Jump to content

Trussler, mobbing og utestegning av medlemmer !!


Bromark

Recommended Posts

:evil: Nå florerer det ikke akkurat av alternative klubber rundt omkring i landet Edward. (Med unntak av de største byene da..) Derfor BØR det gjøres noe med klubber som ikke drives på en fornuftig måte. Ingen av skytterene er tjent med klubber ELLER medlemmer som steller til faenskap for andre. Hvis problemet blir løst raskere ved å diskutere saken her på forumet, bør jo alle parter tjene på dette!

Men en ensidig framstilling av saken er vel heller ikke bare bra... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Tror enkelte ikke hlt skjønner poenget her, klart man kan melde seg ut. Man kan gi blanke f.... i hva som skjer. Det er ikke noe problem å gjøre det. Men med slike holdninger så ender det til slutt med at vi gjør oss selv en bjørnetjeneste ved å godta slik oppførsel.

 

Tenk hvis samfunnet generelt skulle godta slik oppførsel, tenk om dette skjedde med deg selv eller noen du selv kjente godt. Poenget er ikke hva som skjer, eller hvordan ting begynte. Poenget er om vi syns dette er greit eller ikke og hva vi evnt kan gjøre med dette....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Og poenget mitt er at det er ingen måte for meg som utenforstående å tilegne meg tilstrekkelig informasjon til å ta et veloverveid standpunkt i saken. Og uten et fornuftig standpunkt -- uten å vite OM jeg synes det er greit -- er det ingen verdens ting jeg kan gjøre, uansett hvor glad jeg måtte være i å legge meg opp i andres saker.

Link to comment
Share on other sites

Vis saken er som fremstilt her så synes jeg det er meget betenkelig at medlemmene i klubben tolerer slikt. Når de også godkjenner regnskapet så står de inne for hva som er gjort. De kan ikke stemme for noe, for så i etterkant si at dette viste vi ikke noe om. De måtte da ha undersøkt fakta før de stemte for.

 

Det beste for klubben vis medlemmene synes dette er uakseptabelt er å inkalle til ny generalforsamling hvor styret byttes ut!

Link to comment
Share on other sites

2. Det er alltid to sider av en sak, og det blir feil av alle på dette forumet å kommentere slike saker da INGEN vet alt.

Skal man alltid følge denne, kan man ikke diskutere mye. Minner om det offentlige når de vri seg unna å kommentere en blemme.

 

5. Så til spørsmålet du stiller med ”hvorfor klubben bruker penger på en advokat”

 

Svar kan da tenkes å være å få gjennomgang av regelverket som gjør at en utestengelse blir permanent? Siden lovnormen og reglene til krets og forbund er dekkende på tvers av alle særforbund. Det er stor forskjell om du driver med pistolskyting eller curling, men regelverket er dessverre det samme. REGELVERKET for skyttere burde og må revurderes, som mest sannsynlig vil skje på neste ting som er om 2 år. Før det er du bundet av de gjeldende regler.

Mulig jeg tar feil, men er det ikke litt over klubbnivå å utrede slike saker, uten mandat fra forbund/landsmøte?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Heisann!

 

Då er tråden opna igjen. Moderatorkorpset ber brukerane holde seg til topic i tråden og ta utgangspunkt i første innlegget i den vidare diskusjonen. Det er vel ingen hemlighet at denne tråden vert nøye fulgt med på av moderatorkorpset!

 

PS: Ein del OffTopic innlegg vert no fjerna for å redusere støyen som har vore i tråden.

 

Mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Utifra de opplysninger jeg selv har fått og den samtalen jeg hadde med Presidenten av NSF i forrige uke er det NIF og domsutvalget der som er "rett" instans i denne saken, men siden NIF ikke har blitt blandet inn av klubben ennå, og at skytteren fortsatt venter på ett skriv som dokumenterer påstander og/eller årsak fra klubben kan han kun sende en hendvendelse til NIF v/domsutvalget og be om en uttalelse pr i dag.

 

I mellomtiden kan vi kanskje gjøre oss noen tanker om hva vi som skyttere kan gjøre for å bidra mot mobbing og hva kan vi evnt gjøre i situasjoner der det åpenbart foregår mobbing?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

I mellomtiden kan vi kanskje gjøre oss noen tanker om hva vi som skyttere kan gjøre for å bidra mot mobbing og hva kan vi evnt gjøre i situasjoner der det åpenbart foregår mobbing?

Her er det ikkje nokon skilnad om ein er skyttar eller kva som helst slags anna privatperson.

Det er berre å rette opp ryggen, og gje klart beskjed om at dette er oppførsel som ein ikkje aksepterar. Gje beskjed til den som står for mobbinga at ein ikkje liker oppførselen. Vis for den som blir mobba og alle andre at ein stiller opp for den som blir mobba.

Dette er særleg effektfullt dersom ein td. er ressursperson i miljøet, som nyter respekt og har autoritet.

 

Mobbing er ei jækla gråsone. Det er subjektivt kva som vert oppfatta som vennskapeleg tøys og kva som vert tatt verre opp. Ein "dyktig" og kynisk mobbar vil og passe på å holde ryggen klar slik at ein ikkje har noko konkret å ta vedkommande på. Dette i dei samanhengar kor mobbinga er bevisst.

Vi har og ei vanskeleg grense i andre enden av skalaen, kor tid er det so grovt at det kan anmeldast?

 

Det ein ikkje bør gjere for å bekjempe mobbing er å svare med skittkasting, personangrep, baksnakking og spekulering i korleis ein skal "ta" vedkommande mobbar. Då synker ein til mobbarens nivå, ein får skyttergravskrig og vedvarande dårleg stemning. Sånt må skje åpent, det må tåle dagens lys.

 

PS: dette er mitt syn på saken, som privatperson. Det er generelt, og bygger ikkje på saken som var grunnlag for tråden.

Link to comment
Share on other sites

Ser den omtalte skytteren står oppført på flere forskjellige klubber, på resultatlistene....

 

Var det ikke såååå galt iden omtalte klubben alikevell :roll:

 

Kanskje det er ett uttrykk for rakryggethet, å stå i problemet............ Vet ikke jeg, men synes du trekker en litt rask konklusjon.

 

 

 

Uansett, som Vestlandsjeger skriver; dette er en problemstilling man som person bør og må ta stilling til i mange sammenhenger, ikke bare i sitt hobbymiljø. Bevissthet er viktig, for ofte kan mobbing sikkert være et utslag av "bevisstløshet".

Link to comment
Share on other sites

Ser den omtalte skytteren står oppført på flere forskjellige klubber, på resultatlistene....

Ser ikke helt poenget her, denne nevnte skytteren har vel skutt for samme klubb i de siste årene. Og om en arrangør ikke greier å sette på riktig klubb er vel det arrangørens feil og ikke skytteren. Uansett så har vel bytte av klubber tidligere lite å si i tilfelle som du henviser til her...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si at jeg ser med stor glede på at tråden ble åpnet!

Det er lenge siden vi har sett en tråd som vekker så sterke følelser i folk.

 

Det er kanskje derfor vi har et forum hvor skyttere kan få luftet meninger og følelser :?:

 

Ros gies til både TS og moderatorer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...