Jump to content

Sanseløs småviltjaktprising


Target

Recommended Posts

Trist, men forstår både utleier (som jo vil ha så mye som mulig), og leier (som sikkert gir f*** siden han uansett har rævva full av kroner).

Det må nesten bare få være slik, men vi som ikke har råd til slike summer kan likevel trøste oss med at det er mulig å finne ok jaktterreng til en levelig pris i de øvrige 385000000 dekarene i landet.

Link to comment
Share on other sites

Oi.. det var en heftig pris.

For 240 000,- kan man kjøpe svært mange dagskort. Sikker på at det ikke følger med noe mer? Jakthytte eller lignende?

 

Som nevnt over finnes det langt rimeligere alternativ for oss vanlige dødelige. Slike privat terreng er gjerne rettet mest opp mot firma eller grupper av personer som ønsker å leie..

Link to comment
Share on other sites

Er vel ofte store selskaper som leier slike områder og har det som et frynsegode til sine ansatte. Prisen er overkommelig for selskaper som går godt, eksempelvis lakseoppdrettsfirmaer og så videre.

 

At grunneiere med store (og - i næringsforstand - rimelig ubrukelige) fjellområder kan få en bit av kaka er jo egentlig bare bra.

Link to comment
Share on other sites

Dette terrenget har så vidt meg bekjent vært utleid til en meget stiv pris i flere år, første gang jeg hørte om dette var i 2007.. Jeg har jaktet å jakter rein i Forelhogna. Intet mindre enn en skandale at noen kan ta slike priser for å leie ut guds frie natur! Og ja, grådige eiesdyke "grunneiere" eier ikke magamål eller skamvett på noe som helst lenger, forundrer meg ikke om de får tilskudd av staten for å leie det ut på toppen av det hele. De bryr seg heller ikke en tanke om det er lite eller mye fugl, bare de får tuselappene mellom fingrene. Lurer på om dette er skattbar inntekt? Men det forundrer meg heller ikke om man kan skrive det av, som alt annet som bønder driver med! Jeg bare merker meg at de er "grunneiere", og ikke vilteiere... Så får vår herre sørge for at man ser grensene når man er der ute på jakt. :evil:

Link to comment
Share on other sites

La vel inn en link i "Nyheter i media" for en stund siden med noen slike fantasipriser for rypejakt! :overrasket:

http://www.ostlendingen.no/nyheter/nord ... -1.7523672" target="_blank

 

Sako_35

For den som har erfaringer med villreinjakt i Forelhogna, så er det jo en viden kjent sak at Vingelsbyggen er en lukket avdeling av grådige grunneiere! Kun interessert i å mele sin egen kake i alle slags sammenhenger. Jeg kunne godt ha tenkt meg å sett hvor mye av disse pengene som går "tilbake til bygda" som han sier så pent i intervjuet... En ny valtra på sitt eget tun er vel nærmere sannheten!

Link to comment
Share on other sites

Oi.. det var en heftig pris.

For 240 000,- kan man kjøpe svært mange dagskort. Sikker på at det ikke følger med noe mer? Jakthytte eller lignende?

 

 

Kanskje det følger med *host* ...ryper :mrgreen: ?

 

Nei, det er ikke lett å ha en "vanlig" økonomi dersom dette hadde vært standard pris, men heldigvis er det ikke slik. Jeg ser heller ikke for meg at slike priser kommer til å bli gjeldende for det ganske land av den enkle grunn at det ikke er nok søkkrike jegere.

Link to comment
Share on other sites

Dette terrenget har så vidt meg bekjent vært utleid til en meget stiv pris i flere år, første gang jeg hørte om dette var i 2007.. Jeg har jaktet å jakter rein i Forelhogna. Intet mindre enn en skandale at noen kan ta slike priser for å leie ut guds frie natur! Og ja, grådige eiesdyke "grunneiere" eier ikke magamål eller skamvett på noe som helst lenger, forundrer meg ikke om de får tilskudd av staten for å leie det ut på toppen av det hele. De bryr seg heller ikke en tanke om det er lite eller mye fugl, bare de får tuselappene mellom fingrene. Lurer på om dette er skattbar inntekt? Men det forundrer meg heller ikke om man kan skrive det av, som alt annet som bønder driver med! Jeg bare merker meg at de er "grunneiere", og ikke vilteiere... Så får vår herre sørge for at man ser grensene når man er der ute på jakt. :evil:

 

Makan til surmaget kommentar da...hvis du skulle selge bilen din, ville du solgt den til den som bød deg 120.000,- eller den som glatt bladde opp 240.000,- for den? :roll:

Tro meg, med bakgrunn i slagsverdien for en tilsvarende bil i Sverige kunne jeg hoste opp plenty gode argumenter for at bilen din ikke engang er verdt de 120.000,- du kanskje så for deg at du skulle ha for den.

 

Og siden du tydeligvis totalt mangler kunnskap om emnet så kan jeg kanskje hjelpe deg litt på akkurat det området.

Nei, man får ikke tilskudd av staten for å leie ut jaktterreng.

Ja, det er skattbar inntekt.

Nei, man får ikke skrive av noe med mindre det er utgifter til inntekts erhverv.

 

Faktisk er det sånn at jeg pr. dags dato må skatte for den fordelen jeg har ved å ha en eiendom som er berettiget til å jakte elg, og det er uavhengig om jeg jakter eller ikke...

 

Når det er sagt, med dine noe krasse utsagn er det kanskje ikke du som stiller først i køen om noen bønder skulle få lyst til å leie ut billig jakt. :roll:

 

 

 

 

 

 

 

 

Og når det er sagt, prisen som er nevnt (uten hytte) er hårreisende dyr i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Tja, e d no så galt? Dersom noen ønske å leie et område for den prisen tilbyder kreve så e det jo bare rett. Det er jo ikke noe krav at man skal drive veldedighet selv om man er grunneier, og å tilby et område billigere for at flere skal ha tilgang til det vil være veldedighet, i og med at grunneier dermed gir av egen lomme for å tilby jakt til "gud og hvermann"

 

Og nei, jeg ville ALDRI ha råd til å leie et ommråde for en slik pris, men jeg kjenner ikke at det plager meg på noe måte at noen gjør det.

 

"Aversjuka" Er den norske folkesykdommen :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Dette terrenget har så vidt meg bekjent vært utleid til en meget stiv pris i flere år, første gang jeg hørte om dette var i 2007.. Jeg har jaktet å jakter rein i Forelhogna. Intet mindre enn en skandale at noen kan ta slike priser for å leie ut guds frie natur! Og ja, grådige eiesdyke "grunneiere" eier ikke magamål eller skamvett på noe som helst lenger, forundrer meg ikke om de får tilskudd av staten for å leie det ut på toppen av det hele. De bryr seg heller ikke en tanke om det er lite eller mye fugl, bare de får tuselappene mellom fingrene. Lurer på om dette er skattbar inntekt? Men det forundrer meg heller ikke om man kan skrive det av, som alt annet som bønder driver med! Jeg bare merker meg at de er "grunneiere", og ikke vilteiere... Så får vår herre sørge for at man ser grensene når man er der ute på jakt. :evil:

 

Makan til surmaget kommentar da...hvis du skulle selge bilen din, ville du solgt den til den som bød deg 120.000,- eller den som glatt bladde opp 240.000,- for den? :roll:

Tro meg, med bakgrunn i slagsverdien for en tilsvarende bil i Sverige kunne jeg hoste opp plenty gode argumenter for at bilen din ikke engang er verdt de 120.000,- du kanskje så for deg at du skulle ha for den.

 

Og siden du tydeligvis totalt mangler kunnskap om emnet så kan jeg kanskje hjelpe deg litt på akkurat det området.

Nei, man får ikke tilskudd av staten for å leie ut jaktterreng.

Ja, det er skattbar inntekt.

Nei, man får ikke skrive av noe med mindre det er utgifter til inntekts erhverv.

 

Faktisk er det sånn at jeg pr. dags dato må skatte for den fordelen jeg har ved å ha en eiendom som er berettiget til å jakte elg, og det er uavhengig om jeg jakter eller ikke...

 

Når det er sagt, med dine noe krasse utsagn er det kanskje ikke du som stiller først i køen om noen bønder skulle få lyst til å leie ut billig jakt. :roll:

 

Jeg tok litt i for å få noen til å bite på, hvilket ordnet seg... Så kan du gjerne mene det er surmaget, eller avundssjuke som en annen en nevner her. Poenget mitt er at allemannsretten i Norge er kommet på anbud, om DU liker det eller ikke! Man har sett utviklingen i Norske lakseelver de siste 10-15 åra, og nå går det samme veien med rypejakta. Og hvem tjener på dette? Det er ivertfall ikke oss vanlige bygdetullinger som er dumme nok til å bo ute på landet sammen med bøndene, det kan jeg skrive under på!

 

Jeg "leier" ikke jakt av bønder, så det er eller blir aldri et problem for mitt vedkommende. :roll:

 

 

 

 

 

 

Og når det er sagt, prisen som er nevnt (uten hytte) er hårreisende dyr i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Sånn bortsett fra manglende innsikt når det gjelder regler for tilskudd, fradrag og ligning, så er du også litt på bærtur når det gjelder "allemannsretten" også.

 

Det vi til daglig omtaler som "Allemannsretten" er nedfelt i "Friluftsloven" siden 1957 og står fjellstøtt på tross av at enkelte stadig forsøker å uthule den, noe de som oftest får en grundig smekk over fingrene for.

Hvis du ønsker å lese deg opp litt på emnet slik at du unngår å bli ribbet og vingestekket i diskusjoner så finner du mer om emnet her:

http://www.dirnat.no/friluftsliv/allemannsretten/

 

Merk deg særskilt at "Allemannsretten" ikke innbefatter noen rett til jakt og fangst.

 

Når det gjelder jakt og fangst har derimot "Allmenheten" en hevdvunnen rett til jakt og fangst på sjø og hav, søker du opp den så finner du mer interessant om temaet, men heller ikke der ligger det noen rettigheter til å jakte på andres eiendom.

 

Til slutt har man jakt på statsallmenninger (og til en viss grad bygdeallmenninger) som skal forbeholdes de som ikke har noe eget jaktområde eller får leie andre plasser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg jaktet i Vingelen denne uken. Hadde aldri vært der før og satt opp telt i nærheten av en gammel seter.. For å komme til jaktterrenget mitt hvor jeg hadde kort måtte jeg krysse to private felt. Hver gang med haglen i sekken. Jeg møtte hver dag folk som jaktet der og stoppet hver gang og slo av en prat. Det var noen skeptiske blikk vi fikk der vi gikk.. Vi følte oss ikke veldig velkommen siden vi gikk over "privat" terreng.. Det var mye utspørring om hvem vi var, hvor vi kom fra og hva vi egentlig ville og hvorfor vi var så frekk at vi i det hele tatt turte og puste! Dette føler jeg at jeg har vært ute for før. Dersom jeg går gjennom et terreng med haglen i sekken, henda i lomma og røyken i kjeften så er det ikke ofte jeg møter jegere som sier "Nei så kjekkt at du skal ut å jakte da.. du får ha lykke til idag og vi får håpe du finner noe fugl når du kommer deg fram til terrenget ditt" det er mer sånn "Jasså ja..... du går på stien her... du vet dette er et privat terreng???.. hva gjør du egentlig her??"

 

Nei.. jegere på statsallmenning er mye hyggeligere å møte på enn disse snobbejegerne som vil ha alt for seg selv :)

Link to comment
Share on other sites

En grinete "besserwisser" med et småbruk på Fosen, dette kan jo bli gøy... Fint at du fikk poengtert at jeg var "litt" på bærtur iht allemannsretten, men ikke helt da siden du måtte putte "litt" inn i setningen din. Nå kan jeg opplyse at jeg er oppvokst på en bondegård, dog en ganske liten en, men har rimelig grei innsikt i hva en kan få tilskudd til, fradrag for mm. Og det er intet mindre enn rett sjokkerende hva man kan få tilskudd og fradrag for som bonderomantiker her til lands! Takk gud for at jeg er i oljebransjen å ikke tok over gården, så har jeg litt tid til overs i stedet for å fylle ut skjema..! Men nok om det, denne tråden handler om en skremmende dårlig utvikling med overprising av jakt og jaktterreng.

 

Det har vært skrevet side opp og side ned om hvor lite rype det er i år, og terreng etter terreng har blitt stengt for den vanlige mannen i gata. Er det da sånn å forstå, at det er bare for vanlige folk at det er lite rype? Kan man høste av overskuddet på en annen måte når man bare har nok penger til å kjøpe seg tilrette?

Link to comment
Share on other sites

Ja du, nå har det seg sånn at jeg faktisk driver med nettopp utleie av jakt, det er nemlig ikke så mye å tjene på gårdsdrift og jordbruk her.

 

Hvis du kunne være så vennlig å fortelle meg hvordan jeg skal få tilskudd av staten for å leie ut jaktterreng ville det vært meget interessant!

Om det i tillegg er mulig å få oppgjøret for dette skattefritt så er jeg lutter øre, for regnskapsføreren min hevder hardnakket at det er skattbar inntekt.

Og siden du har mer innsikt enn meg på området kunne det vært interessant å vite hvordan man får skrive av noe uten at det er utgifter til inntekts erhverv.

Link to comment
Share on other sites

Legg ned det subsidierte gårdsbruket ditt å ta deg jobb i industrien da.. Oljebasert industri på Norsk sokkel bl.a skriker etter arbeidskraft! Du kan fortsatt være grunneier å leie ut jakt, men du slipper å tenke på at du faktisk "må" leie ut jaktterreng for å få endene til å møtes... Man kan faktisk ha en anstendig lønn som industriarbeider selv om ca40% går rett til staten! Enkelt å greit, trekk rett fra lønningsposen uten å måtte bruke så masse tid på paiprarbeid. Men man er kanskje redd for å gå glipp av noen fordeler?

Link to comment
Share on other sites

Eh, nå har det såvidt meg bekjent ikke vært gårdsdrift her siden 1960 tallet en gang, så det å legge ned er allerede gjort.

Og landbrukssubsidier er det dermed ikke så mye av her heller.

 

Etter å ha fulgt denne tråden en stund kan jeg ikke si at det høres særlig fristende ut å sitte på en plattform uti havgapet og småputre i selvrettferdig missunnelse heller, uansett hvor godt betalt man måtte få der....penger er ikke alt vet du. :wink:

 

Men likevel er jeg interessert i en oppklaring på de punktene som ble nevnt tidligere her, så...

Kunne du være så vennlig å dele hemmeligheten om hvordan jeg skal få tilskudd av staten for å leie ut jaktterreng :?:

Og det med å få oppgjøret for dette skattefritt, regnskapsføreren min insisterer fortsatt på at det er skattbar inntekt.

Og det hadde jo vært gøy om man kunne få skrevet av momsen på en ny rifledrilling med dertil hørende kikkertsikte da.

 

Så vennligst opplys oss uvitende om denne hemmeligheten :!:

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel de aller fleste her stilt seg hoderystende vantro til at noen virkelig har så mye fritid (og penger) at de kan bruke så mange tusen norske kroner på å leie et jaktområde som ikke engang byr på en skarve overnattingsplass.

Folk som har feriebudsjett i den prisklassen tar sjelden til takke med sovepose, fjelltelt og posesuppe kokt på primus mener jeg...

 

Men nå vil jeg samtidig hevde at den godeste Berettagrouse har kommet med noen hentydninger som er ganske interessante i forbindelse med nettopp jaktprising, som jo tross alt er emnet for denne tråden....om han har rett i sine påstander ville det jo kunne medføre at grunneiere kan senke prisene på jaktutleie generellt, og småviltjakt i særdeleshet, og likevel gjøre like gode penger på det.

Noe som utelukkende vil være til fordel og glede for kundene som da får bedre tilgang til billigere småviltjakt.

 

Så sant påstandene til Berettagrouse er korrekte da. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Mr Fosen: Om du leste mitt første svar til deg, så står det der at "jeg tok litt i" for å få noen til å bite på.. Så får du selv lese deg opp på tilskudd, fradrag mm om du er redd for at du går glipp av noe, jeg har ikke tenkt å gå noe lenger med det temaet. Tråden handler om noe annet.

 

Skal det være sånn at jakt kun er forbeholdt de rikeste? Er det bare den menige mann i gata som skal vise måtehold og avstå fra jakt i dårlige år? Dette er et brennhett tema i disse dager da en rekke "felles" tilgjengelige områder i Norge har innført strenge fangst begrensninger, eller har blitt stengt på grunnlag av at man en rekke steder mener at man ikke har en bærekraftig bestand! Uansett hva man helst vil tro, og uansett hvor seriøs man er som leietaker til en sånn sum, så kom ikke å fortell meg at man skyter kun en rype for dagen(med mindre man ikke ser noen flere). Desverre viser det seg da at noen grunneiere gir blaffen i bestanden bare de får nok penger på bordet, og selv om dette eksemplet er ekstremt ift pris er det langt i fra noe enestående eksempel. Jeg vet av flere områder der hvor jakta er leid ut til høysbydende i inneværende sesong, men grenseterrengene rundt om er stengt pga for dårlig bestand.. Det forteller meg at grunneierne setter penger foran alt annet! De rikeste kan uansett da ser det ut til, er det god forvaltning? Er det slik du mener at det skal være?

Link to comment
Share on other sites

Mr Fosen: Om du leste mitt første svar til deg, så står det der at "jeg tok litt i" for å få noen til å bite på.. Så får du selv lese deg opp på tilskudd, fradrag mm om du er redd for at du går glipp av noe, jeg har ikke tenkt å gå noe lenger med det temaet. Tråden handler om noe annet.

 

Skal det være sånn at jakt kun er forbeholdt de rikeste? Er det bare den menige mann i gata som skal vise måtehold og avstå fra jakt i dårlige år? Dette er et brennhett tema i disse dager da en rekke "felles" tilgjengelige områder i Norge har innført strenge fangst begrensninger, eller har blitt stengt på grunnlag av at man en rekke steder mener at man ikke har en bærekraftig bestand! Uansett hva man helst vil tro, og uansett hvor seriøs man er som leietaker til en sånn sum, så kom ikke å fortell meg at man skyter kun en rype for dagen(med mindre man ikke ser noen flere). Desverre viser det seg da at noen grunneiere gir blaffen i bestanden bare de får nok penger på bordet, og selv om dette eksemplet er ekstremt ift pris er det langt i fra noe enestående eksempel. Jeg vet av flere områder der hvor jakta er leid ut til høysbydende i inneværende sesong, men grenseterrengene rundt om er stengt pga for dårlig bestand.. Det forteller meg at grunneierne setter penger foran alt annet! De rikeste kan uansett da ser det ut til, er det god forvaltning? Er det slik du mener at det skal være?

 

Welcome to capitalism. Dont like it?

 

 

36jkzh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mr Fosen: Om du leste mitt første svar til deg, så står det der at "jeg tok litt i" for å få noen til å bite på.. Så får du selv lese deg opp på tilskudd, fradrag mm om du er redd for at du går glipp av noe, jeg har ikke tenkt å gå noe lenger med det temaet. Tråden handler om noe annet.

 

Skal det være sånn at jakt kun er forbeholdt de rikeste? Er det bare den menige mann i gata som skal vise måtehold og avstå fra jakt i dårlige år? Dette er et brennhett tema i disse dager da en rekke "felles" tilgjengelige områder i Norge har innført strenge fangst begrensninger, eller har blitt stengt på grunnlag av at man en rekke steder mener at man ikke har en bærekraftig bestand! Uansett hva man helst vil tro, og uansett hvor seriøs man er som leietaker til en sånn sum, så kom ikke å fortell meg at man skyter kun en rype for dagen(med mindre man ikke ser noen flere). Desverre viser det seg da at noen grunneiere gir blaffen i bestanden bare de får nok penger på bordet, og selv om dette eksemplet er ekstremt ift pris er det langt i fra noe enestående eksempel. Jeg vet av flere områder der hvor jakta er leid ut til høysbydende i inneværende sesong, men grenseterrengene rundt om er stengt pga for dårlig bestand.. Det forteller meg at grunneierne setter penger foran alt annet! De rikeste kan uansett da ser det ut til, er det god forvaltning? Er det slik du mener at det skal være?

 

 

Hør her gutten min, jeg skjønner at det kan være trasig å sitte utpå plattformen i lange perioder og bare kunne kaste misunnelige blikk på alle de flotte bildene i jaktbladene du forlengst har lest både baklengs, forlengs og opp ned...men derfra til å slenge ut såpass grunnløse påstander som du presterte her er det likevel et godt stykke lerret å bleke.

Som sengelektyre på neste tur foreslår jeg en gammel bok som heter "Skikk og bruk", der kan du blant annet lære endel om folkeskikk.

 

Hva angår tilskudd, fradrag og andre fantasiløsninger du har brygget sammen i hodet ditt så er jeg ikke særlig interessert i det, det føles faktisk litt befriende å ikke være slave av det papirveldet andre må gjennom for å levere en korrekt søknad i x-antall eksemplarer til ulike tidsfrister.

 

At jeg kan leie ut jakt til mine gjestejegere, og samtidig innkludere yngre førstegangsjegere i en jakt under kyndig veiledning, er resultatet av en gjennomtenkt praksis når det gjelder avskytning og viltpleie.

En viktig bit av det er å passe på at man ikke slipper løs resultatorienterte blåruss med kløe i avtrekkerfingeren.

 

Neida, jeg blir ikke rik av det, men det føles mer riktig.

At søndagsrevolusjonære besserwissere ikke tåler det gir jeg blanke f... i, men når de samme skapningene kaster rundt seg med påstander de har null begrep om, da føler jeg at det er for enkelt å la de slippe av kroken sånn helt uten videre.

 

Mitt forslag er at du hoster opp noen fakta som støtter dine påstander, eller holder kjeft.

 

 

Tommelfingerregelen er at realverdien på et jaktområde synker omvendt proporsjonalt med antall avskutte haggelpatroner du finner i lyngen.

Link to comment
Share on other sites

Dette blir å reise litt utenfor Forelhogna men synes tema for tråden kanskje kan sammenlignes.

Jeg var på reise i et noe fattig land for noen år siden. I deler av landet var det en god andel av turister. Etter å ha hvert der en stund ble jeg kjent med noen lokale som bodde utenfor turist områdene og tilbrakte noen dager sammen med de.

 

Etterhvert og før jeg dro igjen ble de opptatt av å skulle fortelle meg hva de lokale prisene var og skulle være for mye av det jeg kunne komme til å bruke pengene på. Og ba meg instendig om å prute ned til disse prisene. Grunnen for dette var at levekårene får disse hadde blitt verre for hvert år og for hver jeger fra Forelhogna (eller andre turister) som var der i den lille perioden som sesongen varte.

 

Tror det holder med et eksempel på hvorfor. Om en jeger fra Forelhogna hopper inn i en taxi og sjåføren sier turen koster 400 pesos så betyr det nada for jegeren og han betaler. Og turen skullle egentlig kostet 10 pesos. Da kan man forstå hva problemet blir for de innfødte. Da gidder ikke sjåføren kjøre og bruke bil og bensin får disse småpengene lenger. Ja kanskje han kjører for 50 og neste år 75 men det blir verre og verre for hvert år for den vanlige i gata.

Og det kun er et fåtall som har noe glede av turismen.

 

På lang sikt tror jeg disse utleige områdene vil gjøre det værre for den "vanlige" norske jeger. De som tjener godt på guide jakt og lignende vil kunne få midler til å kjøpe opp mer utmark osv.

Synes dette burde hvert noe NJFF burde hatt på sin agenda og jobbet mot.

 

Og som det nevnes her så kommer ofte forvaltning i annen rekke for disse..

Link to comment
Share on other sites

Man blir bedt om lese en bok om skikk og bruk, og deretter får man beskjed om å holde kjeft fordi man har et annet synspunkt... Det var jo veldig dannet, men det synliggjør vel i bunn å grunn hva slags innstilling enkelte grunneiere med kapitalhunger har overfor den gemene hop!

 

Og om du måtte lure, så er to uker ute på en plattform fort gjort..! Jeg sover også svært godt uten å måtte lese om andres jaktopplevelser, jeg har mer enn nok med mine egne, og deretter har jeg 4 uker fri uten noen andre gjøremål enn å sjekke ut hvordan det står til med viltbestandene til diverse grunneiere rundt om i regionen. Jeg trekker derimot tilbake forslaget om at du burde prøve deg i Norsk industri, du passer nok best der du er ute på Fosenøya i din egen lille verden.

Link to comment
Share on other sites

Takker for rådet og følger det, man risikerer jo at det er smittsomt mener jeg. :roll:

 

Edit.

Når jeg leser gjennom dette her nok en gang innser jeg jo at det faktisk ER smittsomt, og jeg er i ferd med å synke ned på motstanderens nivå.

Jeg trekker meg fra diskusjonen og overlater til andre og mer klartenkende å vurdere hvor givende denne tendensen er for forumet som sådan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...