Jump to content

Hund og vei...............


sniper-two

Recommended Posts

Jeg mistet en Beagle på 1,5 år for 19 år siden på harelos. Haren sprang i en fjellvegg på noe gress tuster.

Det var mørkt, så jeg så ikke hva som skjedde, men høre at noe raste ned fjellveggen og traff i ura.

Der lå hunden.....fallet var på 60-70m rett ned.

 

Nå har jeg allrede ny Drever valp på gang. Får beskjed i løpet av uka om jeg får tispa.

 

Beste måten å slikke sårene på.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig trist å høre. Mista selv bikkja på motorveien for 3 måneder siden, og det var svært tungt. Er nå i full gang med ny valp, og dette er uten tvil måten å slikke sårene på.

 

Minnene om den gamle blir litt etter litt erstattet av minnene og gledene ved den nye hunden :)

Link to comment
Share on other sites

Fikk greier på i dag at beaglen ble påkjørt og forlatt liggende midt i veibanen.

En tilfeldig forbipasserende stoppet da han så hunden ligge der og la henne pent ved siden av veibanen.

(vi snakker om en riksvei med lite trafikk)

 

Syns det er dårlig at de ikke kunne iallfall løftet hunden bort fra veien etter at de kjørte på henne....

 

Forbanna folk !

 

-g

Link to comment
Share on other sites

De stod ved veien og ventet. Her ute er det utrolig kuppert slik at de mistet signalet fra peileren.

De kjørte opp i høyden for å prøve å få nytt signal, men intet å få inn.

 

Hunden har kommet i en dyp dal uten at de har fått signal inn og antagelig blitt truffet ganske umiddelbart....max uflax med tanke på hvor få biler som kjører denne "kjerreveien"...

 

Max uflax og jeg klandrer ingen.

 

-g

Link to comment
Share on other sites

Ansvaret er...ingenting. Bilsjåføren skal kunne stoppe for en hidring/gjenstand. Dvs at det er sjåførs prblem med bilden.

 

Hunde eier har løs hund som har kommet seg til offentlig vei....dvs hunde eiers problem at hunden er påkjørt.

 

I dette tilfellet har hunde låner en ansvars forsikring som mest sannsynelig kan brukes med tanke på hans ansvar overfor hunde eier.....regner med at det blir noen kroner å hente her.

Hadde vært kjekt å fått igjen noen kr til valpen.

 

-g

Link to comment
Share on other sites

Etter 3 "ule netter" inne prøvde jeg å ha valpen ute sammen med Dachsen.

Hundehuset er isolert med varmekabel i gulvet.

Tempraturen ute var 4 grader.

 

Ikke en lyd :D

 

Var borte i dag tidlig og snakket til de.

 

Dachsen kom tuslende og valpen kom ut i åpning.....gjespet og tuslet mot meg.

Fikk litt kos....knistret litt og gikk inn i huset og la seg igjen.

 

Dette går jo over all forventning.

 

-g

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...