Jump to content

NOJS har Linda-saken!


Morten Vinje

Recommended Posts

Hei.

 

Hva skjer i denne saken egentlig?

 

Har også donert noen kroner for å hjelpe her, men er jo fryktelig nysgjerrig på status.

Vet jo at NOJS har slitt litt med informasjonsflyt, men kunne veldig godt tenke meg å høre litt mer.

 

Er det en grunn for at dette ikke offentliggjøres? Eventuelt er den en post inne på medlemsforumet til NOJS?

Ser jo at Alm er flink med å informere på sin side, om sin sak, noe jeg setter pris på og har interesse av å følge med på.

Er klar over at dette i utgangspunktet er 2 sepparate saker.

Link to comment
Share on other sites

Er det komt noen komersielle aktører på banen med penger? Flott om det blir lagt ut her, da flere tenker likt som Dachs om hvem vi skal handle hos :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er det komt noen komersielle aktører på banen med penger? Flott om det blir lagt ut her, da flere tenker likt som Dachs om hvem vi skal handle hos :wink:

 

Helt enig, bransjeaktører som støtter Nojs/Linda kommer jeg til å prioritere neste gang jeg skal ut og handle.

Link to comment
Share on other sites

Det spørres om mer informasjon i denne saken.

 

Av hensyn til saksvern og personvern er styret i NOJS tilbakeholdne for å informere om ting vi ikke har lov til, at vi skal si noe som kan ødelegge for saken. Det er jo en privatperson vi støtter her, og det er i beste fall vanskelig, om ikke umulig, å gi et budsjettestimat på det stadiet. Dersom saken løser seg fort, for eksempel om politiet gir tilbake riflen til Linda, blir dette ikke fryktelig dyrt. På den annen side kan det hende at dette blir en prinsippsak som det blir dyrt å kjøre til siste slutt. Vi er klar over at det er mange som følger denne saken og gjerne vil ha informasjon, og vi ber om forståelse og tålmodighet.

 

Vi vil informere videre så snart vi har noe mer konkret å formidle!

 

 

For styret i NOJS

 

Morten Vinje

Lønkammeret

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jepp. Og alle de andre ser ikke skogen for bare trær. :roll:

 

Husk at den som fisen først oppdager, er fisens rette fader.

 

Alle gode ting er 3.

 

Like barn leker best.

 

Alle vil ha mer.

 

Tar du meg, tar pappa deg. (Pappa`n til en kompis i dette tilfelle)

 

Det står mye mellom linjene.

 

Jeg sier ikke mer.

Link to comment
Share on other sites

Pust nå rolig folkens.

som Bamrud skriver over, det er da ikke på noen måte hemmelig at Linda har fått tilbake rifla si, og det har NOJS skrevet her: viewtopic.php?f=13&t=38688&start=0 Jeg håper det blir mer ut av denne saken. Det kommer jo litt an på hva myndigheten velger å gjøre.

 

Men, det er absolutt stille på kammeret for tiden. Det kan jo komme av at NOJS sitter og lurer som gjedda i sivet på at det skal dryppe inn flere godbiter i den ekle rovdyrkjeften vår :wink: Noen som kan komme på en annen grunn?

Hint: Jeg ringte litt rundt i dag for å få bilen på verksted, og det var veldig stille der også... Anyone?

Svaret er FELLESFERIE!

Jeg må si meg svært fornøyd dersom Morten Vinje nå om dagen vaker i sivet med sin atletiske kropp og leker med barna sine, med en badeball for eksempel, og plasker og koser seg fremfor å sørge for at alle trådene er oppdatert.

 

Så folkens: Slapp av, pust rolig, og nyt gjerne en kurv jordbær eller en kald skummende et sted rundt et bord i sola. Dersom noen føler for å rope ULV ULV så foreslår jeg at det gjøres med en sånn lavmælt solvarm sommervarme. Eventuelt at man roper på kelneren i stedet. Dette kan vi ta etter ferien.

 

Håper dere har en god sommer alle sammen :D ,

 

Bent

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Styret i Nojs har bestemt at vi stopper donasjonene til Linda saken inntil videre. Det kan hende at denne saken får et rettslig etterspill som Nojs skal støtte, men det er foreløpig uklart. Når saken er avklart vil det komme en oversikt over saken, hvor mye som kom inn, og hvordan pengene ble brukt. Dersom det blir et overskudd av donerte penger som ikke brukes på Linda saken, vil disse overføres til Nojs støttefond for Jegere og Skyttere.

Donasjonsknappen som er laget til Lindasaken vil bli fjernet for en periode. Det vil komme en ny donasjonsknapp der man kan støtte Nojs støttefond for jegere og skyttere, og styret har laget følgende retningslinjer for dette fondet.

 

Retningslinjer for Nojs Støttefond for jegere og skyttere:

Styret i Nojs kan be om økonomisk støtte fra brukere av kammeret.no til Nojs støttefond for jegere og skyttere, gjennom en donasjonsknapp. Pengene som blir donert til Nojs støttefond skal i sin helhet gå til å støtte konkrete saker og problemstillinger som er av prinsipiell betydning for jegere og skyttere. Det er først og fremst tenkt som en mulighet til å gi juridisk bistand.

Prosedyre:

1. Enkeltpersoner, lag eller andre, som trenger bistand i saker som er prinsipielt viktige for jegere og skyttere kan be om støtte fra Nojs. Saken forbehandles i Lønkammeret i Nojs sitt styre. Ansvarlig i Lønkammeret legger frem en betenkning for styret i Nojs. Vurderingen av hvilke saker Nojs skal engasjere seg i vil bli tatt av Styret i samråd tilknyttede jurister og fagfolk. Avgjørelsen tas av styret i Nojs. I tilfeller hvor det er naturlig vil det også legges forslag fram for medlemmene i Nojs i medlemskammeret.

2. Dersom styret i Nojs bestemmer at saken skal følges opp, legges det ut informasjon om dette i en egen tråd i kammeret.no.

3. Ansvarlig person fra Lønkammeret legger frem en arbeidsplan og et budsjett for styret i NOJS. Planen stipulerer hvordan det er tenkt at Nojs skal arbeide med saken. Budsjettet gir rammebetingelser for Nojs sitt økonomiske engasjement. Ansvarlig for Lønkammeret kan når som helst be om en ny betenkning fra styret i forhold til arbeidsplan og budsjett.

4. Et eventuelt overskudd etter at saken er løst skal i sin helhet settes på en egen konto, og brukes til støtte i andre saker av prinsipielt viktig karakter. Disse midlene skal bokføres i regnskapet under ”Nojs støttefond for jeger og skyttere”, og legges frem for årsmøtet i Nojs til godkjenning sammen med regnskap og budsjett for Nojs. Midlene fra støttefondet kan under ingen omstendighet brukes til andre formål, for eksempel drifting av kammeret.no.

5. Donasjonsknappen på forumets forside vil være åpen også når Nojs ikke har saker til behandling, slik at det kan opparbeides en økonomisk buffer. Hensikten med en slik buffer er å ha midler tilgjengelige dersom det oppstår saker der Nojs trenger å være fort på banen.

 

For styret i NOJS

Bent Storå

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...