Jump to content

Accurracy international


nyxflora

Recommended Posts

sjekk med Holstad Våpen i Sarpsborg, de tok inn min får et par år siden men det er masse papirer via UD, Engelske ambasaden og levrandør i England + sluttbruker erklæring til Engelske myndigheter, er masse papirer og lang vente tid du bør regne med opp mot 1 år fra du starter prossesen til du har børsa i handa her i fedrelandet. og noen tusen fatigere men det veit du vel alt når du har begynt å snuse på den børsa, men det må jeg si det er ei fantastisk børse og jeg har ikke angret et sekund har hatt ho nå i 1 år, skutt en 120 skudd med prøveladninger og alle ligger stort sett innen for 1 kr til 5 kr på 100 m har så vit prøvd ho på 3 med siera mach king 300 gr 4 skudd innenfor 1 kr, så går du for dette så kos deg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Så langt som mulig. Skal du ødelegge effekten med kort løp, så kan du kjøpe en win-mag eller 338 federal.

 

 

tja... det kommer ann på bruken...

 

Det lages flere og flere 338L med kortere løp i USA. Bl.a sett ei med 18" løp. CorBon fabrikkammo sender 300gr Lapua Scenar ut på 2665-2700fps i den.

men klart, har man ikke bruk for mobiliteten kortere løp gir, kan man like godt gå for lengre.

Link to comment
Share on other sites

Du bør klare å sende av gårde en 250grs kule i 900ms, og 300grs i ca 840-850ms.

Til det trenger du ett løp på minimum 60cm, sånn ca.

 

Det finnes mange kuler som flyr bedre enn 300grs Scenar.

Bergers nye 300grs hybrid kule, eller dreide ca 250grs kuler med bc over 0,85.

Disse er supersoniske til godt over 2km.

 

Coriolis, avvik grunnet jordrotasjon, er gjeldene fra første meter.

Men avviket er meget lite før man passerer 1km, da kan det bli opp mot 10-20cm.

Coriolis påvirker både i høyde og side, avhengig av hvilken breddegrad du er på og i hvilken kompassretning du skyter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...