Jump to content

"Bøtta" videre som Kammer-trofé?


jerognal

Recommended Posts

SL og kammeret er jo to forskjellige ting. Skulle det blitt et KammerStevne, så synes jeg man burde finne en ny "bøtte".

Så lenge det ikke vil bli arrangert noen flere SF, så er det vel mesteren som har den til odel og eie..?

Det fines kanskje noen statuetter på dette?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg var aldri med på noen SL stevner og har derfor bare lest om det på SL og her. Men sånn generelt ville det vel vært mest riktig med ei "Kammerbøtte" og la SL bøtta bli hos siste vinner som en kuriositet.

Link to comment
Share on other sites

Siden undertegna startet opp SF-stevnene, lagde Bøtta og luktet at Sluttstykke og SF ikke ville vare evig, lagde jeg statutter. Disse "tesene" gikk tapt med Sluttstykke.

 

Kan likevel referere at det ble sagt at Bøtta ikke kunne erverves til odel og eie, men at den til enhver tid vil forbli hos siste regjerende SF-mester - også om SF skulle ha en pause, eller falle helt bort.

 

Personlig synes jeg SF-bøtta ikke har noe med Kammeret å gjøre. Trofeet ble laget spesielt med tanke på Sluttstykke og Sluttstykke feltstevne.

 

Siden jeg har mekkan sjæl, og derfor har et spesielt forhold til den, ville jeg satt pris på at den ble hos siste mester iht. statutter, evt. at den ble returnert og plassert på SF-museet på Hollabanen.

Link to comment
Share on other sites

SF-BØTTA var et vandrepokal, men vandringen ble ikke så lang som vi hadde tenkt. Derfor syntes jeg vel at det eneste rette stedet for "bøtta" nå er på Hollabanen.

Den har overhodet ingenting med Kammeret å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Peter har vel svart på spørsmålet? I henhold til statuttene skal "bøtta":

forbli hos siste regjerende SF-mester - også om SF skulle ha en pause, eller falle helt bort.
:arrow: Case closed.

 

Om regjerende SF-mester ønsker å donere den til SF-museet ville selvsagt det være hyggelig, men jeg kan ikke se at andre enn regjerende mester har noe de skulle ha sagt om den avgjørelsen...

Link to comment
Share on other sites

Jeg er HELT sikker på at den regjerende mester ønsker å ha denne stående oppå fjernsynet hjemme, for den er jo så vakker.... :lol:

Sku sett blikket til kjerringa da jeg plasserte den der, og sa at her skal den stå! :shock:

Jeg har litt blandete følelser ang. å avslutte det på denne måten, for det er plass til mange flere "nick" på den. Jeg husker når jeg sto på scenen på Ulefoss, og var utnemnt til vinner, så kom det en bil sklensende inn på plassen, og Peter kom og overrekte en klebrig "Bøtte" som oset av, ikke tørr, Bengalack! :D Den var nylig blitt spraylakkert uti skjulet på bruket. :lol:

Det var en stor dag, i allefall for meg (siden har det gått bare utforbakke... :roll::lol: )

Jeg var også med å dro igang dette evenementet, ledet av Peter den stor(kjeftede)e. Og husker hvordan "vi fant hverandre" etterhvert som folk dukket opp. Dette var vel i 2003 om jeg ikke husker feil. I det øyeblikket ble forumet løftet opp i en annen dimensjon, syntes jeg. Da vi kunne stifte direkte bekjentskaper med noen av folkene bak "nickene". Folk som etterhvert har blitt mine gode kamerater.

 

Men......nå er jo tittelen som SF-mester enda edlere da. Jeg var først, det kan ingen ta fra meg, og det ble faktisk bare 4 av oss totalt. Vi burde få egen VIP -behandling synes jeg. :mrgreen:

Nå må vi begynne på nytt da. Blir jaggu tøft detta. Jeg er ikke så sikker på om det er lett å bli Den første Glodale Kammer'rat! :roll:

Men vi fåååååår prøve... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...