Jump to content

PREDATORJAKTA 09/10 - RESULTAT + PREMIE


Ranger

Recommended Posts

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Påskjønnelse for predatorjakta

 

For noen dager siden tok en bruker kontakt med meg, og sa at han gjerne ville gi en liten påskjønnelse til en tilfeldig deltaker i denne tråden. Flott tenkt og gjort! :D Jeg er ikke sikker på om den gavmilde ville være anonym eller ikke, så inntil videre iallfall er han anonym. Han vil gjerne gi bort en conibear 120 felle og en jaktcaps.

 

Jeg har foretatt en tilfeldig trekning av en av predatorjegerne våre siste sesong, og den heldige vinner er Daniel Grøntvedt, gratulerer! :D

 

Daniel Grøntvedt, send meg adresse og slikt (regner med nicket er navnet ditt) på PM, så skal jeg formidle kontakt med giveren. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Heisan

Det er eg som gir en liten påskjønnelse til den tilfeldig utvalgte predatorjegeren,Trekning foretatt av Ranger.

Eg driver litt med import (e.foretak) som bibeskjeft pga. interessen og ikkje minst få drive med noe litt annerledes innimellom. Importerer da til firma på bestilling og tar inn litt knask av egen interesse utenom, rotet igjennom litt varer og fant et par småting som blir sendt til den heldige vinneren.

Nevner dette da STAFETTPINNEN nå er sendt videre til dem som føler kallet til å gi en påskjønnelse til den som blir utropt i Predatorjakta 10/11.

Bakgrunn for påskjønnelsen er at dette er et meget positivt og ikkje minst viktig tiltak for bekjempelse av predatorer i desse tider da det blir mindre og mindre av dette ser f.eks at jakten på den tyngste reven i jeger hund og våpen er avsluttet for godt.

Må si eg blei mektig imponert over mengdene felt vilt som kom frem i denne tråden og håper at med en påskjønnelse så blir det enda fleire som hiver seg på.

Dette er og en utmerket måte for ferske jegere å få komme seg på jakt og bli kjent med grunneiere med tanke på jaktmuligheter i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

En meget god gest, og jeg håper at stafettpinnen slipper å ligge urørt på neste års oppgjør! :)

 

Og ja, dette er en jakt som er veldig viktig, og det er derfor kjempefint at noen faktisk går til det skrittet at de belønner de som tar seg tid til å gjøre denne viktige predatorbekjempelsen. Stå på folkens! :)

Link to comment
Share on other sites

Veit at folk reagerte på skarv i en annen tråd, og jeg er nå så ekkel at jeg påstår at due er matvilt, ihvertfall til en grad. Jeg har nå spist selvskutt due for ett par år siden ihvertfall.. :D

 

Men du jakter jo ikke due for matens skyld. Pluss at duer er i hopetall, så den bør vel kanskje telle 0.25 eller 0.5 poeng ?

På en god økt skyter man jo 40-50 duer uten problemer. :)

Link to comment
Share on other sites

Heisan

Det er eg som gir en liten påskjønnelse til den tilfeldig utvalgte predatorjegeren

Takk igjen for at du bidrar med denne premien, og av det jeg vet om han som ble trukket ut så er det en ung jeger, og det passet jo bra. :)

 

Poacher; jeg ville ikke hatt med due, det passer ikke inn, i mine øyne iallfall. Går vel under kategorien matnyttig vilt også. Men det er du som kjører løpet i år. :)

Link to comment
Share on other sites

Nå syns jeg det kommer en del merkelige forslag til vilt som skal inngå i PREDATOR-jakta. Skarv og senest due?

Ikke det at jeg skal irritere meg for mye over dette, men vi må skille mellom snørr og bart her.

Enkelte mener at hjort og rådyr (Averøy kommune ville ha skuddpremie på rådyr :lol: ) kan være en plage. Men

å innlemme disse i PREDATOR-jakttråden er vel å mikse matvilt med rovvilt.

Due er mat! Skarv er mat!

Og mens jeg er hissig: Reven burde telle 30 poeng visst mink og mår teller 20 poeng.

Poengene reflekterer vel rollen predatoren utgjør i et matviltperspektiv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...