Jump to content

tips baksikte til cz75


leeman

Recommended Posts

LPA har justerbare sikter til CZ, helt patent italiensk?? sikte, som ikke koster all verden..

 

Min erfaring med siktet er at det er riktig i kneppene (gjorde firkant testen på det)og med brukbar holdbarhet, erfaringen er med ett sikte som var montert på en Beretta men det spiller ingen rolle. Det er samme mekanismen i siktene til de forskjellige våpenmodellene..

 

Finnes i velassorterte våpenforhandlere i kongleriket..

Link to comment
Share on other sites

Millet har også en hel rekke av stillbare til CZ-75. Et par råd: Du må som regel skifte forsikte når du skifter det bak. Jeg vet ikke hvilken årsmodell av 75´eren du har, men hvis du må ha en børsis til å lage nytt forsikte så regn litt ekstra kronasje inn i prisen. LPA siktene er veldig bra. En liten svakhet har vært stillskruen for høydejustering som har vært litt hard. Jeg vet ikke om Italienerene har rettet på dette ennå. I alle fall: Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Våpenet skal ha sikter som leveres fra fabrikken, såvidt jeg har skjønt - dvs at du kan bytte faste sikter med justerbare sikter, så lenge de justerbare siktene er en opsjon fra fabrikken..

 

Hei alle sammen, jeg ble visst trukket over hit jeg også.

 

Siktereglene i Production Division har blitt forenklet nylig, og det som gjelder nå er at du kan skifte til hvilke som helst skur/korn sikter, også fiberoptiske, faste eller justerbare, uavhengig av hva som måtte være fabrikkopsjoner.

 

Det som ikke er lov er noen som helst modifikasjon av sleiden for å montere siktene - d.v.s. at Fulmens variant ikke vil være lovlig.

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det er en dyrere løsning, men fordelene er også store. Stillskruen for høyden står i sleiden, så selv om de små festeskruene løsner kan ikke siktet forskyve seg stort eller falle av. At det også er kosmetisk overlegent er vel helst en smaksak. Minuset er som sagt at den ikke er lovlig i IPSC Production. For min del gjør det ikke noe siden det knapt finnes en lovlig del igjen på pistolen :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
du vet bo-mar leverer erstatning for lpa? sånn at du kan sette "ekte" bo-mar i lpa-tilpasset sleide.

 

Nå er det desverre slik at Bo-Mar ikke leverer så mye om dagen.

Mannen som startet firmaet døde over 80 år gammel for noen år tilbake, og han som overtok driften av dette lille firmate døde i en bilulykke for ikke så lenge siden. Derfor har nok mange merket at det står "utsolgt" på Bo-Mar siktene hos div. leverandører.

Det skulle forundre meg stort om ingen tar over Bo-Mar å starter opp igjen, det er jo et navn som selger seg selv. I mellomtiden finnes det en mengde Bo-Mer kopier og sikter med Bo-Mar cut av høy kvalitet å velge blant. Slik som Champion (sitter orginalt på Les Baer), STI, Wilson (En redesignet/forbedret utgave av Bo-Mar)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...