Jump to content

Kongsberg Lakelander - Informativ tråd


Palinder

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da ser det ut til at jeg blir førstemann til å prøve picatinny-skinne på Lakelanderen. Vi får se om jeg kan dele noen erfaringer etterhvert. Har sendt den inn for å få denne montert, samt å få den gjenget for lyddemper. Neste blir kanskje et KKC-skjefte? Frister veldig.

 

Jeg lagde for en tid tilbake en Facebook-side viet til lakelanderen. Bli gjerne med og del bilde av din rifle 😁

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 8/5/2021 at 3:20 PM, amigo said:

Selger Kongsberg small arms disse riflene fortsatt?

Nei, men de har etter sigende planer om nytt våpen basert på LL389/KB393. De ble nylig kjøp opp av et amerikansk firma, så kanskje de satser litt på Kongsberg Small Arms. 

Link to comment
Share on other sites

On 10/4/2021 at 9:28 PM, Undertun said:

Nei, men de har etter sigende planer om nytt våpen basert på LL389/KB393. De ble nylig kjøp opp av et amerikansk firma, så kanskje de satser litt på Kongsberg Small Arms. 

Kort kasse, syntstokk av bra kvalitet og lettere mulighet for pipeskifte...........da skal jeg handle enda ei Kongsbergbørse.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, uncas said:

Kort kasse, syntstokk av bra kvalitet og lettere mulighet for pipeskifte...........da skal jeg handle enda ei Kongsbergbørse.

Stort sett enig, men jeg ville valgt en annen magasinløsning om jeg hadde hatt muligheten. Gjerne noe i nærheten av Sako sin og med 76-77mm lengde på "korte" magasin, ikke 71mm som den typiske korte kassa. Det hadde vært stas.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Hei!

Jeg har akkurat skaffet meg en Lakelander 375 i kal 308 win. Jeg har ingen instruksjonsbok på denne, og skulle gjerne justert den litt.

 

Jeg har et problem med at avtrekket går av når jeg slår igjen sluttstykket for hardt og skulle justert avtrekket, men har ingen anelse om hvordan jeg gjør dette. Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...