Jump to content

Alternativ m98 sikring


riflejakt

Recommended Posts

Jeg har byttet til winchester sikring, og synes den er 100x bedre enn kvartsikring.

Bestillte fra statene (utrolig at det går). Prisen var noen hundrelapper 300-400kr .Har en epost adresse til han fyren hvis det skulle være av interesse. Måtte litt justering til for å få den perfekt.Virket ut som det var skikkelig kvalitet. :D

Link to comment
Share on other sites

Tja, rimelig og rimelig.

 

Ragnar Hansen på Vestfossen har en til sånn ca 16-1800 kroner, og ett firma i Trondheim har en til 14-1500, hvis hukommelsen er sånn nogenlunde med meg. Jeg husker ikke hva Trondheims firmaet heter, men siden det er flust av folk fra bartebyen her, er det sikkert en av de som kan informere om det ved anledning.

 

Dog virker PangPang sitt alternativ relativt gunstig.

 

Noen webadresse til denne figuren, eventuellt mulighet for å legge opp ett bilde eller to av din ??

Link to comment
Share on other sites

Tja, rimelig og rimelig.

 

Ragnar Hansen på Vestfossen har en til sånn ca 16-1800 kroner, og ett firma i Trondheim har en til 14-1500, hvis hukommelsen er sånn nogenlunde med meg. Jeg husker ikke hva Trondheims firmaet heter, men siden det er flust av folk fra bartebyen her, er det sikkert en av de som kan informere om det ved anledning.

 

Dog virker PangPang sitt alternativ relativt gunstig.

 

Noen webadresse til denne figuren, eventuellt mulighet for å legge opp ett bilde eller to av din ??

 

Kan det være Rogne Våpen?

 

http://www.rognevapen.no

Link to comment
Share on other sites

David Gentry har vel M. 70 sikringer til det meste.

 

Morten

 

Litt på siden av topic; produserer Gentry disse (og div andre deler) selv eller er han forhandler for Recknagel?

Link to comment
Share on other sites

Hva er prisen på en Voere sikring?

 

Ellers...

 

Er det noen som vet om et firma i USA som selger M70 sikring fra David Gentry? Forstår det slik at de må ha eksporttilatelse for våpendeler med verdi over 100 dollar.

 

Kan jo selvfølgelig sikkert bestilles fra Midway.no for 6000 kroner men :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om et firma i USA som selger M70 sikring fra David Gentry? Forstår det slik at de må ha eksporttilatelse for våpendeler med verdi over 100 dollar.

 

Jag beställde en rostfri M70 säkring från David Gentry igår :D Priset blev $178.50 plus $15 i frakt till Sverige.

Tyvärr hade han inga M70 säkringa på lager till M96 för dagen, men det skulle han börja köra om ca. en månad.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Var nettopp inne på voere og sjekka oppspenneren de har til m98 og rem.700

Noen som kan fortelle meg hvordan denne fungerer i praksis? I teorien må jo denne være genial! :)

 

Hvor mye skal til for å montere den? Børsemakerjobb, eller noe en vanlig mekaniker kommer av med? :?

 

http://voere.com/das_sicherheitsspannschloss.htm

 

Skal være kurant å montere selv om man er litt fingernem, men produsenten anbefaler børsemaker. Genial den tennstempeloppspenneren der iallefall.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Oppspenneren er en del av sluttstykket som du erstatter. kan du demontere sluttsykket ditt er halve jobben gjort.

 

Ring gjerne ved andre spørsmål

 

Fred Gresch, Tayloroutdoors LTD.

 

+4792080444

 

Er det slik å forstå at man kan bygge denne om selv, hvis man er utstyrt med noenlunde teknisk innsikt? Har en M67 med original sikring, den funker men er litt knotete til jaktbruk....

Link to comment
Share on other sites

Var nettopp inne på voere og sjekka oppspenneren de har til m98 og rem.700

Noen som kan fortelle meg hvordan denne fungerer i praksis? I teorien må jo denne være genial! :)

 

Hvor mye skal til for å montere den? Børsemakerjobb, eller noe en vanlig mekaniker kommer av med? :?

 

http://voere.com/das_sicherheitsspannschloss.htm

den der så egentlig veldig spennende ut! vært morro prøvd på min rem 700 selv om den fungerer upåklagelig slik den er....men virker spennende...

Link to comment
Share on other sites

Var nettopp inne på voere og sjekka oppspenneren de har til m98 og rem.700

Noen som kan fortelle meg hvordan denne fungerer i praksis? I teorien må jo denne være genial! :)

 

Hvor mye skal til for å montere den? Børsemakerjobb, eller noe en vanlig mekaniker kommer av med? :?

 

http://voere.com/das_sicherheitsspannschloss.htm

den der så egentlig veldig spennende ut! vært morro prøvd på min rem 700 selv om den fungerer upåklagelig slik den er....men virker spennende...

 

Helt enig... Må jo være noen her inne som har denne montert, og kan fortelle om de er fornøyd eller ikke :)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg allerede kvartsikring, den var ferdig ombygd da jeg fikk den.. Er ikke det at jeg ser det som absolutt nødvendig å bytte, men hadde vært gøy å prøvd noe nytt... :wink:

Synes det er rart at ingen her har prøvd denne oppspenneren? :?

 

 

Edit: Hvordan ser m70 sikringen ut?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...