Jump to content

Europas peneste hund


carFun

Recommended Posts

Skjønnhet defineres veldig forskjellig. Selv synes jeg saluki (og enkelte mynder) ligner noe på en hest i formen. Men noe av det gosseligste jeg har sett er en ung Afghansk mynde. De har så morsomme sokker på beina, og jeg likte når pelsen ikke var helt utvokst. Men kunne jeg giddet å ha skaffet meg en sånn en. Nei. tror ikke det.

 

Ellers er hva man synes er pent veldig forskjellig. Hunderasene har sitt eget særpreg. Myndene er noe for tynne etter min smak. Med unntak av Afghansk mynde som har så mye pels, at de bare blir en eneste stor elegant pelsdott.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pene jentemodeller skal jo være radmagre og uten særpreg :wink:

 

Hva er best? pen radmager uten særpreg, eller meget fyldig uten særpreg :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hva er best? pen radmager uten særpreg, eller meget fyldig uten særpreg :roll:

Hva med noe midt i mellom? Forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue.. Det erjo greit med jenter som ikke er så avmagret at man skader seg på dem :roll::wink:

Jeg er hverken radmager eller uten særpreg, men så er jeg heldigvis ikke modell heller :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nemi skreiv :

Hva med noe midt i mellom? Forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue.. Det erjo greit med jenter som ikke er så avmagret at man skader seg på dem

Jeg er hverken radmager eller uten særpreg, men så er jeg heldigvis ikke modell heller

 

Heilt einig med deg !! Å ligge å kose med ein haug med spisse knokler iført et tyt lag hud, er passelig frusterende og som du også kommenterer, kan være ganske skadelig... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bah! Europas peneste hund er jo selvsagt bikkja mi!

aikaogamigoturtillangevob8.jpg

 

Jeg laget et klistremerke med det bildet av ham til å ha på bilen. Det gikk nøyaktig èn uke og så ble det stjålet på ferja Arsvågen-Mortavika 8) Så at han er pen hersker det ingen tvil om 8)

Link to comment
Share on other sites

Enhver er vel svak for sin egen hund. Det er vel derfor vi har valgt den hunden vi har?

 

Det eneste jeg er direkte uenig i på tråden her, er disse "halv-anorektikerne" på bildet til omega! Sikker på de ikke kan taes med på jakt, grunnet "knokkel-skrangling"! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hva er best? pen radmager uten særpreg, eller meget fyldig uten særpreg :roll:

Hva med noe midt i mellom? Forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue.. Det erjo greit med jenter som ikke er så avmagret at man skader seg på dem :roll::wink:

Jeg er hverken radmager eller uten særpreg, men så er jeg heldigvis ikke modell heller :wink:

 

Nå fikk jeg bilder i hodet nå :shock::shock::shock:

Når vi diskuterer penhet, og en jente sier dette, så lurer jeg sporenstreks hvor mye sjeggvekst NEMI har :roll:

Kjerringa mi barberer seg kun på plasser som er langt borte fra risikosonen rundt hals/nakke.

 

Her må det nok fotobevis til for å få tråden tilbake på rett kjøl.

Link to comment
Share on other sites

Ja egentlig, men bare basert på att nesten all skjønnhet baserer seg balanserte proposjoner. Det er vel derfor de fleste synes fotomodeller egentlig ikke er noe særligt fine før de får unger og 20 kg mere på kroppen (med unntak av Jodie Kid, men hun har karakter så det rekker :wink: ).

Men jeg må si at både når det gjelder hund og kvinner, så er karakteren (utstrålingen) det som varer og som gjør at en kan sitte å kose seg bare med å se på de og beundre de.

 

Ellers så synes jeg faktisk lykkes bikkje (er det Amigo?) som ser best ut av de som hittil er presentert her i tråden (ser litt tøff og våken ut i oppsynet).

Link to comment
Share on other sites

Det er nok noe som kommer med tid og stunder. Men du kan laste opp bilde og legge ut her i tråden om du vil likevel; når du skal skrive innlegg så finner du litt nede på siden en boks hvor du kan laste opp bilder til ImageShack. Der kan du hente bilder fra egen PC og laste opp. Bare husk å ikke lage bildene større enn 600x400 - ellers blir de kuttet i kantene.

Link to comment
Share on other sites

Litt feil fremstlling av VG egentlig, siden utstilling ikke er en skjønnhetskonkurranse, men en kvalitetsbedømning av hund opp mot hjemlandets rasestandard. Denne salukien har nok da det som skal til for at dommerne fant den best egnet som BIS denne dagen. En annen dag eller en annen dommer kunne en annen hund eller rase vunnet. 8)

Link to comment
Share on other sites

klyvfalletsagressofm3.th.jpg

 

 

Her er Kløyvfallets Agresso ! ikke bare er han vakker, han er utrolig vrang og vanskelig å ha med å gjøre fordi han er usannsynlig bortskjemt og han får viljen sin hver gang.

 

Han har funnet ut forlengst at faren hans (fluefiskeren) belønner uønsket adferd som; høylydt bjeffing, uhemma stjeling og rømminger med jakt på egenhånd.

 

Utover det er han pappas gullklump, og det er få ting i verden som kan settes høyere enn en jakttur med Agresso :D

Link to comment
Share on other sites

Europa`s peneste hund?

 

Det må vel bli hvalpen som jeg skal ha om to måneder - som fødes i disse dager :!:

 

 

Europa`s peneste døtre?

 

De jeg har?

 

:?::?::?::?::?:

 

Ja - her er det masse subjektive meninger :D å legge til grunn!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...