Jump to content

pris på så godt ny ny Tikka M55


vwhotrod

Recommended Posts

Jeg ville sagt maks ca 6000. Kanskje 6500 hvis det er en luxversjon og den er HELT spotless. Men jeg ville ikke gitt så mye om jeg ikke i det minste fikk med montasjer. Er det en standardversjon, så ville jeg aldri gitt mer enn 6000. Og da skulle den være i Mint Condition! Ikke at jeg ikke mener den er verdt det, men jeg føler det går en grense der. Du får en ny Tikka til nesten så lav pris, og børsa er tross alt 30 år gammel. Ikke var den spesielt eksklusiv når den var ny heller... Får du 5500 mener jeg du har gjort et godt nok salg eller evt et godt kjøp. SKal du selge eller kjøpe?

 

Men når det er sagt; min M65 lux føles utrolig mye mer vellaget og eksklusiv, samt at den har nydelig treverk med framifrå oljearbeid, sammenlignet med en ny Tikka T3!

Link to comment
Share on other sites

Har ei på vei hjem med posten denne uka. Tikka M55 Lux. .308w. 1981 mod. Har fått godfølelsen for disse riflene etter at jeg fikk min Sporter i hus. I følge selger har det ikke gått ett skudd gjennom løpet.

Skal komme med en oppdatering når jeg har den i hånda. Og så kommer jeg til å etterlyse en "innbrekkingstråd for eldre rifler" i samme slengen. :mrgreen:

Prisen var nok i høyeste laget, men dette er mer følelser enn fornuft......

Mitt argument til omgangskretsen er at det er utlånsrifle til min kone eller søster. :D

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk av disse riflene, er at de på noen områder er bedre enn dagens T3 (har hatt T3SV). Ikke minst så er dette rifler med sjel, noe en T3 aldri vill få.

 

For mellom 3500-6000kr for rein rifle, er dette av de absolutt bedre kjøpene en kan gjøre i dagens bruktmarked.

 

P.s. Mange kjøper disse, for så å sette på de mere moderne stokker. En M55 i 308w er jo som klipt og skåret for en god lettvekter.

 

Selv så gløtter jeg nok mere over mot datidens Sakoer, og da grunnet en etter mitt syn bedre magasin løsning (kryssmating). Sier karen som kun har rifler med enkeltradige magasin. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men når det er sagt; min M65 lux føles utrolig mye mer vellaget og eksklusiv, samt at den har nydelig treverk med framifrå oljearbeid, sammenlignet med en ny Tikka T3!

 

Du tar feil. Den er mer vellaget og eksklusiv, og i mine øyne også verdt mer. Både den gang, nå og i fremtiden. Det er tross alt ikke slik at bruktverdien av ei rifle går betraktelig ned tredje og evt fjerde gangen ei rifle bytter eier...

Link to comment
Share on other sites

For mellom 3500-6000kr for rein rifle, er dette av de absolutt bedre kjøpene en kan gjøre i dagens bruktmarked.

 

Selv så gløtter jeg nok mere over mot datidens Sakoer, og da grunnet en etter mitt syn bedre magasin løsning (kryssmating). Sier karen som kun har rifler med enkeltradige magasin. :wink:

 

Helt enig i at dette er glimrende bruktkjøp. Har siste par år fått tak i tre stk til meg selv og to venner. Alle storfornøyde :D

 

Men angående magasinløsning; M65 har kryssmatet toppladbart løstagbart magasin den :wink: Ikke ulikt nyeste sakoen... Men ja, jeg vet tråden i utgangspunktet handler om M55.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått melding om at rifla er postlagt. Gleder meg som en unge. :D

Blir nok til at rifla får seg en tur til Sannes Presisjon for bedding, justering av avtrekk og ny montasje.

Så får jeg finne en passende kikkert. Tror jeg vil ha den udempet. Blir skog/fjellrifle i småpent vær.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med superfin børse!

 

Kjøp nye Tikka optilock ringmontasjer ( de uten separate baser ) som går i låskassesporene. Så setter du en gammel baseskrue i framre montasjehull på bakre bro som rekylklakk for montasjen. Bare pass på så den skruen ikke er så lang at den skraper opp sluttstykket.. ( det greide jeg.. ). S&B 3-12x42 eller Zeiss 2,5-10x42 er som skapt til denne børsa med denne montasjen.

 

En NIB Tikka M55 Lux er verdt 10k uten å blunke sammenliknet skrotet som blir solgt idag :-)

 

Det verste er at jeg mener alvor..

 

Ny M55 til salgs i Danmark for DKK 12000.. http://www.huntershouse.dk/kat408-Rifler/side502-Tikka-M55-Continental.html

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med superfin børse!

 

Kjøp nye Tikka optilock ringmontasjer ( de uten separate baser ) som går i låskassesporene. Så setter du en gammel baseskrue i framre montasjehull på bakre bro som rekylklakk for montasjen.

 

Eller kjøp orginale tikka hurtigmontasjer i stål som var beregnet for den børsa, og som var vist på alle reklamebilder.

Jeg kjenner en som har et par liggende i 25mm :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pakket nettopp opp mitt nye smykke av et våpen. Gikk og gjorde alt annet ei stund, bare gløttet bort på esken. Som en unge på julaften. Oj, oj, oj, for ei rifle! Falt pladask! Luktet og såg nytt ut. Stokken mørk og glinsende. Løpet rent, sluttstykkegange fantastisk. Perfekt avtrekk. Stor hevarmskule. God kinnkontakt på kolben. Dette var absolutt verdt prisen!

 

Skal lage en tråd og legge ved noen bilder når jeg har gjort unna alt husarbeidet. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...