Jump to content

9mm til feltskyting


Hans Torslett

Recommended Posts

Om du ser på trenden blant brukerne, er svaret enkelt: Pardini.

Bare i min omgangskrets er det flere som har byttet ut sin 1911 denne sesongen. En meget god skytter i min klubb har en SIG. Han låner nå Pardini på stevnene inntil han får kjøpt sin egen.

 

Du får ta en tur på Jonsvannet i morgen og se hva som brukes :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Pardini og Sig 210-5. Til presisjon skyting og rolig "hurtig" skyting synes jeg Sig´en gir best resultat, men når det går på 6 og 8 sekunder standplasser, er det ikke tvil om at jeg treffer best med Pardini´en. Jeg kjøre 100 vis av skudd i sammenligning mellom mine 9 mm´er sist vinter og slik ble resultatet for meg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har et litt romslig budsjett vil jeg anbefale deg å kikke på Sphinx 3000 Exstended Six.

Snakket med importør her i vår en gang og pris var ca 26k og leveransetiden ca 60 dager.

Denne har garantert nydelig avtrekk og presisjon. Vil ha sånn selv , men etter å ha blåst 600k på ny bobil i sommer skal jeg forsøke å vente til neste sommer :wink:

 

Link : http://www.sphinx-systems.ch/?p=12

 

3000_ExtendedSix_normal.png

Link to comment
Share on other sites

Blir jo litt unyansert og bare si at bytter man bort en SIG eller 1911 til Pardini, så skyter man så mye bedre.

Dem fleste Pardinier til Felt har 6" løp, og dem fleste 1911 har 5" løp. Så da har man en faktor der som

kan spille en rolle.

 

Men sammeligner man en 6" Pardini med 6" Sig eller 6" 1911, så er man iallefall et skritt nærmere en

likeverdig sammenligning iallefall vedrørende samme løpslengde og dem fordeler og bakdeler det gir.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gratulerer og velkommen i den eksklusive klubben 8) Etter å ha bytta ut det originale treskjeftet med et fra Nill synes jeg at jeg ble innehaver av verdens beste feltpistol. Ikkeno problem å skyte tighte 6 eller 8- sekunders serier med longslide HF- utgaven :mrgreen:

 

Jeg har kompiser som foretrekker pardini, men jeg synes grepsvinkelen ikke passer for meg. I tillegg tygger sigen i seg alt jeg forer den med. Tusenvis av skudd uten klikk eller tull av noe slag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Henger meg på dette emnet, istedenfor å lage et nytt.

Er fersk, og har tenkt å stille opp på mitt første feltstevne neste helg.

Spørsmålet er om jeg har forstått det riktig om jeg kan stille i følgende klasser med min CZ 9mm i følgende klasser:

Militær

Grov

 

Og regner også med at jeg kan stille på baneprogram i klassen:

Grov (presisjon, duell og hurtig)

 

Skjønner at dette ikke er det beste våpenet, men for meg handler det om å konkurrere med meg selv først og fremst, og synes pistolskyting er en avslappende hobby hvor jeg kan kople ut jobb m.m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...