Jump to content

Ballistisk kalkulator Ipad/Iphone


Recommended Posts

Tenker å legge inn en ball calc på ipad, og Iphone. Hvordan er Isnipe app`n. Er den fult kompatibel med våre måleenheter, eller må jeg bruke Yards / feet pr sec / fahrenhight etc??

 

 

Evt har dere andre alternativ??

 

Stort pluss om det er en ball calc med 22lr også

Link to comment
Share on other sites

Bulletflight er og anbefale. Koster noen kroner i Itunes,men det er et godt program. Har testet det både i jobb og fritid ("Army" utgaven), og om du er nøye med riktig verdier på input,så er output skammelig nøyaktig med tanke på at dette er teori i praksis ;)

Link to comment
Share on other sites

Lastet ned shooter. Men får ikke gjort om fra yd til m. Hva gjør jeg galt? Holder ned på distance, til egen rute med div måle enheter kommer. Trykker på m og mil siden jeg har 1 cm klikk på kikkert @ 100 m. Men den går tilbake til yd og ft når jeg trykker done.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Lastet ned shooter. Men får ikke gjort om fra yd til m. Hva gjør jeg galt? Holder ned på distance, til egen rute med div måle enheter kommer. Trykker på m og mil siden jeg har 1 cm klikk på kikkert @ 100 m. Men den går tilbake til yd og ft når jeg trykker done.

 

Mulig du må inn på innstillinger. (ikke på programmet, men på iphonen.)

 

Som UflaX sier, gå inn på innstillinger/settings på telefonen, der finner du en kategori for Ballistic ganske langt ned hvor du kan sette metric o.a.

Link to comment
Share on other sites

Husk å bruke USMC - mils, ikke Army - mils. Hæren der borte tror at pi er 3.2 istf. 3.14(159265...), Tallet har har bare vært kjent i omlag 4000år så det er nok for mye forlangt at alle skal ha fått det med seg :roll:

Altså: USMC-mils!

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Mulig det er jeg som knoter, men klarer ikke å stille om fra yards til meter. Hvordan gjør en det? Derso en går inn på "Distance" og klikker her, kommer det opp en meny hvor en kan velge "m". Når en velger denne og deretter trykker "done" kommer du ut ett hakk i menyen, men da er valgt måleenhet tilbake på yards igjen. Hva gjør jeg feil? Har den enkleste versjonen av appen

 

Evt har dere andre alternativ??

 

 

Shooter er et alternativ og den gir deg metrisk mulighet. Massevis av kuler ligger i basen der også.

Link to comment
Share on other sites

Mulig du må inn på innstillinger. (ikke på programmet, men på iphonen.) eller så må du avslutte programmet helt ga det kanskje ligger og surrer i bakgrunnen.. (dobbeltklikk på home og bla bla bla)

Takk!!! Jag har varit sååå förbannad på Shooter sen jag gick över fra Android till iPhone - "Varför kan den inte visa metrisk in/output???". Nu fungerar det ju. TAKK!!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har lastet ned Ballistics, og synes det virker knall. Litt rart bare at ikke Federal Fusion for .308 win fantes på lista....

 

Men, spørsmål når det gjelder to innstillinger: Hva er "native drag model", og hva bør man stille inn denne funksjonen på?

Og, tilsvarende, hva setter jeg på "chronograph"?

 

Takknemlig for svar!

Link to comment
Share on other sites

Nativ drag model er de forskjellige modellene for å beskrive BC. Her er G1 mest brukt, og de fleste produsenter oppgir G1 Bc. Chronograph er avstanden fra munning til der du har kronografen når du måler hastighet. Hvis du kun bruker "Loads" så får du bare fabrikkspesifisert hastighet, som garantert ikke stemmer (trenger ikke være langt unna, og vil muligens fungere greit de første hundre meterne). Det du trenger å vite er kule og hastighet. Så klarer ballistic resten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg endte opp med å kjøpe Ballistics, og er meget fornøyd. Det eneste problemet jeg har er når jeg skal velge native drag model. Jeg har søkt meg blå på nettet uten å finne denne infoen om ammoen jeg bruker. Noen som kan hjelpe meg? Den ammoen jeg skyter gjennom .308win er:

 

Federal F308FS3 (Fusion)

Federal AE308D (FMJ)

Norma Jaktmatch (FMJ), 150gr.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

@ roadrunner. Du finner BC på kulene som er brukt I Federalammo på siden deres. Norma har slike data på sine nettsider. (150 gr Jaktmatch-BC .423) Denne sammen med kronografert hastighet er det du trenger. Oppgitt hastighet på ammopakka er I beste fall veiledende for ditt våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...