Jump to content

klokke


qet

Recommended Posts

Hei

 

Jeg er på utkikk etter en klokke jeg kan bruke i friluftssammenheng, det være seg alt fra vannsport (kajakk, vannski, wakeboard (ikke dykking)) til jogging, jakt og turer året rundt.

Den bør være relativt liten og lett (dog ikke no dameklokke), ikke alt for dyr (max 2-3 tusen), analog eller digital spiller ikke så stor rolle, utseendet er lite relevant da denne ikke vil bli brukt til "sivilt" bruk. Det viktigste er at den tåler en trøkk.

 

Jeg hadde tidligere enn Polar pulsklokke jeg var godt fornøyd med, men den tok kvelden etter en tur i sjøen. :roll:

 

Tips mottas med takk :mrgreen:

 

PS: Vet at det finnes en lignende tråd om klokker, men da han var ute etter mer siviliserte klokker lagde jeg like godt en ny :)

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en Tracer H3 klokke for 2 år siden. Sabla fornøyd :D Det er tritium i visere og tallmerking, så de lyser i 10-15 år uten å måtte tilføres lys. Den er meget lett og ikke noe fiks faks, kun klokke og dato. Kjøpte den med enkel nylonrem. Laget for det Amerikanske forsvaret. Koster ca 2000,-

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha knust en seiko og en guess chrono iløpet av et par år, kjøpte jeg meg en Casio G-SHOCK til ca 1000kr. Den er god som gull, og sitter alltid på armen. Ser ut til å tåle mye.Viser månefaser og tidevann i tillegg til stoppeklokke, alarm osv. Plastic fantastic!

Link to comment
Share on other sites

Kan hive meg på anbefalingen av en G-shock jeg også. Kanskje ikke de vakreste klokkene der ute, men min har tålt en god del juling uten å ha tatt nevneverdige skader av det. Den er heller ikke så tung/stor at den er i veien på armen.

Link to comment
Share on other sites

http://www.wristwatch.com/

 

Jeg kjøpte en Casio G-Shock her for et par år siden.

 

Jeg hadlet der hovedsaklig pga. jeg villa ha en klokke som "ingen" andre hadde, og dollarkursen var lav.

 

De har veldig stort utvalg, og rask og grei levering.

 

Casio G9000MC-3 G-Shock Mens Mud Resistant Watch

G9000MC-3.jpg

 

Jeg kjøpte ned Casio G-Shock med kamuflasjefarge :mrgreen: Som i allefall da ikke var i det norske sortimentet.

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt jeg ;)

 

Jeg har lenge sett etter ny klokke, men har enda ikke funnet noen jeg er fornøyd med.

Problemer er at jeg er allergisk mot nikkel og må derfor ha klokke i titan, sølv eller gull og da sier det seg selv at prisen fort blir for høy for budsjettet mitt :(

noen som har tips til nikkelfri klokke til en overkommelig pris (2000-3000)

Link to comment
Share on other sites

jeg har en suunto advizor, som jeg har brukt nesten hver dag i 4 år. Den har vært med på jakt, fjelltur og topptur med ski. Jeg er veldig fornøyd med klokken og alle funksjonene fungerer godt. Høydemåleren er spesielt grei på topptur da den gir en god mulighet for å beregne ETA. (Så lenge man husker å kalibrere den!)

 

Jeg kan absolutt anbefale Suunto!

 

Mads

Link to comment
Share on other sites

Lett, tynn, vanntett, solid og enkel:

 

http://www.certina.com/Collection/Gent-Quartz-Collection/DS-Tradition/C260-7195-11-16.aspx?pi=2

 

Fete superklokker har en tendens til å være i veien og henge seg opp i alt mulig. Denne er så tynn at den aldri kommer borti noe. Har hatt min i 15 år både på havets bunn og verdens tak. Aldri sviktet ennå (sålenge batteriet er i live ihvertfall). :)

Link to comment
Share on other sites

Det slår meg nå at min Suunto Vector er 10 år iår.. Fungerer utmerket!

Sitter på armen uansett, året rundt.(Kona er litt irritert når en går med klokka i findressen)

Lett batteri- og reimbytte.

Fikk meget god service hos importør den ene gangen jeg måtte sende den inn.

 

Et par ting er det dog;

* Ved batteribytte, så må en være veldig nøye med rengjøring, slik at den NYE pakningen ligger rent og pent.

* Stram skruene for reimfestene en gang i blandt, jeg mangler motstykkene til begge pinnene etter å ha vært litt slurvete etter siste reimbytte. Men reima er fortsatt på, må bare dytte pinnene inn en gang i blandt.

 

PS. inatt restarta klokka seg faktisk. har ikke anelse hvorfor..

 

Anbefaler Suunto på det varmeste!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...