Jump to content

Maltølkammer(at)kveld


Fattern

Recommended Posts

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ankommer 13.55 med flight DY168, så håper jeg noen kommer å plukker opp en forkommen Bergenser.

 

Din annkomst er notert og registrert, og etter alle solemerker vil du også bli hentet... selv om det ikke er lange biten å gå. Hoppe av i fart er dessverre utelukket. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da nærmer det seg med stormskritt. Tempen utendørs er anslått til en rundt 8 speik på lørdag. Innetempen bestemmer vi selv, og vanligvis pleier den å stige utover kvelden.. :mrgreen:

Nå er dette et bryggerhus som ikke oppfyller dagens krav til isolasjon og tetthet, :lol: så jeg vil anbefale at dere tar på noen varme klær og godt fottøy. Selv bruker jeg jaktbuksa og et par goretexsko, Tynn t-skjorte, skjorte og en ullgenser. Det meste av dette pleier å forsvinne i løpet av kvelden.. :D avhengig av fyrbøteren selvfølgelig. :)

 

Nå er det flere som har antydet noe om mat, noen har med ferdig mat, mens andre vil grille. Jeg kommer til å sette opp en grill om det er ønskelig. Er det noen som har andre spesielle behov innen kokkekunsten, får dere gi et lite hint, så får vi se om det kan la seg gjøre.

 

Jeg regner med at vi starter sånn i 19 tiden, eller klokka sju som vi innfødte sier.

 

Ellers er det bare å ta med godt humør, gode jakthistorier og ei eller anna skrøne.

Velkommen skal dere være.

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg jaktbuksa og et par goretexsko, Tynn t-skjorte, skjorte og en ullgenser. Det meste av dette pleier å forsvinne i løpet av kvelden..

 

:shock:

 

 

Når det kommer til mat er det kanskje greit å ha ei lita liste et eller annet sted så noen har oversikt over hva som faktisk dukker opp av mat.

Skulle egetlig ta med gravlaks, men den ble aldri gravet :roll: Så jeg har med en liten smakebit av saltlakeavkjølt stek av rein. Den er ikke stor, så det blir nok bare en smak til hver når vi er så mange.

 

Utover det så gleder jeg meg - sånn i tilfelle jeg glemte å nevne det. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

En liste er en god ide

 

Ilatad:

Røkt elghjerte

Litt hjemmelaget flatbrød

 

Funnsjødalen:

røkt rådyrkjøtt og røykalaks.

Han kunne også lage eggerøre

 

Lille My:

Liten bit saltlakeavkjølt stek av rein

 

Tika:

elg-jerkey, spekelår

 

Sako 30-06:

sylte- og lammerullrester

 

macchiato

spekepølse av elg

 

Ranger

Tenker litt på saken ;)

 

Dunkerante:

rakfisk, smør, potetkak og mandelpotet

 

Ble en fin liste det der.

Nå er det ikke alle som har bekreftet at de skal ha med det på lista, men iallefall hintet litt ;)

 

Vi skulle kanskje hatt litt potetsalat? Noen her som ønsker å lage?

eventuelt andre ting?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tint opp rådyrkjøtt fra høstens jakt, og tenkte jeg skulle dele det opp i passe biter og ta med for grilling. Trenger ikke rare grillen for dette da, om så en liten engangsgrill eller en enkel kulegrill, så jeg håper det ikke blir for mye styr for fattern med dette..?

 

Tilbehør har jeg ikke handla inn, men hvis noen føler seg kallet så kan det jo gå an med litt løk, paprika, chili og feks litt mer av den potetsalaten Ilatad nevnte her. Salt og pepper og litt grillolje hadde vært flott også. Noe tilbehør kan jo pakkes i folie og varmes på bålet også. Er ikke meninga det skal bli en gourmétaften sånn sett, så det enkle er greit? Man skal ha tid til å drikke maltøl og. :lol:

 

Forøvrig så merker jeg meg at det på matlista ellers er veldig mye tørstefremkallende saker! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Bekrefter innholdet i lista for min del Ilatad :D

 

Jakt på lørdag ser derimot ut til å bli vanskelig. Dunkern er kvesset, men familiære forpliktelser setter en effektiv stopper for dagaktiviteter på lørdag. Heldigvis er forholdene dårlig. Var ute en tur i går og fikk bekreftet det :(

 

Tar med to øl. Rikelig av mitt, og en smaksprøve fra en nabo som atltid har godt øl

Link to comment
Share on other sites

Jeg tar med ett saltet og tørket rådyrlår.

Tar med ett par bokser rømme også.

 

Er ikke mer igjen av elg-jerkyen. Lagde for liten porsjon :D

Men skal se om jeg ikke klarer å lage en porsjon med rådyr-jerkey.

 

Fattern: Er det en dugelig kniv og skjærefjøl tilgjengelig hos dere?

Eller kan du ordne med det? Så slipper jeg å drasse på det tur-retur Trondheim.

 

Sikkert upopulært med en stor kjøttkniv på nattbussen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Fattern: Er det en dugelig kniv og skjærefjøl tilgjengelig hos dere?

Eller kan du ordne med det? Så slipper jeg å drasse på det tur-retur Trondheim.

 

Sikkert upopulært med en stor kjøttkniv på nattbussen :lol:

 

Redskap finnes vet du ;)

Kniver , øks, motorsag....

you name it, I have it . :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Nei har ikke begynt med potetsalaten enda, så alle bidrag er velkomne :D

 

Ellers bergynner det å se ut som det ikke er noen fare for at folk skal sulte ihjel heller, i motsatt tilfelle får vi rekvirere drosje med Napoli-kebab.... :twisted:

 

Da setter jeg på en stor kjele poteter i kveld :wink:. Babben kan du få ha for deg sjøl, i såfall. Så tar jeg heller en øl ekstra :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

Da er desverre en falt ut pga. lungebendelse, dessverre!

(lurer forresten på om ikke maltøl hjelper mot det også???)

 

Da er det en plass ledig faktisk.

 

Førstemann til mølla får derfor nå en glimrende anledning til å treffe nye venner, og smake god mat og godt drikke.

PS. Overnatting kan ordnes om det behøves.

Link to comment
Share on other sites

Oi oi, toppers! :D Da skal jeg straks brassere litt rådyrkjøtt her, blir vel et par kilo kanskje. :wink:

 

Fattern, du får sætt opp plakat på døra te Husmorhuset om at det e fæst på H**nesaunet i helga da! Men hvis æ ikke huske feil fra min ungdom så ryktes det fort at det e fæst nånn stan, å da kjæm folket luran uansett! :lol:

 

Nei fra spøk til revolver, dette blir jo bare glimrende, bedre og bedre. :D

Link to comment
Share on other sites

 

Da tæk je mæ kopp, og et håpefullt flir :wink:.

 

 

Om du ikke har helt spesifikke krav til det du skal drikke av, så har vi kopper også :)

 

Har vært på fest med trøndere før, så jeg har spesialkopp! En slik en med enveisventil på, slik at ingen heller i mer multipurpose når jeg ser en annen vei :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

jeg har spesialkopp! En slik en med enveisventil på, slik at ingen heller i mer multipurpose når jeg ser en annen vei :mrgreen:.
Hørtes usedvanlig plundrete ut. Hvordan i helgeroa fyller du den opp når du har suttet ut alt innholdet?

 

Neida, man bare demonterer koppen og refyller. Enkelt og greit. Poenget er at det skal være litt mer jobb å "etterfylle" enn bare å skvalpe oppi mer. Jeg har vært utsatt for sabotasjeattentat på dette området før, så jeg tar den ekstra jobben :wink:.

Link to comment
Share on other sites

Neida, man bare demonterer koppen og refyller. Enkelt og greit. Poenget er at det skal være litt mer jobb å "etterfylle" enn bare å skvalpe oppi mer. Jeg har vært utsatt for sabotasjeattentat på dette området før, så jeg tar den ekstra jobben :wink:.

 

Dette er jo ikke sabotasje. Bare trøndersk gjestfrihet. De synes vel du blandet litt svakt og var så elskverdig å kvesse på`n litt :lol: Direkte spandabelt vil jeg si :D

Link to comment
Share on other sites

...Hvorfra jeg sakser følgende sitat:

 

"Heimebrygget er den drikken som har dei djupaste røter i norsk tradisjon og historie. Det er vanskelig å lage, og vanskelig å drikke. Men den som får klaff med det første og andre, han blir ei stor oppleving rikare."

 

Med andre ord; klarer du de første par seidlene så er kvelden berga! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...