Jump to content

Riflesekk, noen anbefalinger?


Steve

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
Sendte vorn en mail og noen sekk til oss som er links kan vi bare glemme, jeg synes det er en stor feil av vorn siden de da utelukker en god del potensiellekjøper. Drikkesystem vel var det vel heller ikke noe god løsning på, dvs jeg fikk et svar hvor det virket som at det ikke var noe de hadde tenkt på. Må si at jeg ble noe skuffet over mailen jeg fikk av vorn at de ikke ville lage sekk i links versjon.

 

Fikk en links skytter til å teste Vorn sekken min for noen uker siden. Kan ikke si at links skytteren brukte mer tid enn meg på å få frem rifla, snarere tvert i mot. Vi må begge bytte grep for å få rifla opp i skytestilling og om man bytter fra løp til forskjefte eller fra løp til pistolgrep og strengt tatt har linksskytteren en fordel her da han flytter sin høyre hånd fra løpet til forskjeftet mens "rechts" skytteren må flytte høyre hånd fra løpet til pistolgrepet.

 

 

Utløseren sitter ikke i veien for en linksskytter.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Sitter og spekulerer her på om jeg skal bestille vorn gaupe eller vorn hjort. Vil helst ikke kjøpe for liten sekk,men vil ha den så liten som mulig med plass til det nødvendige.

Bruker i dag en helsport 40 liters,med rypenett.

Den er sjelden full når jeg drar på jakt,men ca 50 % fyllt. Mitt nødvendige utstyr er: jervenduk,termos,matpakke, litt tørkakjøtt,skudd,gps,lommelykt,kniv,fyrstikker, ekstra genser.

Jakter stort sett rype i fjellterreng.

 

Så til det store spørsmålet: blir vorn gaupe for liten? Blir det plass i den til utstyr og 5,6 ryper?

Bør jeg ha vorn hjort?

 

 

Nb: alle andre merker er uaktuelle.

Link to comment
Share on other sites

@dyrfjord:

Til ditt behov behøver du nok en "hjort".

Jeg pakker omtrent det samme i min vorn hjort sekk og den blir da "passe" full.

Samtidig er det rom for å pakke ned noe av de klærne jeg har på om været blir vesentlig varmere. Godt med god plass.

Jeg har også en ebelerstock gunslinger 2, den er nok hårfint større enn gaupe. Den er veldig bra å bære og har god våpenlomme. Men den blir for liten for meg når jeg jakter og er ute hele dagen.

Link to comment
Share on other sites

Velg "Hjort". "Gaupe" er veldig liten. 42 liter høres mye ut, men det er utrolig kjekt å ha plass nok til det meste. Det er bedre å ha for mye plass en akkurat bittelitt for lite!

 

Et argument for Hjort, mot Gaupe, er lokkløsningen. Jeg er tilhenger av snorlukking med skikkelig lokk over. Har for øvrig prototypen, fra 2010 eller noe slik, med samme løsning som "Gaupe". Den sekken er ikke ofte med på jakt lenger, etter at jeg kjøpte Hjort'en. Tror jammen jeg skal gi den bort i morgen... :-)

Link to comment
Share on other sites

Har en Eberlestock X1E (tror jeg... men samma det egentlig).

Jeg trenger en liten veske til å feste på magebeltet`s festanordninger (husker ikke navnet).

Har sett litt på Eberlestock sine sider, men blir ikke helt klok...

Kan "Small padded accessory case" eller "Large padded accessory pouch" festes her?

http://www.eberlestock.com/Accessories.htm

 

Har noen noen andre forslag?

 

Veska skal ikke være så stor, primært til å ha noen få hagle-patroner i (4-6 stk.) for kjapp tilgang.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Mange takk for svar, SuperHansen! Selvsagt er det "molle" det heter! Kom bare ikke på det i farta...

Ser at det er mye spennende når en søker slik på ebay.

At prisen på selve varen er latterlig lav er en ting, men det hjelper jo ikke når frakten er mange ganger dyrere...

F.eks fant jeg en som kostet rundt $10. Men frakten kostet litt under $30... Da havner man jo på en anseelig sum uansett...

 

Eller er det noe jeg har missforstått med eBay-handel?

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

@Dagl.

Man får ikke svart belte i Ebay handel uten videre.Det krever lang trening og mange smarte kjøp.

 

Ett supertriks er feks og søke på molle pouch,da får du ca 23000 treff.Så sorterer du etter price+shipping,lowest first.

 

Da skal du se det ordner seg.Mange har sogar shipping inkludert i prisen,altså shipping free.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...