Jump to content

Gore-Tex "joggesko"


Jørgen

Recommended Posts

Kona skal ha seg nye sko til "barnehagebruk"... dvs sko som ikke er for varme nå på våren, men som holder seg tørre igjennom en hel dag ute. Fjellsko og støvler blir for klamme i løpet av en dag.

 

Joggesko med GoreTex membran bør vel være tingen. Jeg kjøpte et par slike før bukkejakta i fjor av merket adidas. Er veldig fornøyd med vanntetthet og pusting, men i de holder alt for dårlig i sømmene, etter noen skogsturer så begynner en del tråder å løsne. Det er ikke holdbart!

 

Er det noen som har erfaringer med noen forskjellige GoreTex joggesko som anbeales? Nå er det vel flest herremodeller som er utprøvet av massen her inne, men de forskjellig produsentene har vel også damemodeller...

 

Noen som har tips??

 

 

PS! Det burde kanskje vært en kategori her inne som heter "Klærg/sko" eller noe lignende...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de siste 10 årene brukt Gore-Tex joggesko, og bruker de året rundt. Fin til tidlig høstjakt er de oxo.

 

Jeg har kun brukt av merket Merrell. Meget godt fornøyd med de skoene. Når jeg bruker skoen hver dag, året rundt, så går det med ca et par i året.

 

Men må si at jeg er begeistret over hva de tåler av fuktighet og slitasje.

 

Meget godt fornøyd med Merrell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukerAsics Gel-Nordic Gore Tex hver dag året rundt og er godt fornøyd med den. Har ikke brukt den så mye i terrenget da det først og fremst er skoens egenskaper for dårlige rygger jeg er ute etter. Skoen puster og er lett og behagelig på foten.

Modellen finnes i dame og herre og jeg kjøpte min hos G-sport.

 

Hvis jeg ikke husker feil så er Gel-Nordic stort sett samme sko som Arata, med unntak at den er i stoff og Arata er skinn, sålen tror jeg er den samme.....XXL hadde tilbud på Gel-Nordic til 500 kroner i fjor høst, så det kan jo hende de har lignende tilbud andre ganger også.

Link to comment
Share on other sites

Eg går i Adidas med GT. Høgreskoen er tett medan venstreskoen tek inn litt vatn når det blir veldig blautt. Dei er gode å gå i, men pustar ikkje langt på nær så godt som vanlege joggesko. Sidan eg kjøpte dei litt langt vekke så har eg ikkje reklamert på dei. Hadde eg kjøpt dei litt nærare heimen eller jaktruta så hadde eg nok reklamert på dei. Eg har hatt GT og andre membranar i ein del sko og støvlar til jakt og mc (Sidi, Vendramini, Halvarssons, Oxtar, Chiruka...). Konklusjonen min er at teknologien fortsatt er i barndomsfasen. Ikkje eingong dei dyre merka klarar å levera produkt som du kan vera sikker på held tett. Viss ein samanliknar ulike testar så er tilrådingane også forskjellige. Du kan vera heldig og uheldig. Dei siste gongene eg har kjøpt fottøy med GT har eg handla lokalt slik at det blir litt meir lettvint å reklamera og bytta. Det har vist seg å vera eit godt val.

Link to comment
Share on other sites

Både Asics Gel- Arata og Gel- Nordic er nevnt her inne. Bare for å opplyse se er ikke dette "joggesko" det er gåsko. Men ut i fra bruksområdet du forklarer er det en gåsko du skal kjøpe til kona.

Får du tak i Gel- Nordic på XXL til 500 kr. så løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode råd og tips alle sammen.

 

Da ble det kjøpt sko på XXL, men ingen av de modellene som ble nevnt her. Flere av dem ble prøvd, men det er jo noe med det at skoen skal passe foten den sitter på også. Så til slutt så sto det mellom et par Viking sko pg et fra Timberland. Etter anbefaling av en ekspiditøren, så ble det Timberland Trailflight Low GTX W.

45600.jpg

 

Det var jo typisk skosalg på XXL på lørdag, så jeg kunne jo ikke unnlate å prøve et par sko jeg også.. :wink:

Så dermed ble det et par Columbia Mankaro Mid XCR til meg, nedsatt fra 1.300,- til 600,- :)

BM2166_255.jpg

 

Så nå får vi se da, hvor lenge skoene holder. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja nå her du jo kjøpt sko, men likevel vi jeg nevne;

Jeg kjøpte 2 par Viking (like) på tilbud på Villmarksmessa for 4 år siden, da mine gamle viking var utslitt. Jeg bruker skoene slik at de går fra "finsko" til arbeidsbruk, til sko du ikke hadde kommet inn på McDonalds med :lol: :

Hullete og slitt, sko for hjemmet og vedkløyving mao.

 

Det jeg vil fram til er at jeg aldri har greid å gå 2 sesonger på jakt med gore-tex støvler uten lekk, men disse Viking skoene har holdt selv om de er så slitt at 100 av 100 ville sagt at det var 1cm. størrelse på hullene i texen, men den er hel...Jeg skjønner det ikke heller, men kan anbefale Viking for fritidsbruk mao.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ecco sin Receptor, som jeg fant i ei tilbudskorg for et års tid siden. Jeg gav vel 6-700kr et sted, men jeg vet ikke hva fullprisen er. Er litt forandra den modellen som er nå, men kvaliteten er nok den samme!

http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/he ... /detail.do

 

Utrolig gode å gå i, eneste gangene jeg har blitt våt har vært på skikelig slapseføre, men da kommer det fort likemye ovenfra og ned i skoene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...