Jump to content

Alfa berver pro grip+


enuriak

Recommended Posts

kjøpte meg nye sko i sommer, men sliter med noe borti f**n men gnagsår! har x antall timer med disse skoene, men de blir liksom ikke bedre.... er det noen som har tips til å myke opp skoene litt?

En kamerat sa at han fylte ny-skoene sine med vann og gikk en times tid... :P er dette noe lurt?

 

Sta som jeg er, trosser jeg uansett, noe som alltid straffer seg i ettertid :P

 

8: Vend ikke i tide – det er all skam å snu. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har ikke alfa garanti mot gnag?? Det er nok ikke bare bare å få formet disse skoene så mye, de er jo ganske så avstivet. Har disse sjøl, skjedd lite med passform på dem, men de sitter som et skudd på mine bein.

Hvor får du gnag??

MvhAndreas

 

er hælen som er jævlig...

Link to comment
Share on other sites

Det som former seg på disse skoene er "innmaten" men som mange sier disse er ikke lett å gå inn. Hælen er det fint lite å gjøre med. Den er laget av plast, ikke noe lær baki der. Den er steinhard.

 

Merker på mine når jeg har gått noen timer så de begynner å slakkes litt. Da blir det gnag på gæln når jeg går oppover bratte bakker. For meg er det bare å snøre igjen.

 

Skoene vil bli litt mykere i "knekken" over tåa etter hvert, men ikke vedig mye. Hvor kjøpe du dem? Kanskje alfa bever hadde vært et bedre alternativ for deg? De er jo litt mykere. Sjekk om det er mulig å bytte?? Har du kjøpt på gsport har jo de fornøyd garanti. Tror alfa oppererer med en form for garanti også, men ikke helt siker. Sjekk med dem.

 

Finner du ikke noe annet er jo en tur i gjennomvåte sko noe som funker på lærsko generelt. Men er redd det kan bli vanskelig med disse, men verdt et forsøk om annet ikke funker.

 

Lykke til

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et par Bever Pro, ikke grip+

Vet ikke om støvlene ellers er like.

I allefall, slet med litt gnagsår til å begynne med, men etter at jeg alltid har på meg to par ull-sokker(et tynt og et tykt)

Og begynte med strammeknute i overgangen rist/skaft har jeg aldri vært plaget med gnagsår.

Har også vasset kilometervis med bløt myr, så det har vel også gjort sitt til passform, men har aldri fylt dem med vann.

Link to comment
Share on other sites

Skoene kan og bør strammes skikkelig rundt anklene ved hjelp av låsekrokene, har du prøvd å eksperimentere med snøringen for å hindre at hælen glipper?

-Jeg har stort skonr. og er smal over vristen, jeg strammer snøringen hardt over både vristen og ankelen -det fungerer for meg

Link to comment
Share on other sites

Å gå inn med våte støvler gjør ofte susen, det andre du kan gjøre er å la være å bruke første hempe over ankelhøyde når du snører ... da flekser støvlen bedre foran mellom første og andre hempe, dette gir mindre friksjon på baksiden og sjansen for gnagsår på hælen reduseres ...

Link to comment
Share on other sites

Hvilke type sokker bruker du innerst?

 

Tynne bomullssokker. Kjøpte noen på Kiwi på Dombås nå i reinsdyrjakta som fungerte utmerket :D. Med teiping, tynne sokker og god snøring så fungerer skoene utmerket, det er bare det at mange jeg kjenner har like gode sko med mye mindre prakk.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte Alfa bevergrip pro i fjor. Etter jeg kom hjem fra ei ukes jakt sist søndag, hadde sålene separert fra støvla på flere steder...på begge støvla. Like før jeg måtte bruke sandaler de siste dagene av jakta :overrasket: Verste møkkastøvla jeg har hatt. Sendte mail til Alfa vedrørende dette. Fikk svar å levere de til forhandler, hvis ikke dette ordnet seg så skulle jeg sende støvla direkte til de. Blir spennende å se hva utfallet blir..

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe galt med skoa, det er labbene deres som ikke passer i skoa - eventuelt er det skoene som ikke passer labbene.

 

Bruk tid på å finne sko som passer, jeg liker ikke Alfa, men går milevis i Crispi.. og bytt bort de orginale sålene i gode dempende såler og egnede sokker.

 

Goretex sokker fra Rocky er heller ikke så dumt når man først er blitt kliss våt i de "vanntette" skoene man har kjøpt.

 

Alle triks med vann og fett funker bare til en viss grad og helst på hærens marsjstøvell som skulle passe alle.

Link to comment
Share on other sites

Pro grip+'n er så og si den samme som standarn bare at den er litt hardere i såle og ankelstøtte. Så det med og fylle opp med vann for og mjuke opp den er jo... Ullsåler er alltid et pluss i gå komfort.

 

Har de selv går inn i år 2 (eller 3?) nå. Til mitt bruk og i områdene jeg går (Myr og blautmåssi) hadde stadarn holdt lenge.

Link to comment
Share on other sites

Har ingen forklaring på enuriak sine problem. Er det rett størrelse ?

 

Ingen føtter er helt like. Jeg har f.eks høy, bred vrist. Da former skoen seg rundt/over hælen på en annen måte en om man har smal/lav vrist. For meg så gjør dette f.eks at M77 støvler er ubrukelige for meg, det blir alltid en fold i læret som legger seg til å gnage mot achilles sena. Har prøvd det meste når det gjelder måter å snøre på uten å finne noen måte som hjelper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...