Jump to content

husken lyddemper eller a-tec?


kronhjort

Recommended Posts

Kan ikke uttale meg særlig mye om A-tec men jeg har Hausken selv.

Er meget fornøyd, rekyl og lyd ble minimert. Den største forskjellen er nok rekylen.

Og i mitt tilfelle synes jeg selve rifla ble bedre å skyte med. Siden jeg har en Remington Seven i Kal. 308 så var det positivt at den ble litt lengre og tyngre.

Link to comment
Share on other sites

Hei hva som er best og hva som er verst er ikke godt og svare på i dag alle demperene er nesten likegode eg har selv 3 Hauske 2 stk standard og 1 lang. hva som er best tror eg ikke eg er den rette til og svare på men servicen til Hausken er knallbra det kan eg svare på for meg er det viktig.

Link to comment
Share on other sites

Som et generelt svar her, siden alle sier at de har den og den demperen og er kjempefornøyd, så kan en vel konkludere at du vil bli kjempefornøyd med den demperen du velger. Se litt på priser og hva nærmeste forhandler har.

 

Ellers blir det å velge hvor mye du vil dra med på. Jo større demper, jo mer demper den! Vanlige valg (som ikke er feil) er hausken std eller Atec tmm4/ctm4.

 

Du blir nok fornøyd skal du se!

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt jeg også.

Jeg har en A-Tec CTM-4 på min 6,5x55. Jeg sliter litt med at den blir så ut av hel.... varm. etter 4 skudd kan jeg ikke ta i demperen lenger pga varmen. En god kompis av meg har samme børsa, men annen demper, han har A-Tec Maxime å har ikke samme problemet etter så få skudd. Er det noe rart med min demper, eller er CTM-4 sånn???

Hans er forresten mere lydløs enn det min er, ikke testet skikkelig, men høres sånn ut for øret i allefall.

Link to comment
Share on other sites

Helt som det skal være ctm har jo et mye mindre volum enn maxim demperen. både når det gjelder temp. og demping så er det klart at ctm kommer til kort. når det kommer til vekt og treffpunkt forandring med og uten demper så holder jeg en knapp på ctm.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev overnfor, større demper = demper mer. Derfor demper maxim demperen bedre.

 

Ang varme så er dette vanlig. Din demper er mindre enn kammeraten din sin og blir derfor varm fortere. For å motvirke dette kan du sette på en slags strømpe over, kallt miragetrekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...