Jump to content

Spørsmål om Sordin Supreme Pro-X


Teed

Recommended Posts

Ser dette hørselvernet har fått bra kritikker, derfor vurderer jeg å kjøpe et.

 

Har fra før en Icom F34 jaktradio. Lurer på om kabelen som følger med hørselverent (3,5mm monokontakt) vil passe i Icom'en. Noen som vet? Er vel standard AUX på den.. Men kjekt å vite før jeg handler. :roll:

 

Har dere ellers gode/dårlige erfaringer med hørselvernet?

Link to comment
Share on other sites

Ja, kabelen passer.

Skal du kjøpe den dyre, som du kan dykke med, eller den noe billigere supreme som bare tåler mye regn.

 

Hadde ikke tenkt å dykke så mye med dem, men det er vel Supreme Pro-X jeg har tenkt på ja. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Prøv det på først.

Fantastisk elektronikk, men elendig komfort dessverre.

Mener jeg leste et annet sted på Kammeret at man nesten ikke kunne merke at man hadde dem på...

Komfort betyr jo endel når man har dem på lenge om gangen. :oops:

 

Andre som synes komforten er dårlig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv hatt flere modeler av disse

den jeg bruker nå er sordin suprem pro x ? bruker disse hørselvernene både på skytebanen og på jakt

og kan ikke tenke meg å sitte på post uten ! det var litt uvant i begynelsen men vente meg ganske raskt til dem.

 

En annen fordel som jeg har opplevd er at ved smygjakt og har hørselvernene på så blir du mye mere bevist på å gå stille dette fordi du ved å stille opp lyden hører mye bedre og automatisk blir mere forsiktig.

 

komforten har jeg heller ikke noe å utsette på. hvist nokk skal sordin ha kommet med noen nye tette ringer som er silikon fylte i steden for de av skum gummi som er på de jeg har

Link to comment
Share on other sites

Ingen problemer med comfort her i gården.

Dog kan det bli litt hett på varme augustdager, men da er alle hørselværn "en plage".

Har Supreme Pro, og kunne ikke tenke meg å være foruten! :)

Liker også at de slenger med mic og kabler til radioen. :)

Hygiene-sett skal kjøpes inn når jeg finner behovet for det. (Det er de andre øremuffene i silikon(?))

 

P

Link to comment
Share on other sites

 

komforten har jeg heller ikke noe å utsette på. hvist nokk skal sordin ha kommet med noen nye tette ringer som er silikon fylte i steden for de av skum gummi som er på de jeg har

 

Jeg byttet ut mitt hygenesett med de nye som er fylt silikon. De anbefales på det sterkeste.

Kan sammenlignes med å ha noe annet som er fylt med silikon klemt inntil ørene. :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også en meget fornøyd Sordin Supreme Pro bruker. De kan være litt stramme på hode/ørene men det venner en seg til. Bruker de på all jakt, også smyg/støkkjakt. Tips hvis en har vært ute i streng kulde eller mye regn er å ta av "skummgummi" delen mot øret og lufte de godt før en legger de vekk, kan ellers bli kondens/fuktighet i elektronikken. Er veldig enkelt å åpne de med fingrene, de er bare presset sammen.

Link to comment
Share on other sites

Liker også at de slenger med mic og kabler til radioen. :)

 

Jeg er svært lite bevandret i kabelspråket.. Står følgende: "Kabel med 3,5 mm mono-kontakt inngår."

Vil det da si at det følger med mic også? Slik som i pakka di..

Link to comment
Share on other sites

Hei, husker ikke hva det stod på pakken min.

At det sod det du siterer er jeg sikker på, men om det stod noe utover det husker jeg ikke.

Så det kan jo hende at det bare var en kampanje. DEn kabelen du refererer til og micen lå i to separate pakker.

Det var mic fra Lafayette. Dette var kompatibelt med min Hunter F1. Samt en kammerats ICom XXXX.

Hør med forhandleren du skal kjøpe hos.

Clas Ohlson har disse. Det var det billigste stedet jeg fant dem, men tar ikke på meg noe ansvar der. Bare et tips. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jeg byttet ut mitt hygenesett med de nye som er fylt silikon. De anbefales på det sterkeste.

Kan sammenlignes med å ha noe annet som er fylt med silikon klemt inntil ørene. :D

 

HAHA det var et jækla godt salgs triks, Tror jeg må kjøpe meg et par selv jeg... :D

Link to comment
Share on other sites

Clas O selger bare forgjengeren Supreme Pro iflg nettsiden.. Eller har de begynt å selge X også??

Supreme Pro leveres med miniheadset PTT (Push To Talk).

 

Ja, er denne jeg har (Supreme Pro)

Jeg vet ikke om de har Pro X, men det tror jeg ikke. De ville nok annonsert det på enttsiden dems hvis de hadde fått den inn.

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske fra diskusjonen på SL at de som hadde store ører, foretrakk andre merker enn Sordin... Vi andre med EU-standardiserte ører lever godt med Sordin. Jeg er forholdsvis tjukk i hue, men med ører etter normen, er godt fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

:) Må henge meg på anbefalingen om silikonsettet! Jeg har personlig ikke hatt øra mellom

silikon innafor hud :twisted: , men på hørselvernet er det iallefall HERLIG!

Skal du bruke en liten haug penger på hørselvern, er ikke dette noe å spare på!

Har ennå ikke slitt ut det første settet, men kjøper nytt hvis behovet oppstår!

Link to comment
Share on other sites

Silikonsettet kan kjennes som noe annet også hvis du lar klokkene sitte "sammen" og stikker en finger mellom....

Nok om det, For oss Dumboaspiranter med schwære ører finnes det en løsning: Sordin selger et sett hørselvern som skal ha bedre demping enn andre. Disse har en rød ekstra ring somer trykket på med samme lås som skumgummimuffa til supremen. Jeg røsket av denne røde ringen på de vanlige klokkene og satte den på min supreme pro. Dermed fikk ørene dobbelt så mye plass. Fungerer utmerket!

 

22010-300.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fekk nett Sordin Supreme Pro-X i posten frå XXL, kr. 1771,- innkl. frakt. Det var rimeligaste eg fann dei til. Både utforingsringar og silikonputer høyrest ut som ein god ide. Men vert ikkje bøylen litt stram når ein forar på? Dempinga bør vel bli betre sidan ein får meir luft i klokkene?

Link to comment
Share on other sites

Bøylen er vel stort sett stram nok som det er... Jeg fikk nettopp mitt andre par (garantisak) da det første paret ikke lot seg slå på lenger. Kameraten har havarert par nr. 2 og har gitt opp.

 

Vet ikke om jeg er helt overbevist om at IP-klassifiseringa stemmer helt...

Link to comment
Share on other sites

Synes de demper litt lite til baneskyting, men til jakt er de supre.

 

Enig, men bruker uannsett alltid proper i tillegg ved baneskyting. Det geniale med elektroniske er at en fremdeles kan prate osv med propper i tillegg til klokker.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men bruker uannsett alltid proper i tillegg ved baneskyting. Det geniale med elektroniske er at en fremdeles kan prate osv med propper i tillegg til klokker.

 

:shock::shock: Har jeg missforstått dette med elektroniske øreklokker eller?? :mrgreen::mrgreen:

Trodde man kunne prate uansett hva man brukte på ørene..... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er fornøyd med mine Supreme Pro. (Bruker propper i tillegg)

 

Men det er en svakhet i plasten (de justerbare festene på bøylen). Jeg og en kamerat som kjøpte samtidig har i knekt 10 fester. Har ikke vært noe problem å få nye på "garantien", men er en irriterende svakhet.

(Faktorer som kulde og behandling spiller jo inn, men må da være måte på :!:

 

Siste festene jeg fikk skulle være av bedre kvalitet... (Ikke knukket noen av disse ennå)

 

Anbefales (under tvil) :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...