Jump to content

Glock tortur!!!


MasterMaker

Recommended Posts

Ble utstyrt med en Glock som tileggs våpen på en liten reise med forsvaret for noen år siden, fikk i grunn lyst til å gjøre alt dette med den og mer til i ren aggresjon, etter å ha skutt litt blink med den :lol:

 

Kun min personlige mening!!!!:Men kan ikke fatte å begripe hva man skal med en slik en til sivilt bruk, det finnes så mye annet.

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Glock er mer for de som ikke har skutt med så mye annet... Eller som vil ha en billig start pistol. Om en skal ha en pistol for menn så se på noe i .40/.45 som er god å skyte med, godt avtrekk. Kan se en fordel med Glock og det er stort mag. Men da har du heller en Cz eller noe annet.

Glock er billig, ikke serlig godt å skyte med... men sier pang, kjøp heller noe litt ordentlig. Hadde heller tatt en gammel Wemberly revolver fra krigen eller en Luger. Er iallefall bedre å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Glock er mer for de som ikke har skutt med så mye annet... Eller som vil ha en billig start pistol. Om en skal ha en pistol for menn så se på noe i .40/.45 som er god å skyte med, godt avtrekk. Kan se en fordel med Glock og det er stort mag. Men da har du heller en Cz eller noe annet.

Glock er billig, ikke serlig godt å skyte med... men sier pang, kjøp heller noe litt ordentlig. Hadde heller tatt en gammel Wemberly revolver fra krigen eller en Luger. Er iallefall bedre å skyte med.

 

Må tilstå at dine påstander irriterer meg litt. Har 15 år som pistilskytter bak meg, er trener og dommer i NSF, har prøvd de fleste merker og modeller, men likevel ligger det en Glock 19 i våpenskapet mitt. Den deler bl.a plass med en Tanfoglio Match (9mm) og en ombygd og tunet STI 2011 (.40) med et silkemykt avtrekk, men likevel er det stort sett Glocken som blir med ut for å leke. Sikkert fordi den er så elendig å skyte med eller upålitelig.. Og å sammenligne den med en Luger eller Webley (ikke "Wemberly") er nok å strekke det litt langt..

Link to comment
Share on other sites

glock kan vel ikke sies å være våpen for nybegynnere...krever mye trening for å bli god(som med alt), glock er et tjenestevåpen og nettop det er det laget til. Det er vel ikke tilfeldig at man utrolig sjelden ser skadede våpen av annen grunn enn feil hjemmeladd ammo eller overivrige hobbysmeder som har herpet avtrekk osv. Glock funker og kan overraske med utrolig bruksglede og presisjon.Jeg har vel skutt noen hundre tusen skudd gjennom div glock opp gjennom årene, kun de første ble det en del feil med, men ikke så mye å skrike om. Til grovpistol bruker jeg lite glock da jeg har annet til det, men å diskutere negativt om en pistolprodusent på base liker/liker ikke er det som at noen liker dattera og andre mora :-)

Bruk det man liker og ikke være negativ selv om man ikke passer/vil ha noe selv. Jeg vet Glock funker. utrolig slitesterk og leverer presisjon i massevis om man tar seg tid å bli kjent med våpenet, ikke som mange som har skutt 2-300 skudd og klage på at treff og samlinger uteblir med resultat av salg videre. Skyt og vær glad med det du har :-)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, det føles mye bedre å skyte bra med en Glock :wink:

 

Jeg tok omsider Concealed Carry kurset for delstaten jeg bor i dag, fikk det gratis så jeg gadd å bytte ut out of state lisensen. Høyeste poengsum av alle kursdeltakerene med Glock 20 og full mugge 200 grainere. Kjerringa fikk samme poengsum, riktignok med en fullt konkurranserigget 9mm FN HiPower ...

Link to comment
Share on other sites

1911 sucks?

Å ja, derfor de er så populære :wink:

Han i Videon babblet jo bare. 4:40 så duppet jeg av...zzzzzzz zzzzzzzzzzz....!

 

Ps: Det der "Føles mye bedre" sitatet! Det sier alle som har en Glock, blir sikkert ikke kvitt den. :P

 

(Ikke ta ille opp, må bare være med på leken, tar dette ikke noe seriøst)

 

Liker bare ikke utseende på Glock, ellers er det sikkert kjempe våpen. Peace.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som er så spesielt med utseendet til Glock?

 

Utseendemessig ser jeg ikke helt den store forskjellen mellom Glock og tilsvarende plastic fantastics fra H&K, S&W, Springfield (som jeg også har en del av), eller noen av de andre produsentene.

 

Forøvrig så er det adskillig mer interessant hva et våpen gjør downrange enn hvordan det tar seg ut på pussebordet ...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eid Glocken min i over 20 år, og trives godt med den. Holde godt og ta gode avtrekk, da går det stort sett greit. Og det er nesten like morsomt å slå Pardiniskytterne med denne i feltløypa (ja, det skjer) som det er å slå dem med en gammel FAS.

 

Sikkert morsomt å slå dem med en Wemberly også, men den er jo ikke godkjent i militærfelt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...