Jump to content

Falcon Menace 4,5-18x56 MP 20 MOA


Sharpshooter

Recommended Posts

  • Replies 221
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor ikke med MilDot?

Fordi jeg ikke klarte å bli enig med meg selv, SLR Mildot har så tynne (gjennomsiktige) stolper og dottene gikk kun opp til 8 mil. MP 20 går opp til 10 mil. Og så er det dette med at jeg etter å ha tygd litt på det, kom til at MP 20 retikklet har en slags "boks" (den første halve milen på alle akser danner den til sammen). Og jeg tror det vil hjelpe med å få vilt raskere sentrert i siktet, samt at stolpene på MP 20 er solide (mener det gjør det lettere å motvirke kanting og sikte i dårlig lys).

Samtidigt så synes jeg MP 20 ser rotete ut (går jo ikke uten grunn under oppnavnet "Juletre"). men hei, liker jeg det ikke, så legger jeg det ut for salg eller setter det på salongen og kjøper ett annet med Mildot retikkel om jeg elleres liker siktet. Russerne er ingen dumrianer og man må av og til tørre å prøve noe nytt vet du. :wink:

Her er garantert andre som gjerne tar over det om jeg ikke vil ha det. :D

 

Enhanced Skeleton Long Range Mil Dot

45menace7.jpg

 

MP20

falcon2.jpg

 

Bildene skamløst stjelt fra sharpshooters post (og som tydligvis har stjelt dem selv). :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

heheh - minner meg om en kalinka kikkert jeg hadde en gang. Så lenge den er rimelig sentrert og på normale avstander gjør ikke dette så mye. Men virker jalla uansett.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
For meg ser det ut som om at det er noe steingalt med siktet og burde vært levert inn, har bestilt en 4-18x56 så vi får se... er dette fakta går det i retur...

 

Kan bare snakke for den kikkerten jeg hadde (kalinka) og der var dette ikke en konstruksjonsfeil - det er slik den er designet - gammelt russisk prinsipp. Men linsene var ganske bra.

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer
Min Kalinka hadde forøvrig temmelig gule linser.........

 

Da må du ha glemt å tørke av grisen - mine var fulle av gris når jeg mottok den. Etter at jeg tørket av dem ble de skarpere også ut mot kantene. (relativt sett opp mot pris, var ikke noen zeiss)

Link to comment
Share on other sites

Men en annen ting er at NÅR får man varene sine fra Opticswarehouse i England??

 

Her også, har de vært kjappe med å belaste kortet mitt, men å svare på NÅR de har tenkt til å levere varen haster tydligvis IKKE!

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen; Slike firmaer som forsyner seg med penger, lenge før varen sendes, bør brenne i helvete!!! :x

Dette er da visserligen en jævlig uting som synes å være helt ok på nett, som overhode ikke ville funket i en vanlig sammenheng.

Jeg er fristet til å kontakte mastercard og kanselere alle ordrer som gjør slikt.

Jeg blir sur som eddik av sånnt!

Link to comment
Share on other sites

har du venta lenge, Buster?

 

Både ja og nei.

Det er ei uke siden de trakk kortet mitt, jeg har fått en ordrebekreftelse, men har overhode ikke hørt noe om NÅR de har tenkt å sende kikkerten til meg og /eller om de har den på lager.

Link to comment
Share on other sites

Hvor bestillte du den? Fikk en mail fra Falcon Optics at de kunne levere direkte "2-4dager":

 

As we have no distributor in Norway then we can supply you

> directly.

>

> The price will be GBP229.99 + Deliverey (2-4 days) GBP20.40

>

> Payment can be made using Paypal or Bank Transfer

 

har du venta lenge, Buster?

 

Både ja og nei.

Det er ei uke siden de trakk kortet mitt, jeg har fått en ordrebekreftelse, men har overhode ikke hørt noe om NÅR de har tenkt å sende kikkerten til meg og /eller om de har den på lager.

Link to comment
Share on other sites

Fikk nylig en 1.5-5x 30 SIR direkte ifra Falcon Optics.

Gikk 10 dager fra jeg bestillte til den ble levert på døra.

Fikk både bekreftelse, og sporingsnr samme dag som jeg bestillte.

 

Kikkerten ser ganske bra ut foreløbig, ikke fått testskutt enda.

Helt grei optikk til den prisen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

har du venta lenge, Buster?

 

Både ja og nei.

Det er ei uke siden de trakk kortet mitt, jeg har fått en ordrebekreftelse, men har overhode ikke hørt noe om NÅR de har tenkt å sende kikkerten til meg og /eller om de har den på lager.

 

De er dårlige på det der, ingen info om/når pakken er sendt. Men send en e-post så får du vite når de sendte den og hvor den er.

Link to comment
Share on other sites

Så film klippet nå.

 

Prøvde i sta på min 4,5-18x56 og hadde ikke sammen opplevelsen. Så bare krysset vandre opp og ned etterhvert som jeg skrudde. Så vil tro det er noe galt med siktet der ja.

Ang bestilling så var det en del mailer fram og tilbake ettersom dem ikke hadde siktet jeg ville i utgangspunktet ha.

Fikk beskjed om at dem nå hadde sendt siktet og da tok det ca 2 uker så lå siktet i postkassa.

Fikk ikke sporingsnr, noe som kunne vært kjekt for å plage seg selv om ikke annet hehe.

 

Er spent på hva den norske forhandler'n kommer til å prise siktene. For om en søker litt på nett så er dem billigst fra Optic warehouse.

 

Hvilket sikte bestilte du Buster?

 

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Sauer'n som får det siktet da?

 

 

John-A

 

Sauer'n har allerede fått.......... :wink: Så den vil jeg ikke høre noe mas fra, men det altids noe som det sitter klein kikkert på. Men det er artig å sammenlikne litt også. Sauer'n har Bushnell Elite Tactical 4200 6-24x50 nå.

Men jeg har jaggu ikke hatt tid til a testskyte skikkelig ennå.

Link to comment
Share on other sites

Har som nevnt bestilt ett 4.5-18x56 MP 20 Metrick den 7/7 og ordren min står også som prosessed.

 

Tilbake til det jeg lurer på, hva er egentlig utvendig objektiv diameter på dette siktet?

Holder på å regne ut hvilke ringer jeg skal ha (Tenker jeg går for Warne sim Maxima QD igjen, men denne gang i 30mm).

 

Edit: Den kom den 23/7 (etter at posten hadde rotet litt).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Der ramlet det inne et par stykker av kikkert type Falcon Menace 4-18x56 MP20 meter klikk. Vridd om alt som går an å vri om på kikkerten, alt virker helt ok, billige fake "butler creek" som de godt kunne spart seg, litt tung på justere på gangen var vel det eneste jeg kunne sette fingeren på sånn umiddelbart.

 

Parallaksen fungerer 100% på 20m til 1000m, klar på alle forstørringer og retiklet er ok, kunne verdt bredere mellom stolpene men dette er smak og behag. Dette er rett ut av esken så det er på ingen måte en grundig test, jeg skal montere den på børsa i ettermiddag og springe rett på banen for å teste den enda mer :):D Vanskelig å si hvor kvaliteten på optikken ligger, det får jeg ta når jeg kommer hjem, da får jeg testen den mot blant annet en BSA Platinum, (for øvrig en dårlig kikkert...) Zeiss Conquest, Docter optics og en Burris Black Diamond, i hverfall de jeg har for hånden sånn umiddelbart...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...