Jump to content

PREDATORJAKTA 09/10 - RESULTAT + PREMIE


Ranger

Recommended Posts

Som første innlegg i tråden sier, så er dette basert på gjensidig tillit. :wink: Bilder kan også fakes ved å låne andres fangst og stable opp for foto, så her må vi basere oss på korrekte rapporter. Tror alle er interessert i å se hvor mange predatorer deltakerne klarer å felle på et år.

 

Når det er sagt, så holder vi diskusjoner unna denne tråden, her skal det kun rapporteres. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Viltart: Rev

Antall: 3

Kommune: Snillfjord

Våpen: Hagle

 

Viltart: Ravn

Antall: 1

Kommune: Snillfjord

Våpen: Hagle

 

Viltart: Kråke

Antall: 6

Kommune: Snillfjord

Våpen: Hagle, Salongrifle

 

Viltart: Skjære

Antall: 2

Kommune: Snillfjord

Våpen: Salongrifle

 

 

Totalsum: 49

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endret trådtittelen, for å gå litt bort fra konkurranseaspektet. :wink: Som det går fram i tråden om denne tråden, så har det vært er tema, og jeg er helt enig. :)

 

Det er viltstell dette handler om, og vi må bare ta sjansen på at folk ikke jukser. Forøvrig, kjør debatt i den andre tråden. :D

Link to comment
Share on other sites

Viltart: Kråke

Antall: 7

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Norsk kråkefelle

 

Viltart: Ravn

Antall: 4

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Norsk kråkefelle

 

Viltart: Mår

Antall: 1

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Haugen slagfelle

 

Viltart: Skjære

Antall: 3

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Salong

 

Viltart: Grevling

Antall: 1

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Grevlingbås

 

Viltart: Rev

Antall: 1

Kommune: Holtålen

Fangst/våpen: Hagle

 

Totalsum (inkl. bonuspoeng): 122

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Viltart: Villmink

Antall: 1

Kommune: Sirdal

Felle/våpen: CB 160

 

Viltart: Mår

Antall: 2

Kommune: Sirdal

Felle/våpen: CB 160

 

Viltart: Kråke

Antall: 2

Kommune: Sirdal

Felle/våpen: 22-250 og 12/89

 

Viltart: Skjære

Antall: 1

Kommune: Sirdal

Felle/våpen: 12/89

 

Poengsum: 65

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

viltart:) rev

antall 51

kommune halingdal / hurum

 

viltart; kråke

anatall- 36

kommune hurum/ halingdal

 

viltart: skjære

antall-13

kommune hurum

 

viltart: nøttaskrike

antall-33

kommune halingdal/ hurum/ røyken

 

viltart: mink

antall -4

kommune hurum

 

viltart:grevling

antall 7

kommune hurum

 

viltart: mår

antall- 3

kommune hurun/ røyken

 

 

våpen 17 hmr savage og alt er skutt på lokking ikke åte kunn lokk:) godt nytt åt alle sammen

Link to comment
Share on other sites

Viltart: - kråke

Antall: - 6

Kommune: - Skaun

Fangst/våpen: - Tikkka T3 SS 6.5

 

 

Viltart: - Måke

Antall: - 4

Kommune: - Skaun

Fangst/våpen: -Tikka T3 SS 6.5

 

 

Viltart: - Rev

Antall: - 1

Kommune: - Skaun

Fangst/våpen:Tikka T3 SS 6.5 m/federal powershock

 

Totalt 30 p

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Viltart: Kråke

Antall: 72

Fylke: Rogaland

Våpen: Brno 22lr

6efz9h.jpg

 

Viltart: Ravn

Antall: 1

Fylke: Vestagder

Våpen: Sauer 6,5x55

 

Viltart: Gråmåke

Antall: 2

Fylke: Rogaland

Våpen: Brno 22lr

xf80ia.jpg

 

Viltart: Skjære

Antall: 1

Fylke: Rogaland

Våpen: Brno 22lr

 

Viltart: Rev

Antall: 2

Fylke: Vest agder

Våpen: Sauer 6,5x55

oiu1k9.jpg

 

 

 

50 poeng for 5 forskjellige arter.

POENGSUM 224

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Art: Kråke

Antal: 2

Fylke: Aust-Agder

Våpen: Howa 1500 Varmint .223rem m/ rem. UMC JHP og Ruger 10/22 i kaliber .22LR

 

Art: Skjære

Antal: 6

Fylke: Aust-Agder

Våpen: Howa 1500 Varmint .223rem m/ rem. UMC JHP og Ruger 10/22 i kaliber .22LR

 

10P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Denne tråden er i likhet med de fleste andre tråder her inne herpa av kræsjen som var i slutten av februar. Jeg håper inderlig at teknikerne klarer å restaurere denne tråden så fort som mulig, i likhet med resten av forumet. Slik den er nå så er den tungvint å oppdatere.

 

Jeg oppfordrer de som har innlegg her inne til å gå gjennom sine rapporter og prøve å gjøre de leselige hvis ikke Kammeret klarer å fikse dette innen rimelig tid. Jeg avventer litt med å reparere innlegg 1 og 2 side 1, siden det dessverre har vist seg at webcat også er i stand til å føkke opp nye innlegg. :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Viltart: Rev

Anntall: 1

Kommune: Roan

Våpen: CZ 527 222 Rem

 

Viltart: Grevling

Anntall: 1

Kommune: Roan

Våpen: CZ 527 222 Rem

 

Viltart: Kråke

Anntall: 5

Kommune: Roan

Våpen: Rem 870 12/76, Sauer 200 STR 6,5x55, CZ 452 Varmint 22 LR

 

Viltart: Skjære

Anntall: 11

Kommune: Roan

Våpen: CZ 527 222 Rem, CZ 452 Varmint 22 LR

 

Viltart: Måke

Anntall: 4

Kommune: Roan

Våpen: CZ 527 222 Rem, Sako 243 win

 

Poeng: 94

inkl 50 poeng for 5 viltarter

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vent med den opprettinga til etter helga. Da skal det prøves med en oppretting av hele forumet. Retter vi på noe nå så kan det bli kluss etter den nye oppdateringa. :wink: Sånn som jeg har forstått denne. http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=0&t=35340&p=397905#p397905

 

Dette gjelder innlegg postet før den 23. februar som er redigert etter den 26. februar. Dette gjelder IKKE nye innlegg, kun redigerte!!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder dette med tilleggspoeng for 5 og 10 viltarter: Legg til 50 poeng når du har 5 forskjellige viltarter (NB: Måke er måke = 1 viltart i denne sammenhengen), og YTTERLIGERE 200 poeng om du klarer 10 viltarter. Altså kan man oppnå maksimalt 250 bonuspoeng.

 

Nå skulle forøvrig det meste av innlegg være restaurert i denne tråden. Tråden oppdateres ikke så hyppig utover nå som i starten, også for å bevare spenningsmomentet. Men den oppdateres. :wink:

 

Gjør en ekstra innsats på reven nå, er drøye to uker igjen av revejakta! :D Mink gir gode poenger, og det er flott og vårlig ute på kysten i godvær nå! :D Kråkejakta varer ut mars, altså kun få dager igjen! :wink:

 

Tar meg også den frihet å minne om at generell båndtvang for hunder gjelder fra og med 1. april.

 

Jeg er forøvrig veldig glad, fordi jeg har på følelsen av at folk rapporterer ærlig og oppriktig uten å la seg friste til å "legge på" litt. Husk; det er bare heder og ære her, samt at det er utrolig flott å se at såpass få deltakere klarer å ta ut tusenvis av predatorer uansett! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Viltart:Rev

antall:1

Fylke: Rogaland

Fangst: Åtesaks

phpCVtYlvPM.jpg

 

Viltart:Mår

antall:2

Fylke: Rogaland

Fangst: 4-tallsfelle/CB

 

Viltart:Røyskatt

antall:7

Fylke:Rogaland

Fangst:4-tallsfelle

 

Viltart:Ravn

Antall: 1

Fylke: Rogaland

Fangst: Hagle

 

Sum: 125

11 predatorer mindre 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

Har hatt liten tid til å være på kammeret i vinter men melder inn sesongens resultat nå :)

 

Viltart: Rødrev

Antall: 12

Kommune: Tromsø

Fangst: Rifle - Savage 110 cal.30-06 ladet m/Sierra Varminter 110 grs.

 

Viltart: Kråke

Antall: 5

Kommune: Tromsø

Fangst: Rifle - Savage 110 cal.30-06 ladet m/Sierra Varminter 110 grs.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg minner om at det er bare ett døgn igjen til opptellinga starter! :D Ved midnatt natt til 15. juli har rapporteringa i denne tråden pågått i nøyaktig ett år, og all innrapportering skal opphøre. De som ennå ikke har lagt inn alle sine fangster har 24 timer på dere fra skrivende stund! :wink:

 

Jeg legger ut en sluttrapport så fort jeg er ferdig å telle opp. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja så har det gått et helt år siden denne tråden ble startet da! Den Store Predatorjakta 2009-2010 er nå avsluttet og opptelt. Jeg må si jeg er imponert over innsatsen som er gjort! Det ble rapportert hele 3238 predatorer, fordelt på:

 

Rev: 395

Kråke: 1311

Ravn: 196

Skjære: 430

Nøtteskrike: 157

Villmink: 127

Mår: 83

Grevling: 52

Måke: 472

Røyskatt: 15

Sum: 3282 predatorer.

 

De som samlet mest poeng, 10 på Topp, er som følger:

 

1. Tsfriluft: 51 rev, 36 kråke, 13 skjære, 33 nøtteskrike, 4 mink, 3 mår og 7 grevling. 1313 poeng.

2. h11te: 2 rev, 102 kråke, 3 ravn, 18 skjære, 24 nøtteskrike, 5 mink, 11 mår, 11 grevling, 17 måke. 740 poeng.

3. foxhound: 20 rev, 1 kråke, 2 skjære, 18 mink, 1 måke, 3 røyskatt. 645 poeng.

4. Longrange: 100 kråke, 5 ravn, 50 skjære, 3 nøtteskrike, 1 mink, 150 måke. 615 poeng.

5. Endre: 7 mink, 17 mår. 480 poeng.

6. Johs: 7 rev, 114 kråke, 17 skjære, 1 nøtteskrike, 11 måke. 388 poeng.

7. aiwass: 3 rev, 3 kråke, 1 ravn, 7 skjære, 16 nøtteskrike, 1 mink, 1 mår, 4 grevling, 1 måke, 1 røyskatt. 386 poeng.

8. Foxterrier: 6 rev, 1 kråke, 14 mink, 2 mår. 382 poeng.

9. Ripp 90: 15 kråke, 1 ravn, 7 skjære, 2 nøtteskrike, 13 mink, 1 mår. 374 poeng.

10. Sako1985: 2 rev, 120 kråke, 7 skjære, 49 måke. 365 poeng.

 

Tsfriluft kom soleklart på topp, selv om det er andre som har felt flere vilt. Aiwass er den eneste som klarte å legge ned samtlige 10 arter, godt jobba!

 

Jeg er brennsikker på at det skjuler seg mange flotte jakt- og fangstopplevelser bak alle disse predatorene, og utallige timer ute i det fri. Jeg vet også at om alle her inne som jakter predatorer hadde rapportert i denne tråden så hadde vi lett kommet opp i det dobbelte, kanskje mer. Men det viktigste er at de felles, ikke rapporteres her.

 

Så, hva mener folket om dette da? Har dette hatt noe for seg? Har tråden stimulert til økt predatorbekjempelse? Nå kan de som vil skrive i denne tråden, fritt fram nå! :wink:

 

Selv om denne tråden ikke får en oppfølger så håper jeg at dere fortsetter å felle predatorer. Det er viktig for det "matnyttige" viltet og dets overlevelsessjanser. Og nå har jaktsesongen 2010/11 startet, god jakt! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper også at noen vil ta seg tid til å lage en slik tråd i år. Jeg kan stille med tips og råd og metoder (metoder som helt sikkert kan forbedres).

 

Jeg synes det er fantastisk at 131 brukere har rapportert inn 3238 felte predatorer, tenk om 1000 hadde vært med her.... :wink: Fangst-/fellingstallene er såpass høye at dette burde kunne brukes i en eller annen PR-sammenheng eller noe, mener jeg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode ord! :oops:

 

Er det noen som kan tenke seg å videreføre en ny tråd det kommende året? Hører mange har blitt inspirert til å drive predatorjakt av denne tråden. Hvis noen melder seg og lager tråd så hadde det vært knall! :D Regler og slikt er jo bare å kopiere fra denne tråden, konseptet ligger sånn sett klart. Kom igjen da! :D

Link to comment
Share on other sites

Hva om at du fortsetter denne tråden Ranger ? :D

Jeg vil gjerne føre stafettpinnen videre til en annen, men som Monsen sier så vil jeg være mer enn behjelpelig med råd og tips. Hva med deg da Jackrussel? :wink: Dere unggutta er mye flinkere til å finne smarte løsninger på data for å holde rede på tall og slikt, enn en gammel stut som meg! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Applaus med stående ovarier :mrgreen: til Ranger og Poacher! ...og selvsagt alle deltagerne.

Trådene er med på å holde interessen for rovviltjakt oppe, og mange vil henge seg på bølgen.

Apropos PR-stunt; hva med å skaffe sponsor(er) som stiller med en gavepremie® (eks revevarsler, mårfelle, lokkefløyte, bulvaner osv) som trekkes etter sesongen? Trekningen bør foretas kun på jegernavn og ikke antall felt vilt så unngår man fristelser som overrapportering. En jeger med ei skjære stiller på samme linje som værstingene. Vi vil få flere deltagere og økt interesse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...