Jump to content

vis oss din rifle som du bruker mest til jakt og skyting


PederR

Recommended Posts

Får vise frem lille grombørsa mi jeg og da! :D

 

Ei nett lita Brno Fox mod 2 fra 1989 i .222 Rem. Kjøpt hos Jakt og friluft før jula 09. Har allerede rukket å fyre av nærmere hundre skudd med den. Fikk J&F til å kappe løpet ti cm og gjenge for lyddemper og har akkurat fått en Almsdemper fra Shankly her på forumet i posten. Den virket veldig bra! :D Har ellers fått lakken av stokken og oljet den i stedet, og det ble mye penere synes jeg.

 

Kikkerten oppå er en Sava Sporter 3-9x40, men den skal byttes ut så fort jeg finner ut at jeg har råd til noe annet. Planen er en Nikon Monarch 5-20x44 eller 6-24x50. Sistnevnte er diger, men er nok noe bedre i skumring enn lillebror. Valgets kvaler her... Men man får se etter at bilen er fikset til EU, årsavgift på bilen og kommunale avgifter er betalt... Enn så lenge får den sitte på.

 

Bruksområdet er koseskyting med egne ladninger på skytebanen, revejakt, beverjakt og toppjakt. Får jeg et rådyr å jakte på skal den brukes til det og. Har for øvrig ikke fått skutt på noe vilt med den enda. Vekta pr i dag er 3 kg blank med kikkerten.

 

092.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...