Jump to content

En jeger blir født!


Finskstøver

Recommended Posts

Tja.... ikke sikkert det blir noen jeger.. Selv la jeg opp til en 'flying start' for fiskeinterressen til gutta mine. Og første sommern fikk de 15-20 ørreter hver på spinner og sluk. Noen helt opp mot kilosfisk.

De syns jo så klart det var gøy, men interressen dabba fort av. De har også hvert med på actionfylt elg og rådyrjakt, og opplevd fin jakt,felling og slakting. Men..... de virker å ha et svært avslappet forhold til jakt,skyting og våpen.. Nå for tida er det visst viktigere med Playstation 3 og 'Call of' masse krig og helvete på skjermen :lol: . Men de vet pappa er der om de skulle få :wink: lyst igjen

Link to comment
Share on other sites

Tja.... ikke sikkert det blir noen jeger.. Selv la jeg opp til en 'flying start' for fiskeinterressen til gutta mine. Og første sommern fikk de 15-20 ørreter hver på spinner og sluk. Noen helt opp mot kilosfisk.

De syns jo så klart det var gøy, men interressen dabba fort av. De har også hvert med på actionfylt elg og rådyrjakt, og opplevd fin jakt,felling og slakting. Men..... de virker å ha et svært avslappet forhold til jakt,skyting og våpen.. Nå for tida er det visst viktigere med Playstation 3 og 'Call of' masse krig og helvete på skjermen :lol: . Men de vet pappa er der om de skulle få :wink: lyst igjen

 

Misunner egentlig folk som har foreldre som jakter.Kunne godt ha tenkt meg å starte med jakt,og ha en å lære av :)

Link to comment
Share on other sites

For en som har jaktet hare i over 40 år var dette artig og se ! Vi harejegere er snart en utdøende rase så dette er en ting som vi håper flere unger får oppleve.Husker selv hvor stolt jeg var når jeg endelig fikk lov til og skyte min første hare. Og for at de unge skal begynne med harejakt så er det viktig at de får skyte harer og ikke bare må sitte på stolsekken og høre på losen !

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!

Og det er ikke alle som blir bitt av basillen fordi om de har en god opplevelse. Guttungen min på 13 er glad i å skyte, og har ved et par anledninger sittet ved siden av meg når det har falt rådyr. Han har ingen interesse av å skyte dem selv, og synes det er kjedelig i skogen når vi må være stille. Ikke sikkert det blir noe jeger ut av ham.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...