Jump to content

Noen som har erfaring med Elektronisk lokker (Fur-Finder)?


Esp1

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med elektronisk lokker på blant annet rev.

 

Jeg har bestilt meg en Fur-Finder hos Jakt og Fangstbua, å jeg gleder meg til å få prøvd den.

Vil gjerne høre om erfaringer rundt slike,, å hvordan denn brukes, og om det er vits å bruke den midt på dagen... osv... :P

Link to comment
Share on other sites

kjøpte meg denne og hang den ved revebåsen, som ikke har vært besøkt av rev på 3 vintre.

på 3 døgn har det vært 2 rever inni båsen.

det kan være tilfeldig, men jeg liker å tro at jeg for en gangs skyld har kjøpt noe fornuftig.

 

selvsagt er det skremmende mye rev overalt nå, men samtidig er det ufattelig mye smågnagere og annet den kan velge framfor fryst åte.

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut aiwass.

 

Esp1: bruker du denne uten noe slags form for åte? Når var du ute å prøvde ?

 

Hvis noen her lykkes å få inn noe med denne lokken, så vil jeg mer en gjerne høre om det!

Noen som kan legge ut lydklipp?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

dimex:

Jeg brukte ett åte, en and, å fugle lyden på fur-findr en , men det kan vell hende att det ikke er rett åte.

Var nå ikveld jeg prøvde , etter mørkets fremmbrudd, vanskelige forhold, mye vind, å sne i luften, men jeg satt inne, å fulgte med... Jeg skal forberede meg litt bedre i morgen å prøve i skumringen utpå dagen, det er vell bedre. Jeg lot det ligge litt av anden på plassen der jeg lokket, så får se om Mikkel har hvert der i morgen..

 

Å kanskje få ett bedre åte, hvis anda ikke er god nok??

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si den høres ut som det, i natt klokken 02.00 kom Mikkel å skulle forsyne seg av åtet mitt, men det gjør`n ikke mere, jeg spilte da av muse lyden. Å hadde det ikke hvert for Fur-Findr en så hadde jeg sikkert ikke fått skudd sjangse, jeg lå inne med vinduet åpen, å i det jeg skulle røyse meg opp av senga så knirket den, å da sprang reven, men den kom igjen etter kort tid å det tror jeg er lokkeren sin fortjeneste.... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg satte den ved åtet, å den gikk bort og spiste av hundeforet, som ingenting, den brydde seg ikke om det som om den ble redd, men det virket for meg som om att den følte seg trygg siden den sto der. Den løp unna da det knirket i senga når jeg røyste meg opp, men den kom som sagt tilbake etter kort tid... Å det tror jeg er Lokkeren sin skyld :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I dag kom første reven på åtet mens FurFindr'n sto på med museskrik.

 

Reven brydde seg ikke om museskrikene, den gikk rundt på åtet og spiste og koste seg.

 

Dette var moro og jeg har trua på at denne faktisk ikke er så dum. Selvsagt kan man aldri vite om reven hadde kommet uansett, men den ble ihvertfall ikke skremt av museskrikene fra FurFindr.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte denne saken for en stund siden men har ikke tatt den ibruk før en uke siden,skjøt rev etter andre natta fur-findern sto på åta med museskrik :D på fredagen satte jeg den i åkerkanten ca100-150meter fra huset med hareskrik,dagen etter var det 2 spår inn og ut fra fur-findern og godt tråkket rundt,og reven har flyttet den 2-3meter fra der jeg satte den :D så dette er noe som fungerer helt klart.hadde jo vert suveren i kombinasjon med fotsnare da....der det er lov til det da :roll:

 

endelig noe tull som funker,hehe.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke dy meg :mrgreen:

Har å bestillt meg en slik.

Elektronikken har fått inntog i gluggejakta på mikkel.

Sofajakt med ut-telling vil jeg tro det blir etter hvært :lol:

Kansje jeg skal selge mine lokkefløyter nå :roll:

Min kostet kr.237.- ink frakten :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

må visst få meg en sånn jeg også 8) begynner å bli mye ræl som jeg har kjøpt som jeg egentlig ikke trenger hehe :lol:

 

tror kansje dette kan bli bra sammen med beholdere jeg har råtna fisk og vann i, sett det flere ganger når jeg har lokka at det er lurt å ha noe som lukter masse på skyteavstand :D og muligens med mojo critter også så blir det hvertfall mye surr på en gang og ender vel med at revene ler seg ihjel :lol:

Link to comment
Share on other sites

mr.polar: fikk du noe respons på epost etter du bestilte Fur-finder'n? betalte(og bestilte vil jeg tro) men ikke fått noen epost via paypal som vanlig.. så bare lurer litt!

 

satt forøvrig å lokka mye med red river og musepip i helga. hadde oversikt over masse jorder med snø og flott måne. så 2 rever hver natt men så tydelig at hvertfall den ene ikke brydde seg noen ting. Den lå godt og vel 300 meter unna i over 2 timer uten å stikke av eller komme mot meg. Så det kan være mye rev i nærheten av alle slags lokker uten at de dukker opp :shock:

Link to comment
Share on other sites

Helt ærlig så husker jeg ikke om jeg fikk noe fra PayPal,men det skulle være rart om dem ikke bekrefter transaksjonen? Jeg får jo bekreftelse på alt det andre jeg bestiller og betaler på nett via PayPal :)

Men jeg fikk ikke noe fra firmaet jeg bestillte den fra iallefall. Den dukket plutselig opp i posten etter ca 3 uker :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...