Jump to content

kun jakt våpen og skyting?


Ole_Netland

Recommended Posts

skal dette være ett rent forum for ting som sier pang? eller hva med sånt som friluftsliv og fiske? går ut fra der er en del fler enn meg her som synes det kan være morro å fiske litt en gang i blandt og, klart der finnes egne forum for rent fiske da, men kunne jo være greit å hatt et lite kammer i ett hjørne til fisk og friluftsliv da..

Link to comment
Share on other sites

Nja. Jakt ER friluftsliv, så den konflikten ser jeg ikke. Fiske blir kanskje litt på siden, men er det ikke bedre med et eget forum fremfor at folk poster slikt i hytt og gevær?

 

Men jeg er enig i at vi må holde fokus og ikke prøve å lage ett forum for alt i hele verden.

Link to comment
Share on other sites

i mitt hode er jakt og fiske to ganske nært beslektede ting da (men mit hode har tatt feil før da). men klart, dette forumet må ikke skli helt ut med alt mulig, det er jeg helt med på. men et fiskekammer trenger da ikke ha egne underkammer for alle mulige typer fiske (med det ungår vi vel rene fiske fanatikere). jakt er vel egentlig friluftsliv med våpen eller?

Link to comment
Share on other sites

Kva med ting som forvaltning? Og etikk/filosofi/natursyn?

 

Det er ting som eg sjølv er interressert i, og likar å diskutere.

Men har full fortåelse om folk vil holde det utanfor. (Kan ikkje ha med alt heller)

 

Støttes 110%, håper Dugnadsgjengen er enig :wink:

Link to comment
Share on other sites

Konkurranseskyting med luftgevær bør være med etter mitt syn. Og dessuten er jo luftgevær bra trening for riflejegeren også, selv om man ikke har noen ambisjoner om å konkurrere. Men ord som fysa, fuse, etc. bør unngåes.

 

I samme slengen vil jeg lufte spørsmålet om vi skal ha med bue-jakt i dette forumet, og om det bør få et eget underforum? Jeg har lest litt på buejegernes eget forum og registrert at Dachs har god kompetanse på slikt. I tillegg vet jeg at det er noen andre på sluttstykket som også driver med slikt.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at etikk/filosofi/natursyn og forvaltning er så viktige tema i forhold til vår utøvelse av jakt at vi absolutt bør ha det med. Jeg synes også disse emnene bør ha egne underforum, for ikke å drukne i generelt jaktprat.

 

Heilt einig.

Eit slikt underforum bør ha god takhøgde for meinigar, men streng linje for seriøsitet og at ein viser respekt for andre debattantar og meiningar. Vi vil ikkje ha trådar som sklir ut slik som ulv/katt/6,5 har hatt ein tendens til å gjere i eit anna forum...

Link to comment
Share on other sites

i mitt hode er jakt og fiske to ganske nært beslektede ting da (men mit hode har tatt feil før da). men klart, dette forumet må ikke skli helt ut med alt mulig, det er jeg helt med på. men et fiskekammer trenger da ikke ha egne underkammer for alle mulige typer fiske (med det ungår vi vel rene fiske fanatikere). jakt er vel egentlig friluftsliv med våpen eller?

Enig med Netland der. Et lite kammer for fiske hadde vært hyggelig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva med noe som angår diverse/øvrig friluftsliv, hvor fiske også inngår. Greit hvis noen har et spm eller en god artikkel om friluftsliv eller fiske, etter mitt skjønn, men hvis man har fiske og friluftsliv på lik høgde som alle andre "pangerier", er jeg mer skeptisk.

 

Det var bare mitt syn.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jakt er for meg synonymt med friluftsliv, så jeg synes det bør være med. Fiske er jeg derimot mer tvilende til. Selvfølgelig er det også friluftsliv, men da innfallsvinkelen her er jakt og skyting, er min mening at fiskeinteresserte har flere andre forum som tar seg av denslags.

Link to comment
Share on other sites

I fare for å støte enkelte, håper jeg at ikke trofé jegerne får for godt grep om dette forumet.

Jeg mener det er viktig fordi skyting er så mye annet også.

 

Det gjør jo ikke noe om friluftsliv og fiske kommer med, fiske er jo en slags jakt for mange.

Friluftsliv er dessuten noe av den positive siden ved jakt og fiske.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...