Jump to content

.223 ammo.....


Recommended Posts

Hei :mrgreen: Det kommer ann på hva slags ammo du skal ha? Varmint, lodda kuler, eller homogene kuler.

 

Oryx i 223 rem, går for litt mye syntes jeg selv da, mens andre kan ta det som en formalitet at den skal koste så mye siden det er en ORYX!

 

Selv er jeg hjemmelader og har brukt 64 grs Winshester PP, denne får du kjøpt ferdigladd til 12, 13 kroner tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke blasern var klar over at han postet i praktiskforumet. Forøvrig er 1.80 en knall pris i Norge. Jeg betalte ca. 1.25 per skudd for den siste kassen med russer jeg kjøpte selv, men jeg har litt bedre kilder for ammo her borte.

Link to comment
Share on other sites

Hei :mrgreen: Det kommer ann på hva slags ammo du skal ha? Varmint, lodda kuler, eller homogene kuler.

 

Oryx i 223 rem, går for litt mye syntes jeg selv da, mens andre kan ta det som en formalitet at den skal koste så mye siden det er en ORYX!

 

Selv er jeg hjemmelader og har brukt 64 grs Winshester PP, denne får du kjøpt ferdigladd til 12, 13 kroner tror jeg.

 

vet du om noen som forhandler 64 grs Winshester PP ferdigladd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke påstå at det er matchpresisjon på den. Den er helt grei til trening ut til 100 meter. Jeg får ikke lenger hold enn 70-75 meter der jeg trener, så for meg så er det et utmerket alternativ. På stevner så kan det nok være lurt å legge i noen kroner til per smell, ihvertfall på de lange holdene. J&F hadde også 62(eller var det 63?) grs SP inne når jeg kjøpte sist gang. Tok med noen av den også for å teste. I pangen min går den faktisk ganske bra helt ut til 200-250 meter. Eneste problemet er at treffpunktet forflytter seg forbausende mye fra 55 grs. Planen min var å bruke 55 grs opp til 100 meter, og 62 grs fra 100 og oppover, men den planen utgikk "med skyhøye kneløft" :lol: . Det jeg kan nevne er at en kompis av meg har noen ganger problem med at det siste skuddet klistrer i kammeret. Ikke noe større problem på trening da det bare er å skyte det ut i vollen, men det er jo ikke helt kosher på stevne...

Link to comment
Share on other sites

I vår klubb har vi nå kjøpt noen Barnaul 62gr med blyspiss til 1.85,- Den er litt mer stabil enn 55gr på 150-250m, samler greit innenfor 9er på 200m

Til sammenligning samler 55gr S&B innenfor 10er på 200m, men sist jeg kjøpte den kostet den ca 3.60,- Så når prisen er såpass grei, et det "godt nok" med Barnaul til trening i alle fall.

For ordens skyld... Vi selger ingenting!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...