Jump to content

Får man kjøpe N ramme i 357m?


vingemutteren

Recommended Posts

Kanskje du kommer over en brukt modell 27. Det er en fin revolver, med behagelig rekyl. Jeg hadde en fattigmanns versjon av denne, som het modell 28 , med 4 " løp. Lurer på om den het "highwayman" eller noe slikt. Det var en pen sak det også, som jeg angrer sårt på at jeg solgte.Nå har jeg vel sort sett angret på alt jeg har solgt...

Link to comment
Share on other sites

Mod 28 heter Highway Patrolman, og er "billig" utgaven av mod 27. Samme våpen, men uten høyglanspolering, laget som tjenestevåpen. Skal ikke være noen andre forskjeller enn overflatebehandlinga.

 

Har selv mod 28, produsert på midten av 80-tallet. Min er visstnok en av de siste med pinne i løpet og forsenket kammer. er svak for sorte smither, og liker utseendet på mod 28 med den fløyelsmatte finnishen.

Link to comment
Share on other sites

Om det er noen fordeler eller ikke er jeg ikke så sikker på, men entusiaster elsker det later det til.

Det er ting som stammer fra en svunnen æra, hvor de tok seg bryet med å gjøre litt ekstra.

Særlig forsenkede kammere later til å gi entusiaster tårer i øynene...

 

Jeg har ikke savnet det på mine to smiths som ikke har det, i forhold til den ene jeg har som har både pinne og forsenkede kammere.

De sluttet vel med dette en gang på 80-tallet tror jeg..?

 

Her finnes det helt sikkert mange som kan svare... :D

Link to comment
Share on other sites

Mod 28 heter Highway Patrolman, og er "billig" utgaven av mod 27. Samme våpen, men uten høyglanspolering, laget som tjenestevåpen. Skal ikke være noen andre forskjeller enn overflatebehandlinga.

Der er litt mer forskjell, men det ligger på detaljnivå. Mod. 27 hadde nettskjæring i topstrap og oversiden av løpet, dvs. hele siktelinjen. Dessuten hadde den både hane og avtrekker i bred Target-profil og så vidt jeg husker bratt Target forsikte, mens Mod. 28 hadde smal Service-profil på hane og avtrekker og Quick Draw forsikteprofil. Disse detaljforskjelleneene forsvant mot slutten av produksjonen.

Jeg synes det blir litt feil å kalle Mod. 28 en billigversjon, det er riktigere å si at Mod. 27 er en enda mer forseggjort deluxe-versjon. Nydelige revolvere begge deler :D

Link to comment
Share on other sites

Interarms har en brukt en de kaller 627 5". 6 Skudd. Har ikke sett den, men på telefonen sa han at den var fra tidlig 80tall. Da blir det kanske en Mod 27? Forsåvidt den mist hjelpsomme mannen jeg har snakket med som tok telefonen.

 

Ellers har jeg en Performence Center 627 5" med 8 hull. Det er da gøy=) Selv om man ikke har bruk for mere enn 6 til vanlig, er det gøy på skytebanen=)

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Mulig det kan være en fordel med nedsenket patronleie, men i mine øyne er det enda en plass hvor smuss og uforbrennt kruttkorn kan legge seg og forpurre funksjon. Pinnede løp har vel ingenting for seg.

Har en mod 27, og det er en flott revolver med veldig god timing og super presisjon. Løpet har en lett profil, vurderer å sette inn et tungt matchløp,men det ligger litt langt inne.

Mod 27 blir av mange amerikanere utropt som den beste .357 ever.

Dem om det, at den er bra er greit, MEN at de har klart å lage tidenes korteste sylinder er utilgivelig. Kan ha lengre patroner i min 21/2"mod 19 enn jeg kan ha i min 27. Mod 27 har jo en voldsom kraftig sylinder som kunne tatt tunge,lange kuler om rammestørrelsen hadde blitt brukt fornuftig. Løpet stikker jo nærmest 1 cm inn i rammevinduet.

Kan ikke tilgi Smith for dette, og derfor skinner den ikke like blankt som jeg hadde ønsket.

Link to comment
Share on other sites

det er riktigere å si at Mod. 27 er en enda mer forseggjort deluxe-versjon.

 

Nei. S&W Mod 27 er Den Originale Magnumen . Mod 28 er et tjenestevåpen som kom senere, om man velger å kalle det for en økonomiversjon eller tjenesteversjon er ett fett, men Mod 27 er ingen deluxe-versjon av 28, selv om det er den peneste revolveren S&W har laget i nyere tid.

Link to comment
Share on other sites

men Mod 27 er ingen deluxe-versjon av 28, selv om det er den peneste revolveren S&W har laget i nyere tid

Det har du rett i, men poenget mitt var egentlig at Mod. 28 ikke er noe mindreverdig produkt i forhold til S&W's øvrige produksjon, snarere at Mod. 27 lå i overkant på finish og detaljer.

Link to comment
Share on other sites

Forsenkede kammer gjør det vanskeligere å måle partonspill, du er nødt til å måle forsenkningen i tillegg til plassen mellom cylinder og rekylskjold.

 

Pinnet pipe er fint om du ikke skal skru ut pipa- skal du montere ei ny pipe i en ramme med hull for pinne ender du opp med en ganske kritisk håndtilpassing av sporet for pinnen(eller hull i ramma uten pinne i, slik jeg har :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrekker N-ramme. Synes grepet passer bedre, måtte sette et digert nill-skjefte på 686'n min før jeg ble dus med den, selv på double action. Hadde en 629 5", og den var et hyggelig bekjentskap. 686 passer bedre til mitt bruk, men hvis jeg hadde muligheten ville jeg hatt en ny S&W i .44, helst en 4", muligens en "MountainGun". Skikkelig lommekanon.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...