Jump to content

1911 Bygg.


TRX 850

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av en relativt kraftig frisert 1911.

 

Er en Brokk og Eitri modell TY. Skjefteplater er midlertidig , da skjefteplatene med integrert magasinbrønn fortsatt ligger i "essa".

 

OD grønn og sort matt fra duracoat(Flott produkt!!!!)

 

hvis noen er interessert legger jeg ut bilder når den er helt ferdig.

 

25iokmd.jpg

 

v4nn84.jpg

 

nxj79c.jpg

 

2ezrz8y.jpg

 

Aner jammen ikke om det bilde greiene funka .

Link to comment
Share on other sites

Har gått med litt kamjern og esab 48.15 samt god varme i essa for å få ramme og sleide slik :wink:

 

Er bygd på helt vanlig 1911 platform , som et utgangspunkt!!

 

Er riktig at det er fra mytologien... Litt lei Custom,special,edition og lignende greier . dette er bygd på berget så navn derifra!!

Link to comment
Share on other sites

Skjønte at du har brukt en 5" som utgangspunkt, men er fortsatt imponert.

Det vi vanligvis ser er jo modding, du bygger.

 

Fortell gjerne hva du har gjort med låsing, bushing, ramme osv.

 

Det er jo tydelig at du har tenkt før du har begynt så dette er spennede.

Link to comment
Share on other sites

Skal se om jeg legger ut mer detaljer senere, får skyte 1000 skudd og se an konstruksjon da!

 

Hadde den spent opp i ransom forige helg, ble et relativt lite hull av fem skudd serie.

Får se når løpet har gått seg til :wink:

 

Du visste om dvergene !! Hørt om TY også da kanskje .

Link to comment
Share on other sites

Ja den er vel litt utenom det vanlige . Men finnes lignende. .

 

Jammen ikke godt å si hva den er verdt, ikke tenkt på det heller , har bygd den til meg selv i første omgang , men må vel gå etterhvert for å finansiere og gi plass på kortet til nytt prosjekt.

 

Kan jo si litt om tanken bak. Det er i hovedsak at løpet er lagret opp i ramma i fremkant. Da er den jo lik hele tiden ikke som en sleide som beveger seg.Skulle i teorien gi litt mer stabil platform. Etter min mening i allefall.

 

Ellers så er jeg glad i våpen med litt vekt. da jeg ikke er verdens mest stabile skytter med lette våpen.

Link to comment
Share on other sites

Veldig interessant !

 

Det har altid forundra meg at ikkje alle match versjonar av tenestepistolar bygger på dette prinsippet,

med å lagra opp fronten av pipa i det faste rammeforlenginga.

-Samt montere baksiktet på fast bru over den flate bakenden av) sleida. (Sjå High Standard .22) Baksite-basen kan ha Weaver profil, så det også fungerer som optikkfeste.

Prinsippet med ramma utanpå sleida, (CZ m.fl) er åpenbart betre egna. Dersom det er ein "klump" (lodd, komp, el.) på løpet. så kan den enkelt lagrast opp i sleidespora.

 

For nesten 20 år sidan sysla eg litt med ein eksperimentiell ombygging av ein CZ. (Men trur ikkje eg torer

visa bilde av det.)

 

NL

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har tenkt å skyte felt med denne (og det håper jeg du har!), så husk forbudet mot håndstøtte. Dvs Magasinbrønnen din må ikke være mer håndstøtte enn at du kan rulle en halvliters brusflaske gjennom krummingen der brønnen møter grepet uten at det blir luft i mellom. Husker en del grin på et NM en tid tilbake før regelen ble "brusflaske-regulert", hvor menn gråt sine modige tårer mens de i verste fall vinkelslipte bort magasinbrønnen for å få lov til å være med.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Kan jo si litt om tanken bak. Det er i hovedsak at løpet er lagret opp i ramma i fremkant. Da er den jo lik hele tiden ikke som en sleide som beveger seg.Skulle i teorien gi litt mer stabil platform. Etter min mening i allefall.

Det er jo en genial måte å lage en 6" 1911 på hvis det viser seg å virke som i teorien.

 

Jeg syntes den er utrolig tøff den der. Jeg har gått noen runder med meg selv om jeg skal begynne på et 1911 prosjekt selv da jeg har godkjent søknad liggende skuffen, og jeg kjenner at det rykker litt i løken nå :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei !

 

Åsgards beboere ser med vennelige øyne på østlendinger i dag, mjødet smaker fortreffelig i solen.

Skal legges til at jeg har startet ferien , så skuldrene er senket.

Håper dere andre nyter en god start på påske også

 

Var en tur på banen i dag og det ser ut til at ting virkelig begynner å gå som jeg vil.

 

Så her er litt bilder av resultatet hvis noen har ventet på det...

 

2ds1p1t.jpg

25hiyc3.jpg

 

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger.

 

Ser riktig bra ut de tendensene der , er noen små justeringer som må gjøres og er fortsatt ikke ferdig med skjefteplater, men kan snart si meg ferdig.

 

Male huset i påske så rekker ikke de artige tinga, noen som vet om en kjekk sykdom som kunne hindret maling , men ikke alt annet???

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger.

 

Ser riktig bra ut de tendensene der , er noen små justeringer som må gjøres og er fortsatt ikke ferdig med skjefteplater, men kan snart si meg ferdig.

 

Male huset i påske så rekker ikke de artige tinga, noen som vet om en kjekk sykdom som kunne hindret maling , men ikke alt annet???

 

BROKK

 

Malingsallergi.. Bare hiv på ett eller annet på huden mens du maler som gir røde flekker/skjolding også sier du at man må til lege.. Kommer man tilbake med malingsallergi :-)

 

Har ikke gjort det selv, men fin måte å slippe. Heldigvis har jeg kjærring som liker å male.

 

Var tøff 1911.. Hadde jeg hatt maskinpark og lest meg opp så hadde jeg nok gjort noe slikt selv. Ihvertfall den opplagringa foran liker jeg veldig.

Link to comment
Share on other sites

Pokker også , fruen fikk sett tråden :trist: .. Er vel bare å finne frem kost og stige.

 

Får vel prøve å gjøre litt gøy innimellom , forkastet skjefteplatene jeg hadde begynnt på. Fikk en annen idè jeg likte bedre..

 

Og du IBICO, maskinpark det er enkelt: Først maskiner og så en liten park å ha de i :lol: , løp å kjøp. Lese gjør du her på forumet etter å ha postet spørsmål.. Virker som en kan få hjelp til det meste her bare en har litt kritisk sans.. Så ikke hør på meg :wink:

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Ja gikk godt, men er jo ikke noe uvanlig med presisjon, har skutt like godt med en STI trojan 5" rett ut av esken med samme skuddene.

 

Vanlig patent med bushing i sleiden er like godt, så lenge alt er tight.

 

Men liker denne patenten så lenge det er snakk om en 5" som skal gjøres til 6", Å skru fast lodd foran på løpet har jeg veldig lite sansen for..

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De har jeg ikke fått gjort så mye med enda, men huset har fått to strøk grått :wink:

 

Er ferdig nå så skal ta meg en tur på banen å kose meg litt i morgen.

 

Til uka får jeg bygge ferdig verandaen , så jeg slipper å sove på sofaen, men deretter skal jeg kose meg litt med maskinene...

 

God helg

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Elendig vær på Østlandet i dag , så fikk begynnt litt med prosjektet igjen.

 

Har brukt den noe i sommer og det er hyggelig å se hvor presis den er , noen vil si for tung , men akkurat passe for meg..

 

Har laget noen forskjellige skjefte plater til den , men det har vært planen hele tiden å ha de med integrert magasin brønn.

 

Det fikk jeg begynnt på i dag. Er to aluminiums plater som jeg har sveist sammen med en utfrest bolt foran .

Bygd opp litt med sveis for å få utsving i bunn.

 

Dette er første prøve montasje , skal ta de av og bygge opp mer før jeg former den ferdig og lakkerer.

Så mye jobb igjen..

l8rki.jpg

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Sånn , da kan jeg vel si meg stort sett ferdig med prosjektet.

 

Kommer til å gjøre noen små kosmetiske ting i vinter , men stort sett ferdig.

 

Blir det noe trøbbel med reglementet i felt på skjefteplatene? Radiene er innenfor , men er det ellers greit?

 

Nå trenger jeg en S&W 586 til å lage en revolver tvilling.

 

23lgocz.jpg

20fovm8.jpg

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Ja de bly kulene....

 

Det er faktisk en TC form fra LEE , Jeg har modifisert formen litt , men får være ærlig å si at jeg ikke helt klarer å si om den går bedre av den grunn.

Så 120 TC kula til LEE går fryktelig godt hvis den støpes og sizes riktig.

 

BROKK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...