Jump to content

Hunder stjeles, pass på


Petit

Recommended Posts

Fikk en mail i dag, der det advares mot noen polakker som reiser rundt for å stjele hunder :evil: Dette var jo små rase hunder, men jeg kan tenke at de ikke lar sjangsen gå fra seg om de kommer over jakthunder og alle andre raser også :evil:

 

Heisan alle mine hundevenner.

 

Nå sender jeg ut en advarsel som jeg håper dere alle kan være med på å

spre

til hunde Norge.

 

For to uker siden ble en shiba valp stjålet i Narvik, den ble senere

funnet

på grensen til Sverige med brukket fot, valpen måtte avlives.

 

Forrige Torsdag hadde jeg to polakker inne på min gård, i en sølvgrå

stasjonsvogn, svenksregistrert. Den ene polakken var i hagen min, rett

utenfor hundegårdene mine, mens den andre opphold en arbeider vi har på

gården. (jeg hadde vært borte ca 15 min fra gården)

Den ene var ca 1.75-1.80 høt, mørk og en pen mann. den andre noe yngre,

men

så han ikke så godt for han hadde en hettegenser trdd over hodet.

 

Jeg sprang i hagen telte hundene mine, og jagde de bort.

Jeg ringte så til Kennel Soldoggen og snakket med innehaveren der, han som

fikk shibavalpen stjålet. Og etter signalemanget å dømme, så må det være

samme personer. De var også observert mot Tromsø, utenfor en gård der de

driver med Bichon Frisee.

 

I dag ble en chihuahua stjålet på Finnsnes, det er ca 9 mil unna meg.

 

Så jeg håper alle kan være med på å spre denne mailen, slik at vi slipper

miste noen av våre hunder til disse kyniske, galne østeuropeerne.>

 

M

Link to comment
Share on other sites

Dette er for jævlig.... Ares er alltid med meg når vi rusler til butikken, og da står han bundet utenfor... og er glad og tillitsfull til alle som vil hilse på... Hvor lett er det ikke å stjele han..? Jeg tenker som så at det skjer ikke her... Men eksemplene ovenfor er jo hentet fra Nord-Norge, og da frykter man jo at sånne kjøtere kan dukke opp her og. :evil:

Jeg er redd jeg hadde gjort noe mer enn å jaga de, hadde jeg fått tak i et sånt krapyl... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

§ 5. Forbud mot å gå fra bundet hund

 

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser.

 

Appropos dette med å binde hunden utenfor butikken... Det er klart at viss en ikke binder den like ved inngangen så er det sikkert greit.

 

Forøvrig synes jeg det er noe dritt at folk ikke vet forskjell på ditt og mitt, og særlig når levende vesner er involvert.

Link to comment
Share on other sites

Det var en serie med hundetyverier for et år eller to siden på Østlandet også, mener det var hovedsaklig i Vestfold/Telemark. Husker i alle fall at en høyt premiert Collie ble stjålet fra hagen den gikk i (inngjerdet) i Sande. Mener det var snakk om totalt 5 - 6 hunder, og så vidt jeg vet ble ingen av dem funnet igjen.

Link to comment
Share on other sites

En klassisk historie er jo han som var på rådyrjakt med peiler på bikkja, og stod på avstand og så dreveren søke spor ved en lite traffikert vei. En bil kom kjørende, stoppa og et kvinnfolk hoppa ut. Hun sprang bort til hunden, løfta den opp og tok den inn i bilen - og satte avgårde. Hundeeiere sprang det han var kar om til egen bil, kjørte etter og fikk stoppa hundetjuven. Og spurte naturligvis hva i h^*** hun holdt på med. Nei, hun skulle ta med hunden og vise den til ungene, for hun hadde aldri sett en sånn radiostyrt hund før, hun...

 

:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

de som kommer inn for å ta terrierne mine i hundegården,får problem når bullterriern

stikker hodet ut av huset sitt.da skal de faen meg springe fort.. :twisted:

hadde en episode nå,har akkurat fått ett asylmottak i nabolaget,plutselig sto de utenfor hundegården og prøvde å åpne døra for å hilse på de små,men de ble paff når bullt kom hoppende mot de.hahahahaha.morsomste jeg har sett.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. skulle likt å sett den polakken som overlevde å kidnappe hundene mine. :mrgreen: 2 stk. rebelske Rhodesian Ridgeback.

 

Er de like teritoriale som mine to, er det fare for at det ville blitt polsk pølse på menyen ja. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

fy f..!

 

syke folk !

 

kan dele en liten historie med dere..

var noen i byen min, som drev og stadig trua meg, trua over tlf støtt og stadig. jeg brydde meg ikke mye med det, for jeg vet og takle tøffinger :roll::lol: ...

dette gjorde de regelmessig helt til de gikk langt over strek og sa rocky ikke kom til og bli gammel! :!: ..

DA VAR DET GORT!

 

da pila jeg ned i kjælleren der de satt og (sa mitt, på min måte)!

 

siden har de vert snille gutter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tragisk at dem tar hunder!! Er jo nesten ei oppfordring til å ha folksinte hunder så dem får stå ifred.

Hvis jeg ser noen rote inne i hundegåren min da skal dem få "rette bena å gå på".

 

Hvar det ikke et tilfelle med en grå elghund i Trysil for en tid tilbake??

 

Hadde en som kom rett inn døra hjeme og da møte hund opp, gikk elegant rundt og stilte seg foran døra.....

Vedkomende sa hver ganng han prøvde å gå mot døra så stira han rett i øya og løftet på leppa men da personen rygget innover satte han seg rolig.....

 

Hadde vel ikke vert så høy i hatten selv da en øst laika på 71cm i bog høyde gjør det på den måten......

 

Men var ikke noe problem når jeg kom inn igjen skal det sies. er egentlig en veldig snill og folkeglad hund. Vedkomende og hund er gode venner i dag, men var ikke det likeste første møte...

 

Hvet ikke hva han gjør i hundegården viss det kommer noen men får vel låse den...

Skal informere videre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...