Jump to content

Årets Kammer-ånd: En hedersbetegnelse?


SSamiK

Recommended Posts

Vi har fått inn et godt forslag fra bruker hogstad7:

Ser det begynner å bli endel tråder om ting som gies bort til unge jegere. Synes derfor vi bør hedre donorene med litt ære ved å kåre årets kammerånd..

 

Dette syntes jeg var en så god ide at jeg vil invitere dere brukerene til å ta del i diskusjonen og utformingen av en eventuell "pris". NOJS som organisasjon er ikke med i utformingen av dette initiativet, i alle fall ikke enda. da dette blir en hederssak til brukere gitt av andre brukere av kammeret.no, uavhengig av foreningen NOJS.

 

Kanskje vi finner en sponsor som vil være med å hedre etablerte jegere som hjelper ferske jegere til å få en god start på jaktlivet?

 

Kom med tanker, innspill og ideer!

Link to comment
Share on other sites

som forslagsgiver synes jeg at kriteriet skal være at man må ha bidratt positivt for å hjelpe andre jegere som er i startfasen av karrieren enten ved hjelp av kunnskap, utstyr, jaktmuligheter osv uten å kreve noe tilbake bortsett fra gleden man får ved å hjelpe andre.

Link to comment
Share on other sites

Skall dette kun gjelde jakt og jägere?

Det bør vel gjelde alle som bidrar med noe eksepsjonelt, uansett hva det måtte være. Det være seg særs gode poster som mange drar nytte av, eller personer som donerer bort noe for å hjelpe ferske jegere i gang med karrieren. Ser ikke den store forskjellen på om det er et våpen eller f.eks et lass med feller. Det som bør telle er vel tanken bak? Det å uselvisk dele av egen visdom og/eller rikdom til andre?

Link to comment
Share on other sites

En egen Hall of fame ?

Akkurat det uttrykket ble nevnt på chatten i dag. Og det trenger vel ikke å være bare en i året? Det er lettere om man ikke trenger å vurdere den ene kammerånd-dåden opp imot en annen. En egen tråd der nickname og begrunnelse for heder redegjøres for.

Link to comment
Share on other sites

Et prisværdig tiltak synest jeg å :)

Nå har det vært en del gis bort tråder det siste året,men ikke noe system på det. D.v.s ingen eget forum å poste det i. Jeg fåreslo for lenge siden at det ble opprettet et eget"gis bort"forum,men kan ikke se at det er blitt opprette? Så i enkelhetens navn kunne det være på sin plass med et slikt forum. Da vil det bli lettere å finne fram alle dem man skal hedre i en slik sammenheng?

En annen ting man kan bruke som heder,er en kvalitetsknapp. Flere forum har en slik funksjon..men tror faktisk når jeg tenker meg om,et en bruker fåreslo det for en tid tilbake..

Men så er vell Nordmenn kjennt for å bruke lang tid på å ta i bruk nye ting :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hva med en Hall of Fame samt en forumrangering som vises under avataren?

 

 

Men ser for meg at vi trenger en slags nominasjonsprossess, og en måte å bestemme hvem som fortjener utmerkelsen.

Tror ikke vi skal "belaste" moderatorer med denne jobben, men kanskje finne en ny person eller optimalt flere, til å ta seg av dette? Moderatorer har som oftest nok å gjøre fra før.

 

 

Mr.Polar: Nye underforum skal det svært mye til før opprettes. Det er en prosess som krever involvering fra styret, og en voldsom innsats fra moderatorer for å finne gamle tråder å flytte de til rett kammer. En sånn "knapp" har vært oppe før, og blitt ansett som en god ide. Problemet her er en allerede rotete kodebase som trenger en hel del opprydning før vi kan legge til nye funksjoner. Men dette er store temaer som vi kan ta diskusjonen på i egne tråder. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er alltid gøy å hedre de som fortjener en oppmerksomhet tilbake til de som har gledet andre.

Jeg foreslår at forslagstilleren starter en tråd hvor brukerne kan legge inn forslag til aktuelle kandidater med begrunnelse.

Da vil vi få en del nominerte til hedersbetegnelsen "Årets kammerånd". Ut fra dette kan det igjen startes en tråd med avstemninger for å finne en vinner.

Dette blir dermed en helt nøytral nominering av, for og med forumsbrukere av kammeret.no uten annen tilknyttning til forbund eller organisasjoner forøvrig.

 

Men siden det er Nojs som eier forumet vil vi helt sikkert komme frem til en form for premie.

 

I god gammel skytterånd bør pokalen være laget av tinn :mrgreen:
Hehe. Nei. Noe som kan puttes i smeltegryta blir det nok ikke. :lol: Men hva med en plakett med kammerets logo på?
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ikke lage det hele som en slags "Oscar" utdeling. Lage en komitee (Vet ikke helt hvordan, men det er sikkert noen som har et lurt forslag) som velger/nominerer traader, personer etc. som er verdige til en "Kammeret pris".

 

Ogsaa ha en traad hvor de ulike kandidater kan presenteres for ulike kategorier ogsaa kan vi kammerbrukerne stemme frem vinnerene i de ulike kategorier...

 

Beste jakthistorie, beste gi bort/ kammeraand initiativ, beste prosjekttraad, etc. etc.

 

Ogsaa vil denne traaden bli en slags "best of" traad for det aaret som gjelder!

Link to comment
Share on other sites

Kanskje vi alle i fellesskap kan nominere medlemmer til komiteen,

eventuelt melde oss som frivillige hvis noen vil det?

Kandidater må jo spørres først før de blir offisielt nominert.

Vet da om et par stykker her inne med fartstid på kammeret og godt gangsyn som kunne vært komitemateriale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nei? Det som begynte som en aktiv tråd døde fort ut.... :shock:

 

Jeg syntes fortsatt dette er en god ide, og presser derfor på videre.

Om det er noen frivillige til å jobbe med dette, så send meg en pm. Dere kan også sende forslag til personer dere mener kan passe i et slikt utvalg/komitee, men fint da om dere sjekker med den personen om h*n vil.

Vi bør vel ha rundt 5 stykker tenker jeg, så får vi ta det derfra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...