Jump to content

NM Felt Mysen 2008


v_olden

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er vel ikke så mye å ta seg til sånn helt i nærområdet, men Mysen og Askim er jo ikke langt unna. Mange vil vel benytte seg av muligheten å reise til Sverige å handle. Fiskemuligheter finnes det egentlig bra med, men er jo stort sett abbor og gjedde rundt her. En annen ting man kan gjøre er jo å benytte tiden man har ledig til å skyte press-skyting :D

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

"Press-skyting.. Ser altfor tøft ut..... "

 

Jeg har aldri vært noen kløpper til å lese :? , men jeg kan ikke se å finne ut hvordan press-skyting kan bli altfor tøft - da jeg kun kan lese at det er stående fri :?

 

Har du fått greie på avstand og størrelse :):?:

Link to comment
Share on other sites

:P Ser jo utrolig gøy ut da! Men i iveren over å vinne dagspotten kommer jeg GARANTERT til

å skyte meg selv i beinet.. (Jeg er jo MINST så rask... ) Enten ved å nappe våpenet NOK tilbake

ELLER å sparke ut med beinet for å 'hjelpe' til med løftet... Så, nok en gang blir det vel pass.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått skytetider som innebærer at jeg må stå opp før fuglene under NM, etter skyting er det mye igjen av dagen. Hva er det ellers å ta seg til i området?

Turgåing, fiske, ølsmaking ol er artige aktiviteter.

 

Dere kan jo spørre buss sjåføren våres :!:

Kan hende at han vet mye om både fiskesteder og det som skjer på svenske siden :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Fremmøte.

Hvor lang tid før oppsatt skytetid bør en være på parkeringsplassen? Er denne stor nok slik at en ikke trenger å kalkulere med tid for å finne en pareringsplass?

 

Beklager om dette er besvart før uten at jeg har sett det.

Link to comment
Share on other sites

Det bør max ta 10 min å parkere, gå bort til bussen, og turen opp til banen ... Så skal du jo være på banen minst en time før oppsatt skytetid..

 

Presskytinga er gøy. Vi skyter på 6 rektangulære fallfigurer. figurene må veltes for å få godkjent treff. figurene tilsvarer vel litt enkle felt-hold når det gjelder avstand/størrelse. Di er ikke vanskelige å treffe, men det er jo om å gjøre å felle alle 6 raskest mulig.

 

Men uansett må det jo være gunstig å skyte litt press for å "varme opp" :)

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

:D Tror jeg flytter til Mysen jeg! Er dere like greie resten av året også?

Takk til Øyvind J for forklaring om press-skytinga, jeg PRØVDE å linke opp den

fine plakaten på hjemmesiden deres her, men fikk det ikke til. Uansett så leser vel den jevne bruker

her hjemmesiden til MPL tror jeg!

 

Fozzy357 jeg kommer vel ganske tidlig på fredag, så det blir nok en sving bortom dere for å

få sugd inn stemningen! Og hvis jeg KAN få lov å knalle avgårde noen skudd, kunne det være gøy...

Regner med at dere har fått garanti om flott skytevær? (Lettskyet, pent vær uten

nedbør, knott eller mygg.. :wink: )

Link to comment
Share on other sites

:D Fikk i dag en kjempepakke fra MPL i posten... Siden jeg er av de dårligste skytterene

som skal delta, har jeg valgt å 'sniktrene' litt her på Lillehammer, og har klart å få

bestilt figurpakka som MPL hadde tilsalgs på web-siden deres...

(Tilbudet er nå fjernet pga kort tid før stevne..)

I pakka lå det også vedlagt TILSTREKKELIG med klistrelapper..... To laaange remser med.....

HVITE lapper!! (Og det eneste som er hvit på figurene er så vidt jeg har forstått BOM....)

Så de har nok forstått hvor mine skudd havner :cry: ....

 

Tror muligens jeg må prøve å finne ut HVEM (kjeltringen skrev ikke hvem han er!) som tror så

dårlig?? / godt?? om meg... Sånn at et eventuelt sleivskudd havner i nærheten av vedkommende.. :P

 

(Dette var FLEIP selvsagt!)

Link to comment
Share on other sites

Vel, det holder jo at kulehullet - eller rettere sagt tolken - tangerer det det svarte (eller hvilken farge det nå måtte være). Sånn sett er det i teorien mulig å skyte fullt hus og klistre hele stasen med bare hvite lapper :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Tror jeg må skaffe meg et eget nick snart.. :oops:

 

Ja, det blir forsjellige stander under NM :wink: . Børselars kommer med stand inne i skytterhuset, Clarry Haglund, Noren har fått plass ute(etter ønske).., det er mulig for at det kan være flere men jeg har ikke oversikten på dette :roll: . Mulig det blir litt spekemat også, men det er ikke 100% avklart enda.. :?: Ellers blir det presskyting på pistolbanen :lol: , info om dette ligger på nettet. Det blir servering i kiosken så her blir det mulighet for å holde NM formen vedlike :wink: Så vi håper at det skal være noe å gjøre, om det blir lange dager.. :)

 

Hvem som har sendt med hvite lapper til deg Woff :roll: ikke meg.. (tror det kan være formannen(Øyvind) vår :twisted: ) det hender det stikker ut et par horn, som gjemmer seg under krøllene :wink:

 

Nye regler på NM i år, kun gode treff blinken gjelder :lol: .... Neida!!

 

NB: Vi er stort sett snille hele året.. Vi har det kjempe trivelig sammen :wink:

 

Mvh

Anne Grethe

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Nå har jeg fikset meg et eget nick.. :oops:

 

Det begynner å nærme seg med stormskritt mot NM og vi gleder oss.. :lol:

 

Nå får vi håpe på pent vær under NM.. :P Sjekket langtidsvarslet på Yr.no. Det ser ut til at vi får strålenede vær ut neste uke.. Så nå må vi krysse fingrene for at det holder enda en uke.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

:D Gratulerer med første innlegg under ditt eget nick, Lykketrollet!!

Jeg samlet på lykketroll dengang jeg var ung og sprek... (Maange år siden nå da!) Akurat

sånne som avataren din! Får håpe du bringer lykke til NM og alt rundt det, inklusive været!

(Egentlig håper jeg at det 'bøtter' ned, sånn at toppskytterene trekker seg og overlater arenaen

til listefyllet.... :? Der kom det visst noe mer tull..)

Tror nok ikke jeg er den skarpskytteren du tenker på knutb :P Jeg har store nok problemer

med å treffe plakaten, å tangere figuren er nok eventuelt bare flaks..

Men gøy blir det sikkert, uansett vær & bom....

Link to comment
Share on other sites

:oops: Nå har jeg prøveskutt 2 av standplassene med nye vakre skiver....

Og jeg måtte bruke av de hvite lappene.... :cry: Kan man trekke seg ut av dette enda, med æren i behold? :roll:

Nå skal jeg trene & øve hver dag fram til NM.. (Utslitt når konkuransen begynner)

Link to comment
Share on other sites

Nå begynner løypa å komme på plass.

 

Vi har også satt opp en "gunge" på innskytingsbanen, slik at de som ikke har fått mulighet til å skyte på bevegelig mål, får mulighet til å prøve litt

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen

 

Ja, Woff det er helt klart flere enn deg som kommer.. :wink: Vi har pr i dag 481 skyttere påmeldt, og flere har meldt sin ankomst. 399 starter hittil på finpistol, så her vil vi runde 400 tellet. :shock: Det er gøy at det kommer så mange :P Det kommer innlegg i lokal avisen i morgen, http://www.smaalenene.no Nå har vi jobbet tidlig å sent i lange tider så det skal bli godt å komme igang på ordentlig :)

 

Anne Grethe

Link to comment
Share on other sites

:P Får håpe både vær og teknikk står på deres (våres) side, Lykketrollet!!

Kanskje du og Øyvind får litt tid å sove en time eller to før vi kommer mannsterke og skal

ha pølse i vaffel.....

(Er det mulig å bestikke standplassledere til IKKE å høre at jeg bruker dobbelt så lang tid

som tillatt på skyting? Kan ta med en rull med hundrelapper jeg... :mrgreen: )

 

Håper du får tid til å lese & skrive litt her snart også da Lykketrollet!!.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen..

 

Ja det kan nok bli litt mer tid etter NM, men uken etter reiser vi en uke på ferie.. Det skal bli deilig :lol: Da flykter vi til fjells, uten mobildekning :wink: Da blir det bare kos med multeplukking og kansje en ørret eller 2 :roll: Men nå er det som sagt ikke så mye mer enn NM det dreier seg om :wink: Fikk melding fra juornalisten at innlegget om NM ikke kommer før på mandag. Litt synd, men han lovet å følge opp under NM også.. Må jo har litt blest om det som skjer i nærmiljøet :) Hadde vært gøy om vi fikk til ett TV innslag også, men der er det stort sett fotball som gjelder, dessverre. I helgen skal vi flytte inn i skytterhuset på riflebanen, som skal være hovedsetet under NM, med sekreteriat, kafeteria og stands.. Så er det bare å krysse fingrene for at arrangementet blir vellykket og at værgudene er med oss :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nå er det kun 50 timer igjen til det braker løs!

Vi har allerede fått deltagere på besøk.

 

Takket være enorm dugnads vilje, så gjenstår det kun litt fin pussing i morgen.

Så er det bare å ønske alle skyttere, hjertlig velkommen :!:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for det - og jeg har med en STI targetmaster som er 1393 gram.

Håper at vekten deres er like nøyaktig som Posten`s :D så det ikke blir disk før man starter :shock:

Dette er "utfordringen" når man er på toleransegrensen :? av regelverket.

 

Forøvrig har jeg med dokumentasjon fra Posten.

Posten`s vekt er kontrollert av Justervesenet.

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Kan det ikke være LURT å ha en liten margin da? Så slipper man unna et problem i våpenkontrollen?

5-10-20 gram gjør vel ikke allverdens forskjell for skyttern?

Fram med Dremel'en! Sikkert ganske mye unyttig fjas som kan slipes vekk! (tennål?)

Link to comment
Share on other sites

Aggh :evil:

Typisk, bestillte rom på Solstrand Terrasse i Januar, for å være sikker på å få plass. Ringte i dag for å sjekke at allt var i orden, men nei, bestillingen var rotet bort! Hva fan gjør jeg nå? :evil: Har med frue og liten unge så campingplass utgår. Mulig Sarpsborg kan være et alternativ, men det blir jo nesten en times kjøring.

Noen gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Aggh :evil:

Typisk, bestillte rom på Solstrand Terrasse i Januar, for å være sikker på å få plass. Ringte i dag for å sjekke at allt var i orden, men nei, bestillingen var rotet bort! Hva fan gjør jeg nå? :evil: Har med frue og liten unge så campingplass utgår. Mulig Sarpsborg kan være et alternativ, men det blir jo nesten en times kjøring.

Noen gode forslag?

 

Ja sånt skjer litt for ofte men det ligger flere forslag til overnattings steder som er nærme banen på vår hjemmeside: mpl.no

Link to comment
Share on other sites

"Fram med Dremel'en! Sikkert ganske mye unyttig fjas som kan slipes vekk! (tennål?)"

 

Om jeg hadde hatt 2 flasker med sterkt innabords - hadde ikke det blitt aktuelt.

Stoler på at arrangøren har riktig vekt :D

 

På postkontoret veide jeg våpenet flere ganger - og den varierte mellom 1389 og 1393 gram.

De fleste gangene var den 1389 gram - så jeg antar at det er riktig, men velges "worst case" - blir det 4 gram i tillegg.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Husk at rust veier MER da! Og i det været som yr.no truer med,

ruster nok jerna dine fort, Shadob...

 

 

Ser for meg pistolskyttere entre landets postkontorer med våpen i hånd for å finveie! :P

Rart det ikke allerede har blitt noen 'skarpe' situasjoner enda..

(Ikke ALLE har vel vett nok til å få veid på en fornuftig måte..........)

 

 

 

PS:

Dette og forrige innlegg var bare for å lette på trykket litt! Ikke alvorlig ment!

Link to comment
Share on other sites

Blir det mulighet å få veid og kontrollert våpen allerede fra i morgen ettermiddag/kveld?

Fikk plutselig mye lengre å kjøre enn beregnet grunnet hotelltull!

Og med relativt tidlig skyting så hadde det vært kjekt å fått unnagjort det formelle dagen før.

Link to comment
Share on other sites

Blir det mulighet å få veid og kontrollert våpen allerede fra i morgen ettermiddag/kveld?

Fikk plutselig mye lengre å kjøre enn beregnet grunnet hotelltull!

Og med relativt tidlig skyting så hadde det vært kjekt å fått unnagjort det formelle dagen før.

 

Det blir nok ganske hektisk i morra kveld, da fag kommite skal gå gjennom banen. Så du må nok stå tidlig opp som oss andre. :mrgreen:

Jeg må opp kl:0445, hver eneste dag :!: Og når dere har skutt ferdig, så kan vi funksjonærer, etter en lang dag skyte..

 

Fant du et sted å bo og, hvor endte du opp :?:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Delt løsning,litt Sarp og litt Askim, men jobber med saken.

Blir det mulighet å få veid og kontrollert våpen allerede fra i morgen

ettermiddag/kveld?

Fikk plutselig mye lengre å kjøre enn beregnet grunnet hotelltull!

Og med relativt tidlig skyting så hadde det vært kjekt å fått unnagjort det formelle dagen før.

 

Det blir nok ganske hektisk i morra kveld, da fag kommite skal gå gjennom banen. Så du må nok stå tidlig opp som oss andre. :mrgreen:

Jeg må opp kl:0445, hver eneste dag :!: Og når dere har skutt ferdig, så kan vi funksjonærer, etter en lang dag skyte..

 

Fant du et sted å bo og, hvor endte du opp :?:

Link to comment
Share on other sites

Joda, stemmer det Woff.. Det bildet har vært i avisa mange ganger, og er vel 3 år gammelt.. Kanskje på tide de får et nytt :D

 

Og til Olav M. Om du ringer meg i morra formiddag på 905 89 375, skal jeg se hva jeg kan få til ang våpenkontroll.. Vi må prøve å få til det vettu :)

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

:D Hvor bliver resultatene af?

Jeg ser ingen henvisning på http://www.mpl.no om hvor dette legges ut?

 

Forøvrig, fra NSF's sider:

NM feltpistol 2008

Onsdag 6.8 innledes NM feltpistol 2008 med Mysen PL som arrangør. Første øvelse er revolverfelt og så fortsetter mesterskapet med militærfelt torsdag, grovfelt fredag før det hele avsluttes med finfelt lørdag 9.8. Nærmere 500 skyttere er påmeldt til arrangementet som avholdet på Korterudmyra pistolbane i Hærland. Les alt om NM på http://www.mpl.no.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...