Jump to content

500m UNL Sørlandet 2012


M67

Recommended Posts

Sørlandet våren 2012

Sørlandets Benkeskytter klubb inviterer til 500m UNL stevne lørdag 10. Mars 2012 Kl.10:00.

 

Program.

Tellende konkurranse blir skutt i to klasser med klassevis premiering.

1. Sittende fra benk. (benk må medbringes, vi har ikke benker der stevnet blir arrangert)

2. Liggende på bakken

 

Avstand 500 meter.

Det skytes om minste gjennomsnittlige gruppe.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd) 12 minutter skytetid pr. serie.

 

Sted

Vi har fått tilgang til en bane der det er er langt enklere og mer behagelig å arrangere enn der vi opprinnelig har planlagt å arrangere, derfor avventer vi litt med å kunngjøre det til vi ser hvor det blir.

 

Påmelding

Påmelding sendes til styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no

 

Forhåndspåmeldingen må inneholde:

- Navn og adresse

- Kaliber

- Om du bruker rekylbrems på våpenet

 

Deltakeravgiften er Kr. 300,- og betales til konto 9480.11.14657 innen 1/3-2012.

Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse og ”500 m UNL 10/3-12’’.

 

Super mulighet for å være innskutt, og til ei god gjennomkjøring på 500m før Numedal,

 

 

Regler

Regelverk 500 M UNL:

 

FRI-KLASSE (Unlimited)

 

Våpen.

 

Alle rifler med følgende begrensninger er tillatt brukt.

 

f. Det er fri vekt på rifle komplett.

g. Fri forstørrelse på kikkert.

h. Fri Avtrekksvekt. OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det er arrangørs ansvar å ta stikkprøver på dette.

i. Det er tillat med munningsbrems. (men må spesifiseres ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

j. Det er tillatt med lyddemper

k. Minimum pipelengde skal til enhver tid være innenfor gjeldene norsk Våpenforskrift. (WBSF er min. Løpslengde 457 mm (18") Pipelengden defineres som avstanden fra løpets munning til støtbunnen med sluttstykket i låst (fremre) posisjon.

l. Avtrekkerbøyle/beskyttelse er påbudt.

m. Riflene skal kunne avfyres fra benk med vanlige skytestøtter, eller i liggende posisjon.

n. OBS: På rifler med magasin, er det forbudt å benytte dette. Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen.

o. Anvendelse av magasin, laderamme eller annen anordning som mater skudd manuelt eller automatisk er forbudt.

p. kaliberbegrensning er opp til kaliber.400.

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Resultatlista

 

157 Krister Engvoll

204 Jan Erik Ås

217 Tommy Pettersen

251 Kim Karlsen

255 Jose Sanchez

286 Vetle Valsgård

286 Svein Olav Birkeland

296 Anders Føreland

300 Stanley Moen

344 Bjørn

429 Ole Netland

443 Torgeir Eie

514 Espen Bakken

701 Henrik Elleri

770 Bent Storå

1000 Ole Kristian

1226 Jon Yngvar Jensen

DNF Arvid Skoland

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Får lage en påmeldingsliste, nå er det ikke lenge igjen.

 

Ole Netland

Tommy Pettersen

Vetle Valsgård

Krister Engvoll

Kim Karlsen

Kenneth Salen

Henrik Elleri

Jan Erik Aas

Bent Storå

Stanley Moen

Jose Sanchez

Jon Yngvar Jensen

Torgeir Eie

Espen Bakken

Arvid Skoland

Marius Peersen

 

 

Det vil bli mulighet for innskyting mot gonger før stevnet. De som må skyte inn på forhånd har muligheten til det lørdagen før stevnet. Disse må ta kontakt.

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Bumper littegrann her. Det er to uker igjen. Fin mulighet for gjennomkjøring før Numedal, og fin mulighet for å sette et stevne på "aktivitet".

Om ikke det kommer et kjemeperush med påmeldinger så blir det jo god mulighet for innskyting på 500m før stevnet starter, vi kommer til å henge opp både store og små gonger.

 

Er det noen som har lyst til å delta, men som føler at de er for "ferske", har for lite erfaring, eller har prøvd for lite på så lange hold - så skal SBSK ha en uformell "kom deg igang med langhold" - sesjon nå på lørdag der vi vil skyte på avstander ut til 600m, både på papp og stål.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Da er det endelig avklart hvor vi skyter, det blir på Grimenes, fikk bekreftelse fra grundeieren nå så da er alt i boks.

 

for veibeskrivelse søk på "engstebekk" i guler sider, vi ligger da å skyter tilnærmet rett vestover. ser du i kartet så skyter vi over vest enden av vannet. standplass på ene jordet og blinker på det andre..

 

for litt mer info om stedet se dette innlegget fra M67 http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=496426#p496426

 

eller en kort "bane beskrivelse" på klubbens hjemmesider. http://www.sorlandetsbenkskytterklubb.no/homepage/grimenes.htm

Link to comment
Share on other sites

Å kom igjen, det er plass til fler. De som er påmeldt bør tenke på å betale påmeldingsavgiften.

 

Ser det er kommentarer til rekylbrems over her:

- På SBSKs treninger på Grimenes er lyddemper påbudt

- På SBSKs stevner er det IKKE påbud om lyddemper, det er heller ikke begrensninger på bruk av rekylbrems

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Skaubjønn skrev:

Er det fem skudd Tommy?? Rydd plass for meg i bunnen av resultatlista!!

 

Ja, det er det. Har hatt store problemer med det nye løpet. Testet og testet, men ikke noe bra resultat, inntil jeg fikk se at fremre skjefteskrue stod langt inn i løpsmuffen. Jeg fikk fjernet denne og så kommer denne nydelig presisjonen frem.

 

Men det er ikke denne riflen jeg skal skyte med i morgen, da jeg ikke har hatt tid i kveld til å lade opp noen nye skudd. Så det blir 338.LM'en som skal luftes i morgen.

 

Vi snakkes med.

Link to comment
Share on other sites

Da var bilen i garasjen, tom, og stash hevet i div. hjørner rundt i huset - får rydde før ØKH kommer hjem...

 

Jeg vil takke alle som møtte opp for å ha laget en trivelig dag. Vi som arrangerte koser oss når folk har det gøy, selv om vi idag dessverre ikke hadde tid til å være så veldig sosiale. Takk alle sammen. Må også takke de som stod på for å arrangere, bygge skivestativ, skynde seg hjem etter papp, ta seg ørten ganger fram og tilbake til skivene, osv.. Og grunneieren som gang etter gang lar oss ligge og skyte rett framfor altandøra si, takk.

 

Det var variabel skyting, noen hadde glemt ammo, andre sluttstykket, og noen skjøt i feil skive, Det var vel ingen som skjøt riktig bra, det var heller ingen ordentlige BR-rigger på linja (ikke med sluttstykke iallefall :wink: ) På magen i søla er det slik det blir.

Veldig bra var det at det var så mange som ikke har vært med før, og noen av disse skjøt farlig bra, og andre skjøt ikke fullt så bra.

 

Skivene er små, det er vel knapt 10 klikk fra kant til kant, og er en to klikk skjevt innskutt, så er det 3klikk til kanten... Farlig.

Vind var det litt av, 3-5m/s. litt fiskehalete - forfra, det var litt mer under 3. serien idag enn igår, men ikke mye.

Respekt fortjener han var som kom med jaktrifle i 338WinMag, aldri hadde skutt på mer enn 300m, ei utskrift av PCB, og 5 (fem) skudd til innskyting, OG manglet 10-12 klikk på høyden. Ikke kom han sist heller... Norsk har dessverre ikke noe godt ord for det engelske "marksmanship".

 

 

 

 

 

Resultatlista

 

157 Krister Engvoll

204 Jan Erik Ås

217 Tommy Pettersen

251 Kim Karlsen

255 Jose Sanchez

286 Vetle Valsgård

286 Svein Olav Birkeland

296 Anders Føreland

300 Stanley Moen

344 Bjørn

429 Ole Netland

443 Torgeir Eie

514 Espen Bakken

701 Henrik Elleri

770 Bent Storå

1000 Ole Kristian

1226 Jon Yngvar Jensen

DNF Arvid Skoland

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Jeg vil takke for godt oppmøte i dag fra Stavanger i vest til Oslo i øst.

 

Det var jevnt mye god skyting i dag, og godt humør. Godt vær også, foruten litt vind.... :wink:

 

Propell:

 

Nei, samlingen er ikke på 500 m, men skulle gjerne ønsket det. Samlingen er skutt på 100 m.

 

Ole:

 

Hysj, ble vi ikke enige om at du ikke skulle tyste..... :wink::wink::lol::lol::lol:

 

Skaubjønn:

 

Ooops.. oppdaget du det, det var jo ikke meningen.. :wink::wink::lol::lol::lol: Forresten fin kikkert du kjøpte. Hva var det du betalte for den igjen på J & F ?? Jeg ser at den selges ganske billig på XXL nå...... :lol::lol::lol::lol:

 

Så må jeg legge ut et lite skrytebilde av den ene serien i dag. Det var noen som sa at 338.LM ikke kan konkurrere seg opp på 500 m UNL, grunnet rekylen.

 

Bildet taler vel litt i motsatt retning:

 

md2j5k.jpg

33ndcfk.jpg

 

Grunnet et særdeles dårlig avtrekk :evil: og et uoppmerksomt øyeblikk :evil: , så fikk jeg 2 slengere. Samlingen ble da 156 mm. :trist::trist:

Hadde det ikke vært for de 2 slengerene så hadde samlingen blitt 46.20 mm.

 

Men sånt kan skje, uansett så er jeg klar for Numedal :wink::wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...