Jump to content

A-tec TMM4 22 LR?


sirhitalot

Recommended Posts

Jeg mente jo egentlig aluminium. :oops: Jeg ville egentlig bare få bekreftet at det ikke er plast inni demperen. Er ute etter ny demper til Sakoquad'en, og tror den er gjenget i 1/2''-20. Jeg har Alm-demper med nyloninnmat fra før, og er redd for at plasten ikke tåler .17 HMR. Dette er helt udokumentert, altså. Men i tillegg håper jeg A-tec'en har større rominnhold og dermed plass til mer kruttgass enn den jeg har. Jeg har iallfall lest at A-tec demper bra.

 

Det går greit å skru på fler moduler ved 'behov', går jeg ut fra?

 

M.v.h, Tordenkil! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bumper spørsmålet mitt: Noen som vet hvor man får tak i ekstra moduler til denne. Skaffet meg en slik demper for noen dager siden... Synes den var litt kort og er litt skeptisk til kvaliteten på dempingen. (har ikke prøvd denne enda, da salongen ikke er gjenget)

Link to comment
Share on other sites

1: Alm sine salong dempere tåler absolutt ikke 17hmr (er ikke anbefalt med stinger o.l heller), disse er beregnet til sub og standard amo i 22lr.

 

2: A-Tec sin cmm6 Rimfire, er godkjent av produsent til bruk på kaliber opp til og med 22 Hornet.

 

3: Jeg bruker De gamle A-Tec Rimfire demperne (ikke modul) på 22lr (og alt av amo, men i hovedsak sub).

 

4: Jeg bruker A-Tec CMM6 Rimfire i en CMM8 versjon (la til to moduler) på min 17HMR. Grunn er at jeg synes smellet ble betydligt mer dempet med de ekstra to modulene på (kunne nok ha brukt en modul til). På 22lr dempet en cmm6 Rimfire subjektivt sett likt med den gamle Rimfire demperen (men med enn litt annen tone på lyden). Jeg hadde ikke stusset med å bruke 4-5 moduler på en CMM6 Rimfire på en salong med sub amo (ikke så stor forskjell på lyden, og jeg vurderte en stund å kjøpe 2 CMM6 Rimfire, og bruke den ene med 8 moduler til 17hmr og den andre med 4 moduler til sub 22lr). Mer enn 6 moduler hadde ikke noe vesentligt for seg med 22lr sub amo (men trengs etter mitt syn med kraftigere amo).

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...