Jump to content

Lee Reloader Press - Bare ræl eller grei til småjobber?


nordlandsdrevern

Recommended Posts

Fant Lee Reloader Press hos Hjemmelading.no til bare 278,-

At den ikke tåler storproduksjon eller tunge tak er greit nok, men er den presis nok til kuleisetting (hvis den ikke får juling)?

Hadde tenkt på ei reservepresse til lette jobber og evt decapping die...

2rxxv0w.jpg

Får jo lett plass på veggen i "krutthjørnet", og det er jo plass til minst 12 tommeltotter rundt hylsa...

Link to comment
Share on other sites

når jeg lader pistolpatroner på LEE pro1000 tapercrimper jeg på separat enstasjonpresse etterpå. hadde jeg ikke hatt store o-presser hadde nok denne vesle saken vært temmelig optimal til det bruket!

 

vil tro at den er fin for de som lader noen hundre revolverpatroner i året, kalibre som 38spl og 32lon krever lite kraft under sizing.

 

huff, jeg får lyst på en bare fordi den er så søt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en sånn. Har den i reiseladeboksen, og den virker. Som med en del andre ting fra Lee, vil den ikke ha vondt av å få noen enkle finjusteringer, son foreksempel at "stopppunktet", justeres slik at det tar likt på begge sider, men det er jo ikke nødvendig. Jeg bruker den til helpressing, og kulesetting av 6,5BR, og kommer til å fortsette med det til den ryker, eller jeg vinner i lotto og kjøper meg en som blinker og er pen å se på .. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har vurdert en slik, men ender vel opp med en Hand Press siden den ikke krever benk. Tror nok den tassen varer lenge om en ikke driver med mye helpressing, bare vær nøye med monteringen. Slike alu-presser må festes godt til benken, hvis ikke knekker festene lett. Du trenger ikke grove skruer, men de må trekkes til skikkelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 14 years later...

Jaja frå 278 til 1099 på under 15 år. Hadde ei slik ei eingong eg og, trur eg berre necksiza på ho i 6,5x55. Trur de ho klarar heilpressing i same kaliber? Uansett, voldsom prisstigning. Kan trygt sei at lønna mi ikkje har ca firedobla seg samtidig. Har ikkje dobla seg eingong. Har vel mykje med krona sin svekkelse mot dollaren. Solid reallønnsnedgang iverfall. Tippar det same har skjedd på mange andre ting og, me berre gløymer det.

Link to comment
Share on other sites

Stihl Crazy skrev (12 minutter siden):

Eg og selde mi eg og, er vel kanskje ikkje tiltenkt heilpressing av 6,5x55 o.l. Så bør satsa på ei anna, kanskje lyman ideal press.

Om det er så tungt å helpresse, så mistenker jeg at dere presser for mye. Om det da ikke er snakk om plukkhylser eller lignende.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sånn Lee C-presse, som jeg har brukt i mange år til småjobber, den gjør nytte for seg!

Jeg har også en Lee håndpresse med hurtigfeste for dier, den er perfekt sammen med Collet halsdie, for de som liker denslags.

Oppsett tar to sekunder, pressejobben kan gjøres på terrassen en godværsdag, ingen smøring og ingen vask!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...