Jump to content

Maltølkammer(at)kveld


Fattern

Recommended Posts

Sikkert noen som kan si mer enn meg her, men når jeg våknet fant jeg et par bilder på mobilen

 

7 sorter er vel vanlig til jul? hva den ringnes'en gjør der aner jeg ikke. Fatter og Dunkerante hadde iallefall skaffet syv sorter som vi fikk smake på og det viste seg fort at det er stor forskjell på ølet og smaken til de som satt rundt bordet

1263735263_resized.jpg?width=810&height=540

 

:roll:

1263735267_resized.jpg?width=359&height=540

 

 

Må bare si at Stjørdalsøl er veldig godt (helt til dagen derpå)

Takk til Fattern som gjorde denne kvelden mulig ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vel overstått kammerater, takk for en hyggelg aften i alle tiders selskap. Og en spesiell takk til de langveisfarende som tok seg tid til å besøke trivelige trøndelag. At de etter en lang og slitsom reise( i allefall for sjåføren) i bil, var de alikevel i siget fram til lenge etter at avisbudet skulle ha gått runden :mrgreen:

 

normal_DSC_3190.jpeg

Da enkelte av de tilstedeværende viste seg å være avhengig av annen stimuli enn maltøl, ble det reist en lavvo til formålet.

 

normal_CIMG0229.jpeg

I beste kammerånd hadde deltakerne med seg en rekke godsaker som smakte aldeles forteffelig.

Her var røkt kjøtt og fisk i flere varianter, rakfisk, hjemmebakt flatbrød, spekepølser og spekelår,

eggerøre, mandelpoteter, soppstuing, ytrefillet fra rådyr og hjort, for å nevne noe. :)

 

 

normal_CIMG0230.jpeg

En akkurat passe raket fisk, med tilbehør.

 

normal_CIMG0244.jpeg

(v)akkert syntes flere måtte til.

 

 

 

normal_DSC_3249.jpeg

Vi koser oss med godt drikke .

 

normal_DSC_3218.jpeg

Det kontoleres att maltet holder god kvalitet.

 

normal_DSC_3212.jpeg

Med denne lommelerka :) ser det ut til han har funnet sitt drikke for kvelden. :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

da er eg også endelig skikkelig våken igjen.

Takk for festen alle sammen. Og da speiselt til Fatter'n som stellte dette i stand. Nydelig øl, og at vi faktisk ikke klarte å drikke opp alle 50 ltr'ene var iallefall ikke ølet sin skyld. :mrgreen: Alle som tjuvstarta må ta skylden for det. :mrgreen:

Takk for et meget hyggelig opphold. Dette kan anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Skikkelig våken er jeg egentlig ikke helt sikker på om jeg blir før i morgen. :D Noen antyder at dette har med alder å gjøre, men det øret nekter jeg å høre på. :D

 

Maltøl fra Stjørdal kan anbefales på det varmeste. Når det i tillegg får følge av så mye trivelige folk og en hel del god mat på toppen - da må det bare bli bra. :D Jeg kommer gjerne tilbake :D

 

Fattern - tusen takk for det dere har stelt i stand. Du må passe på å klemme litt på muttern å si det samme, for jeg har en liten anelse om at hun hadde en finger med i spillet her. Utrolig flott å få besøke så gjestfrie og hyggelige folk. Resultatet av det er jo at jeg garantert kommer til å droppe innom for en kaffe neste gang jeg kjører forbi.

Link to comment
Share on other sites

Da er en laaaaaaang mandag på jobben unnagjort...

 

Ble mange mil i bil lørdag og søndag, men en stille og Macca i toppslag på veien oppover gjorde turen mer enn minneverdig... :lol:

Tror det er lenge siden jeg har glisa så mye... Angrer slett ikke på at jeg ga etter for gruppepresset fredag kveld... :wink:

 

En kjempetakk til Fattern og Muttern for deres gjestfrihet og alle som bidro til å få Maltølkvelden til å bli en særs opplevelsesrik tur...

 

1. mai er det en ny happening på gang hjemme hos jerognal i Bergen, da med en hedmarking og en eksilhedmarking som medpassasjerer fra Drammen. De har lovet å sitte rolig i baksetet i bilen og smånippe til Aass bryggeri sine godsaker... Jeg både gleder og gruer meg, men er blitt lovet ørepropper... :lol:

 

Takk igjen til alle som orker å stelle i stand slike sammenkomster!

Link to comment
Share on other sites

Takk, Jerognal

takk, Macca,

takk, LilleMy

takk, Funnsjødalen

 

takk, tusen takk for et aldeles herlig måltid. :D

I dag har vi fortært "leftovers" av ypperste klasse, eller hva skal man si til denne menyen:

 

Hjortefilet,

sennepsmarinerte poteter,

tyttebærrømme og en aldeles nydelig soppstuing.

 

det hele ble kronet med en god rødvin, til tross for at det er maltøl igjen :)

 

Muttern hilser og sier hun fikk aldeles hjertebank, etter å ha inntatt "restene" :D

Link to comment
Share on other sites

Takk for laget, folkens!

 

Dette var veldig bra, helt fra reisefølget som var så elskverdige å stappe henda mine fulle av øl på veien oppover, og til vertskapet som hadde arrangert en skikkelig bra kveld, og ikke minst alle som var der og lagde kvelden til det den ble :D!

 

Dette går an å gjøre mer av, bare ikke for ofte :mrgreen:!

Link to comment
Share on other sites

Litt seint, men forhåpentligvis godt, noen flere bilder fra evenementet

 

Det lyttes oppmerksomt

IMG_1028.jpg

 

Til foredrag om Stjørdalsølet

IMG_1029.jpg

(beklager at jeg ble utålmodig og rappa den ene punchline'en din ;) )

 

Derpå må teorien omsettes i praksis

IMG_1033.jpg

 

Nei, han til høyre var litt livligere enn han ser ut her

IMG_1040.jpg

 

Og mere liv ble det

IMG_1042.jpg

 

 

Resten av kvelden er litt... uklar, så det er greit å ha noen bilder å støtte minnet på. Resten av bildene ligger framleis i kameraet, siden jeg ikke har framkalt filmen ennå (ja, det er noen av oss som tar litt analogt fremdeles)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...