Jump to content

Hjelp med valg av tofot!


Emilio

Recommended Posts

Har søkt litt her på kammeret, og forhørt meg hos bekjente og min gode venn internet - men klarer ikke helt å bestemme meg.. Har titta en del på Harrisen, men jaggu en stiv pris :?

Noen som har god erfaring med denne, eller noe annet å foreslå? (skal nemlig handle en sen julegave til meg sjøl)

- Emilio

Link to comment
Share on other sites

Kan ta litt tid når man bestiller fra dealextreme, men jeg har selv bestillt den tofoten og var positivt overrasket over kvalitetsfølelsen. Sammenlingnet den med versa-poden, og så ikke mye forskjell. Den fra dealextreme er muligens noe tyngre. Veide 753g på kjøkkenvekta komplett med alt. Har ikke veid versa-pod. Til under 200,- inkl frakt kan man vel neppe trø særlig feil. Kjøpte min som en midlertidig løsning/ reserve tofot. Foretrekker Harris med vugge .

Link to comment
Share on other sites

fortsatt ikke sett noe pakke i posten
DX sender alltid hovedbestillingen (første pakke hvis noe er restet..) som rekomandert sending. Dvs at du må legitimere deg for å få den utlevert... Dette er vel den tryggeste måten å sende på tror jeg.. Men det behøver ikke å bety at ting kan bli 'borte' i posten! (Det som kanskje tar lengst tid er jo postens fortolling av pakker. Bestill for UNDER 200,- så slipper du unna forsinkelser her i landet..) :wink:
Link to comment
Share on other sites

Nja, selfølgelig har prisen noe å si - man får hva man betaler for, eller? Vel, jeg har bestemt meg for harrisen, og trodde jeg hadde kontroll på hvilken lengde jeg skulle ha. Hvilke lengder får man dem i ? 9-13, og 13-26 stemmer det?

 

Jeg kommer mest å bruke den på rev, kråkefugl, og alt annet morro. Tenkte det er greit å kunne ha en tofot man kan skyte sittende med når man jakter rev, men og noe man kan ligge og skyte med.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

DX- tofoten er genial etter min mening. Man kan ta den av lett som bare det, bare å trykke på en liten dings, så går hele tofoten av. Da sitter man igjen med et ganske digg "vertikal grep" som passer perfekt i gropa mellom tommel og pekefinger. Justerbare bein så den er mer enn lang nok til liggende skyting, men den er selvsagt for snau til sittende.

For å feste den, banka jeg ut pinnen som holder "svivelen" på plass, og erstattet den med reimfesteskrua. Veldig enkelt mao.

Den har miniski på beina, ikke plugger. Den har faktisk en slags vugge, dvs at man kan tilte den litt frem og tilbake og fra side til side, men noen fullgod vugge er det nok ikke.

 

Go for it Emilio :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

DX- tofoten er genial etter min mening. Man kan ta den av lett som bare det, bare å trykke på en liten dings, så går hele tofoten av. Da sitter man igjen med et ganske digg "vertikal grep" som passer perfekt i gropa mellom tommel og pekefinger. Justerbare bein så den er mer enn lang nok til liggende skyting, men den er selvsagt for snau til sittende.

For å feste den, banka jeg ut pinnen som holder "svivelen" på plass, og erstattet den med reimfesteskrua. Veldig enkelt mao.

Den har miniski på beina, ikke plugger. Den har faktisk en slags vugge, dvs at man kan tilte den litt frem og tilbake og fra side til side, men noen fullgod vugge er det nok ikke.

 

Go for it Emilio :mrgreen:

kan du linke til den du snakker om? den jeg snakker om er denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18296

Link to comment
Share on other sites

Noen som har en Shooters Ridge Tofot 34-58cm? Ser Jaktdepotet selger disse billig, og tenker ringe og bestille. Men først vil jeg høre om noen har/har testet denne. Vil ha en billig tofot for sittende skyting (starter lokkejaktsesongen på rev ganske snart) :twisted:

 

Edit: regner nesten med at den IKKE har vugge da den er så billig(?)

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her inne som har prøvd den som Ulf Lindroth bruker, og som evt kan si noe om hvordan den fungerer i praksis?

 

Jeg har en slik en. Den funker veldig greit og virker stivere i bruk enn Snipe Pod. Men har ikke like god beveglighet av bena og tar større plass pga ikke laget etter teltstangprinsippet. Schou er norsk importøre, men tar den ikke inn. Men du får den i Sverige og hjemlandet.

Link to comment
Share on other sites

har en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26217 eller kopi av den

kjøpt her på "berget" og vil ikke anbefale den til rifle med grovt cal

 

solgt her på berget under navnet VersaPod

 

pga bolten(den som stramer fast feste) har knekt 2 ganger

fikk en ny med en gang men gang nr2 ikke ny pga den var ikke beregnet for grov cal

 

brukte den på tikka T3 i cal 30-06

 

fikk laget ny skru og han nå montert den på salongen

 

kjøpte en Harris 2-fot og den holder

 

mvh toppskarv

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Jeg kjøpte toppmodellen til harris (9-12" eller noe), men skal nok kjøpe en versa pod modell 52 i stedet. Det kjedelige med harris er at hvis du legger litt press bakfra, så ruller beina rundt. Gummien er altså ikke så nyttig på hardt underlag. I felt har også versa poden den fordelen at du kan følge viltet sidelengs, ved at den kan vries og vendes i alle tenkelige retninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...