Jump to content

Hva gjør man om man finner et våpen


TommyK

Recommended Posts

Har snakket med politiet og skal ut og levere den i morgen til dem. dei søkte på våpen registeret og kunne ikkje finne våpenet. så eg kunne bare komme med de dei takket meg for eg meldte fra. så eg må vell takke dere for oppmodningen til og ringe dem

Link to comment
Share on other sites

hehe ja eg hadde ikkje noe valg eg da. de sto på døra mi og for og komme meg inn og slå av alarmen så må eg inn den døra. men den er nå levert til politiet og der fikk eg masse takk og masse skryt for eg kom med den. og han sa de at eg kunne nok søke på og få den sjøl for ved de nummere som sto på de fant dei ikkje ut noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk opplevd å finne 2 AG3'er henslengt i skogen. Det tok ikke lange tiden fra jeg ringte til politiet var på plass. :lol:

 

I ren refleks tok jeg "tøm våpen, kontroller" når jeg nesten snublet over våpnene. Politiet ville ikke kritisere meg for det, men de så helst at våpnene var urørte. Dette går på muligheter for å finne fingeravtrykk, og å ta vare på eventuell ammo. Å finne fingeravtrykk på ammo som er kammra i et våpen på avveie er selvsagt enhver politimanns våte drøm.

 

Har sjeldent sett så ivrige politifolk. :lol:

Link to comment
Share on other sites

ja men vist da våpene er stjålet eller ikkje registret kan ikkje eg da komme i heisen for sånn

 

Ja, å finne eit våpen og så melde frå er streng ulovlig.

 

Selvfølgelig kontakter du politiet!

 

 

Øh, ikke for å kritisere spydigheta di her, men man hører jo om ganske mange underlige hendelser med de blåkledde, så at paranoia'n slår til i et sånt tilfelle, skjønner jeg faktisk.

 

De blåkledde er ikke akkurat mest saklige og fornuftige hver gang, og hvis du treffer på en jypling som skal vise hvem som har makta, og skal ta igjen for en ræva barndom og ungdom, så kan du tenke deg sjøl at det ikke nødvendigvis går helt smertefritt for han.

Link to comment
Share on other sites

Ring politiet! ASAP!

 

 

Må le litt av denne tråden..

 

at noen gidder og mase om det?

 

jeg hadde antaglig sett over skuldra og tatt det inn..

 

så ut igjen en anna veg.. sånn at det ikke skulle kommet på "aveie"

 

kunne jo ha vært noen som hadde planta det vet du...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk opplevd å finne 2 AG3'er henslengt i skogen. Det tok ikke lange tiden fra jeg ringte til politiet var på plass. :lol:

 

I ren refleks tok jeg "tøm våpen, kontroller" når jeg nesten snublet over våpnene. Politiet ville ikke kritisere meg for det, men de så helst at våpnene var urørte. Dette går på muligheter for å finne fingeravtrykk, og å ta vare på eventuell ammo. Å finne fingeravtrykk på ammo som er kammra i et våpen på avveie er selvsagt enhver politimanns våte drøm.

 

Har sjeldent sett så ivrige politifolk. :lol:

 

 

Hva slags skoger er det du egentlig går tur i ? :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk opplevd å finne 2 AG3'er henslengt i skogen. Det tok ikke lange tiden fra jeg ringte til politiet var på plass. :lol:

 

I ren refleks tok jeg "tøm våpen, kontroller" når jeg nesten snublet over våpnene. Politiet ville ikke kritisere meg for det, men de så helst at våpnene var urørte. Dette går på muligheter for å finne fingeravtrykk, og å ta vare på eventuell ammo. Å finne fingeravtrykk på ammo som er kammra i et våpen på avveie er selvsagt enhver politimanns våte drøm.

 

Har sjeldent sett så ivrige politifolk. :lol:

 

 

Hva slags skoger er det du egentlig går tur i ? :shock:

 

He he faktisk i skogen i nærheten av Kongsberg. HV øvelse. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hva gjør man om man finner et våpen som står støttet til døren når man kommer hjem. de er et banevåpen eg vett ikkje noe historie om dette våpene ikkje hvor de kommer fra ikkje og ikkje fra hvem. :?::(:roll:

 

Hvilken krok av Tysvær bor du i, og hvorfor kommer det ikke våpen på døra til meg?

Skulle børse-feen høre mine bønner så ønsker jeg meg en Britisk L85A1 :D

 

Men som en eller annen skrev over her, antakeligvis så er det en eller annen som har funnet eventuelt bestemt seg for og kvitte seg med noe som har ligget og slengt, og visste antakelig vis ikke at det var amnesti. Så lempet de det over på deg. Det høres for såvidt gøy ut det, men det har vel sine potensielle faremomenter. Hadde vært verre om en eller annen nabo ringte onkel fordi de trodde børsa di lå og slang på trappa, du kom hjem til onkel, svartemarje og tur på glattcelle mens de tømte våpenskapet og klippet opp våpenkortene. Så avhør med 2 stk. 40-watts pærer rettet mot deg og en mørk, skummel stemme som satt på andre siden. :!: Ikke akkurat helt etter boka, men det er nå godt at onkel tok det med ro.

Link to comment
Share on other sites

Hypotese: En gammel mann/kvinne på Tysvær vet at du er skytter. Kragen har ligget på loftet i ørten år. Nå ville de kvitte seg med kragen. I stedet for å kaste det på fjorden tenkte de på den hyggelige mannen i gata som de vet er skytter. Søk på rifla, og kos deg. :D:wink::D

 

Ikke bland meg inn i denne. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...