Jump to content

Mauser M-67 ombyging - oppdatert 12.02.10


Draageel

Recommended Posts

Da er et ETTERLENGTET prosjekt i gang: ombyging av den gode gamle M-67.

 

Den (foreløpige) 10 trinns planen er som følger:

1. Ta ett stykk Mauser og sett inn en overgangs hylse for å kunne bytte løp(har kjøpt en av Tor Heen, virker lovende, noen som har erfaring med denne??).

2. Tilpass det eksisternde 6,5 løpet, slik at det kan brukes i ""det nye våpnet".

3. Tilpass ett løp i kaliber 8x57 IS(JS...kjært barn har mange navn :D ) slik at det også kan brukes.

4. Bytt underbeslag til ett fra Voere, slik at løst magasin kan brukes.

5. Bytt tennstempel og tennfjær så slagtiden reduseres.

6. Bytt sikring til typen M70 fra R. Hansen

7. Sette hele riggen i en KKC stokk.

8. Toppes med passende montasje og dertilhørende kikkert(1,5-6x42 S&B klassik til 8x57 løpet og 3-12x56 Meopta Meostar m/lys)

9. Jakt det som jaktes kan, og ellers ha det fuuuuuuuuuuny...... :mrgreen::mrgreen:

10. Prøve å ikke lige søvnløs å tenke på hvor mye penger som er brukt :roll:

 

Gleder meg som en unge!!!!!!

Grunnen til at det er en gamel Mauser jeg bruker, er at det var det jeg hadde ligende, og fordi jeg har et håpløst kjærlihetsforhold til denne børsa, og hun fortjener å bli brukt.

 

Nå over til den tekniske biten: HJELP.

Dette er det første prosjektet mitt og jeg håper det er noen her på Kammeret som kan komme med litt tips og triks for å lykkes.

 

Jeg har med en gang noen spørsmål:

- Trenges en KKC stokk å beddes(de fleste stokker gjør vel det...?), og hvilke type bedding(helbeddet/sølebedding) er i så fall å anbefale?(kan ikke mye om dette)

-Noen som kan anbefale baser til en Mauser? Hører mye bra om div skinner da dette skal stive opp kassa. Høres bra ut det, men jeg ønsker ha en løsning der det kan kombineres med montasje som kan raskt og enkelt taes av.(jeg er et luksus dyr som ikke ønsker å måtte ta frem umbrako/torx/skrutrekker etc for å bytte kikkert :wink: )

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

picatinny skinne som flashy sier(eller weaver), kombinert med leupold QRW(quick release weaver) ringer er fint. av og på uten verktøy.

 

forresten, for å gi deg litt tanketrøbbel: 6,5x55 og 8x57 har IKKE samme bunndiameter, de er ganske like, men 6,5x55 er litt større. noen har visstnok fått det til å funke med samme utdrager, mulig at du ikke får problemer siden utdrageren allerede er tilpasset 6,5.

det er visstnok en std 8x57/30-06 utdrager som vil skape trøbbel med 6,5en.

 

skal du bygge selv, eller blir prosjektet satt bort til "børsemaker"?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Høres spennende ut, har samme børsa selv i en kkc stokk. Det anbefales at du søylebedder den.

 

Det jeg er litt spent på er det me den overgangshylsa. Vil det bety at du bare kan bytte løp selv uten noe børsemakerjobb? Har tenkt litt på å sette i et 8*56js løp i min selv, grunnen til at jeg er i tvil er for at jeg bruker børsa mye og skytar mange skudd i året så derfor er jeg avhengig av å ha 6,5*55 løpet også.

Så er det mulig å bytte løp selv, blir snakk om en gang i året da. 6,5*55 på vinter,vår og sommer. og 8*56js til høstjakta?

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

Å bytte piper uten hjelp av børsemaker har da vel aldri vært noen stor kunst, så lenge pipene er tilpasset det aktuelle våpnet av børsemaker i forkant. Vel?

 

Ikke vet jeg, aldri prøvd. Men hvis det er så lett på alle våpen hva farsken skal folk med løpsbyttesysten da? (sauer, blaser, s&l, m03) er jo sjelden man har det så travelt når man bytter pipe :roll:

 

uansett, hva er overgangshylsa's funksjon? Er det overgangen fra kammer, pipe? Er det ei spesiel overgangshylse til hvert enkel kaliber? Fint om noen har fortalt litt om den hylsa :mrgreen:

 

andreasli

Link to comment
Share on other sites

forresten, for å gi deg litt tanketrøbbel: 6,5x55 og 8x57 har IKKE samme bunndiameter, de er ganske like, men 6,5x55 er litt større. noen har visstnok fått det til å funke med samme utdrager, mulig at du ikke får problemer siden utdrageren allerede er tilpasset 6,5.

det er visstnok en std 8x57/30-06 utdrager som vil skape trøbbel med 6,5en.

 

skal du bygge selv, eller blir prosjektet satt bort til "børsemaker"?

picatinny skinne som flashy sier(eller weaver), kombinert med leupold QRW(quick release weaver) ringer er fint. av og på uten verktøy.

 

forresten, for å gi deg litt tanketrøbbel: 6,5x55 og 8x57 har IKKE samme bunndiameter, de er ganske like, men 6,5x55 er litt større. noen har visstnok fått det til å funke med samme utdrager, mulig at du ikke får problemer siden utdrageren allerede er tilpasset 6,5.

det er visstnok en std 8x57/30-06 utdrager som vil skape trøbbel med 6,5en.

 

skal du bygge selv, eller blir prosjektet satt bort til "børsemaker"?

 

Etter det jeg har fått høre skal ett sluttstykke til 6,5 også klare å trekket ut andre kalibre, det er som du sier litt verre andre veien.

By the way: bunndiameter 6,5x55 = 12,16 mm / bunndiameter 8x57(og mange andre) = 12,01 mm

ikke store forskjellen, men dersom det er noen som har erfaring med dette er det bare å si i fra.

 

En del av prosjektet blir satt bort, les: minimum tilpassing av løp og montering av overgangshylse.

Ønsker ikke at pølsefingerene mine skal ødelegge for presisjon

Vet det kan bli mye penger å legge i en gammel mauser, men det er "desverre" jævli artig å "lage noe selv". :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke vet jeg, aldri prøvd. Men hvis det er så lett på alle våpen hva farsken skal folk med løpsbyttesysten da? (sauer, blaser, s&l, m03) er jo sjelden man har det så travelt når man bytter pipe

 

Tilfredstille et behov for å bruke masse penger på noe som egentlig ikke er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Høres spennende ut, har samme børsa selv i en kkc stokk. Det anbefales at du søylebedder den

 

Takk for tipset.

 

Det jeg er litt spent på er det me den overgangshylsa. Vil det bety at du bare kan bytte løp selv uten noe børsemakerjobb?
uansett, hva er overgangshylsa's funksjon? Er det overgangen fra kammer, pipe? Er det ei spesiel overgangshylse til hvert enkel kaliber? Fint om noen har fortalt litt om den hylsa

 

I følge han som har lagd hylsa, skal det , etter at den er montert i kassa, bare være å bytte løp på egenhånd ved å skru ut og inn de løp du har som er tilpasset hylsa. Kan nok hende at løpet kommer til å sitte rimelig hardt dersom det går lenge mellom hver gang man tar det ut, men jeg liker uanstett ideen og har nå råd til å prøve, så hvorfor ikke.

produsenten(Tor Heen) har en annonse på finn: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16599419

 

Dersom det er noen som kjenner til denne overgangshylsa så kom med det dere har, både positivt og negativt.

Link to comment
Share on other sites

Å nei da, jeg synes det bare er interesant å få og å gi svar(så langt det lar seg gjøre da :P )

 

Planen er å bli ferdig med dette prosjektet i slutten av juni, men siden jeg har tålmodighet på størrelse med en halv peanøtt ser jeg for meg at det kommer til å bli skutt ny lada 8x57IS ammo allerede i starten mai.

Jeg skal også, etter beste even, oppdatere denne tråden underveis(litt vanskelig med bilder av prosjektet på dette tidspunktet da jeg sitter i indre Øst Finnmark og børsa ligger på østlandet) og selvfølgelig komme med resultatet når det foreligger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu tittet litt videre på picatinny skinne og funnet denne på midway: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=364040

 

de har også en som har en tilt tilsvarende 20 MOA, hvor mye utgjør dette?

 

Leste også ett annet sted her på Kammeret at siden denne skinna var i alu var den ikke like stiv som en i stål, så neste spørsmål blir da, noen som vet hvor denne/lignende kan skaffes i stål?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På fredag fikk jeg vite at KKC ikke levere brun stok som standar lenger, men svart. Jeg har nå mest lyst på brun(ja jeg er sta), men det er bestillingsvare og da tar det 3-5 uker lenger tid. Det kan jeg forsåvidt leve med, men samtidig har de satt opp prisene, så nå ligger en stokk på over 5000,-, og det er 700 ekstra for spesielle stokker(les: brun) :cry:

Begynner å bli mye penger da(i utgangspunktet fant jeg denne stokken til 4500), og jeg har ett budsjett jeg skal (prøve) å forholde meg til.

 

Vi får se hvordan det går. Har sett litt på midway også og kommet over denne: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=794016

Noen som har erfaring med en slik, eller med Boyd stokk generelt?

Link to comment
Share on other sites

Vi får se hvordan det går. Har sett litt på midway også og kommet over denne: http://www.midwaynorge.com/apps/eproduc ... mID=794016

Noen som har erfaring med en slik, eller med Boyd stokk generelt?

 

Solide og greie stokker til en rimelig pris. Lakkert rikelig med tokomponentlakk. Innvendige utfresninger har nokså romslige toleranser, både på pluss og minussiden.

 

Hornetman

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg akuratt snakket med Tor i WKT Supply, der jeg tenkte å kjøpe KKC stokken(billigste jeg fant), og det ser ut til at det kan ordne seg.

Jeg får stokken for 4500 + de 700 det koster for å spesialbestille den. Hvor lang tid det tar vet jeg ikke, men det går nok fort noen uker ++. Det er en dyr stokk, men alt koster penger. Nå får jeg det i hvertfall som jeg vil :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Her om dagen dumpet det ned en liten pakke i postkassa...en overgangshylse.

Ikke den mest spennende saken man kan få(dersom man ikke er litt over norm interessert :D ), men det er denne lille saken som har satt igang hele prosjektet.

Den ser ikke særlig spesiell ut, bare ei enkel hylse med gjenger i. Hadde forresten en børsemaker innom jobben her i går som tok en titt på den og han likte ideen, han kommenteret også at gjengene var svært pen (betryggende å høre).

 

144biw6.jpg

Slik ser den magiske hylsa ut

 

vhon8.jpg

Dette er den delen av hylsa som skal skrues inn i kammeret. Børsemaker skal gjenge den på utsiden og tilpasse den kassa

 

ulp3s.jpg

Slik serden ut forfra. Man ser støtbunnen til løpet

 

1zfihcl.jpg

En enkel konstrusksjon som skal (i teorien) spare deg for annet verktøy en nevene når du bytter løp.

 

33c3iq8.jpg

På grunn av den kanten som løpet treffer inne i hylsa, skal løpet (igjen i teorien) ende opp på samme plass hver gang etter at man har tatt det ut. Dette skal gjøre at treffpunktet IKKE forandrer seg etter løsbytte.

 

Gleder meg til å få dette på plass å se hvordan det virker, men det tar desverre litt tid.

Link to comment
Share on other sites

For det den hylsa koster får en en pipestikke og låskassenøkkel og kan dermed bruke billige mauserløp som finnes i et utrolig utvalg, så jeg skjønner ikke helt hva som er så genialt med den?? Eller overser jeg noe??

Link to comment
Share on other sites

He, he, trur du overser noko der Chiefen... Det blir ikkje akkurat et løpsbytte system, sjølv om kan skifte pipe nokolunde raskt med børsemakerverktøy. Enkelt løpsbytte, i skauen, uten skrustikke og nøkkel...... 8)

 

Må sei at det rykka litt i "må ha nerva" når eg såg den der artige saken der, men trur eg har brukt opp kvota mi på Mausern på ei stund. Det havna pinadø ei Leupold skinne og ringer i postkassa her om dagen også... :P:oops:

Link to comment
Share on other sites

Chiefen: Det blir som Mauser68 sier ikke helt det samme med pipestikke og låsekassenøkkel. Jeg har ikke velidg lyst til å drasse med meg dette hver gang jeg skal på jakt, ett ektra løp kofferten er jo derimot ikke noe problem. I tillegg skal man (som sagt i teorien) slippe treffpunkt forandring ved løpsbytte.

 

Jeg har ikke hørt fra noen som har gjort dette før så derfor gjør jeg det likegjerne selv og ser hvordan resultatet blir. Dersom det blir suksess skal du ikke se bort i fra at jeg kommer til å gjøre dette på andre våpen også. Blir greit med ett par rifler men maaaaange kalibre, akuratt slik som så mange andre har i f.eks Blaser og Sauer 202. Dette vil jo han en effekt når våpen garderoben blir begrenset til 6 våpen, men løp ikke blir regnet med(man må fortsatt registrere dem)

Det er jo artig å kunne variere litt og man får en legitim grunn til tilbringe mere tid på laderommet :mrgreen:!!!!!!!

I tillegg synes jeg det er litt (les:veldig :lol: ) gøy å ha noe jeg har lagd selv og som ikke alle andre har.

Dessuten tror jeg ikke at jeg er den eneste her på kammeret som liker å ha noen prosjekter å jobbe på og å prøve ut nye ting.

 

Dersom det er noen her som har vært borti dette systemet før, så bare kom med erfaringer.

 

Mauser68: Kan jo tenkes at det kan lønne seg å ta ting over litt tid ja, alt koster som kjent penger. Har fått med meg lit av hva du har gjort med mauser'n din og den er blitt utrolig fin.

Link to comment
Share on other sites

Tviler ikke et sekund på at systemet virker, men ser ikke helt for meg at en setter igang og skifter løp sånn midt i jakta....

 

Resten av argumentene er greie, prosjekt og "Må ha" er fullgode grunner:-)

Link to comment
Share on other sites

Resten av argumentene er greie, prosjekt og "Må ha" er fullgode grunner:-)

He he he

 

ser ikke helt for meg at en setter igang og skifter løp sånn midt i jakta....

Nei, kommer nok ikke til å sette meg ned på post, etter 30 minutter få et innfall og dra opp ett nytt løp av annet kaliber fra stolsekken(tror jeg da :lol: )

Men som sagt så tar jo ikke løp opp plass i den tenkte våpen garderoben på 6 våpen. I tilegg blir man svært godt kjent med våpnet sitt da man bruker det samme våpent(men i andre kalibre) på flere forskjellige jakter og ikke bare en gang i året på elgjakt.

Alle tidligere argumenter kan jo også knuses med: Hvorfor ikke bare kjøpe seg et systemvåpen?

Vel, ved å bygge noe eget kan jeg tilpasse det våpnet jeg ønsker med de spesifikasjonen jeg ønsker slik at børsa passer meg best, både funksjons messig og estetisk

Men det er ikke noe tvil om at "have syken" spiller en liten rolle her :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Svæææææært lenge siden jeg har skrevet noe her nå, men jobben krever desverre sitt.

Et par ting har nå kommet i hus, som nevnt tidligere er M70 sikringen her,i tillegg er det kommet underbeslag med magasin og speed lock. Hadde desverre bare et enkelt kamera for hånden så bildene ble litt så som så....

 

Her er noen bilder av M70 sikringen fra Hansen

wmflgm.jpg

Jeg må si at jeg liker linjene på den

2i0rtiw.jpg

 

Her er 5 og 3 skudsmagasinene

29p28w9.jpg

 

Her er underbeslaget

2gsl55f.jpg

 

Mon tro hva som er inni denne :D

egy5h1.jpg

Ja det var det, en vakker "liten" slagstift med tilhørende fjær(ja jeg hvet det; må jeg ha det/trnger jeg det...nei egentlig ikke, men det er da gøy når man først er i gang)

a2q7fk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trenger litt hjelp angående valg av skinne til mauser'n

 

Jeg har set på en Ken Farrell skinne i stål(http://www.kenfarrell.com/scan/st=db/co ... op=eq.html). Denne vil kunne stive opp kassa litt og jeg kan enklere tilpasse flere kikkreter enn med 2 enkle baser.

I førse omgang ønsker jeg meg 2 kikkerter, en 1,5-6x42 og en 3-12x56. Disse skal settes i Leupold QRW ringer

 

Det jeg lurer på er hvilke skinne jeg bør velge, en vanlig eller en med 15 MOA?

Kan begge kikkrtene brukes på en vanlig skinne dersom 56 kikerten får høye ringer?

 

En del spørsmål her så det er bare å øse på med kunnskap :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Hvor kjøpte du underbeslaget og magasinene ?

 

Jeg vet ikke hvor trådstarter har kjøpt disse, men jeg kjøpte tilsvarende fra Børselars for en tid tilbake. (så det er sikkert Jaktgruppen som har de)

Magasinene er like de i Sauer 200(?) og de går således om hverandre. :D

Dette tok det litt tid før jeg klarte å finne ut av, for ingen hadde fortalt meg dette.....

 

Husker ikke prisen på underbeslaget, men mener å huske at det var en rimelig friks pris. Men hva gjør man ikke for å få løst magasin i kose-børsa si? :D

Link to comment
Share on other sites

Er det noe med erfaring med denne "overgangs hylsen"??? Tenker på hvor mye jobb det er med å få denne montert i låskassen og hvor mye som må gjøres for å få løpene tilpasset hylsa (pris hos våpensmed)???

 

Får jeg registrert våpenet som "løpsbyttesystem" når det er innmontert hylse i låskassen, slik at det ikke går utover plassene på våpenkortet???

 

Er det bare Mauserkasser hylsa passer i??? Har en CZ 550 i 6.5x55, montro om denne hylsa ved hjelp av en våpensmed vil passe i CZ kassen???

 

Har mange tanker og spørsmål om dette, kanskje får jeg noen svar som får meg til å prøve dette med CZ kassen...ellers så må jeg vel skaffe meg en m67 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har noe erfaring med hylsa fra heen.

 

Har den selv i en Brno VZ.24. Men den kan monteres i de fleste kasser.

 

Har kaliber 6,5x55 og 8x57 som trådstarter vil ha. Kassa var med 8x57 løp orginalt og 6,5x55 løpet passe uten tull i stuttstykket. Med samme kikkert skyter 8x57 løpet 10cm til høyre for 6,5løpet på 100meter. Høyden er lik. Treffpunktet er likt når man tar ut løpet og setter det inn igjen i mi børse.

 

Er veldig fornøyd bruker som har en hylse til på lager hvis jeg skulle ha lyst til å gjøre det samme på ei ny børse.

Link to comment
Share on other sites

Jøss....dette høres jo fortreffelig ut. :P

 

Tengte egentlig å kvitte meg med CZ´n pga jeg ikke blir fortrolig med svinerygg kolben, og så gå for en M67 jeg også, men nå kryper det inn en ide om å atter en gang prøve å finne en bedre stokk.

Det har blitt sett på noen Mauserstokker men de har vært for smekre over grepet, da CZ´n har både skyvesikring og sluttstykkeutløser der så må det ett tykkere grep til på stokken for å få plass til disse.

 

Og med en ny stokk som passer, heen hylsa i kassa og et løp til i 8x57 så må vel dette bli et skytejærn som tar lite plass på våpenkortet, mere plass i våpenskapet og derved har et større potensial til å bli likt og tatt med ut på tur :wink::P:mrgreen:

 

Ingen som tør å si hvor mye det kostet å få tilpasset hylsa og løp??? :roll:

 

 

 

.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Her har det skjedd litt siden sist jeg var innom.

 

Først kan jeg jo nevne det at prosjektet er mer eller mindre ferdig(er jo altid noen småting som kan forbedres og andre ønsker som dukker opp etter hvert som man får prøvd og feilet litt, men sånn vil det nesten altid være).

Børsa har vært med på flere jaktturer, men hellet har enn så lenge ikke stått den smukke bi. Skal få lagt ut bilder av herligheten på ny året så fort jeg får tid.

 

Så kan jeg prøve å svare på noen frågor som er kommet:

Underbeslaget m/ magasiner er kjøpt hos Lesja våpen. Prisen er som glenn sier meget frisk(ca 2 laken for underbeslaget, så kommer magasinene på rundt 600-700). Systemet fungerer godt som snus! Det eneste som er synd er at denne modellen ikke kan bruke Sauer magasin(har prøvd), de ser identiske ut, men er altså ikke de samme. Grunnen er at det hakket i siden på magasinet som gjør at magasinet låser seg i underbeslaget sitter på ulike steder på Sauer magasinene og denne modellen. Mener å huske at Sauer magasinen har dette hakket lenger ned enn Voere magasient. Dette gjør at Voere magasiene låser i Sauer kassa, men det er da så lang avstan fra sluttstykket til første patron at det er umulig å få til mating. Det motsatte skjer når du setter Sauer magasin i Voere underbeslaget, man får matet når man holder magasinet på plass, men magasinet faller ut da det ikke låser i underbeslaget. Er man en nevenyttig kar med rett verktøy og fingerferdigheter(+tolmodighet) bør det absolutt ikke være noe problem å modifisere Sauer magasin til å fungere i dette stystemet.

 

Når det gjelder overgangshylsa til Heen mener jeg denne koster rundt 700 kr. Den kan monteres i de aller fleset låsekasser av standar kaliber(dvs ikke magnum kalibre, ved spm så er det sikkert mulig ringe Tor Heen og slå av en prat). Jeg måtte ut med 1500 kr for å montere den og tilpasse det eksisterende løpet. Helt nytt LW løp betalte jeg 4000 for, da ferdig tilpasset på alle måter.

 

Når det gjelder reistrering på våpenkortet kan sikkert praksisen variere fra politikammer til politikammer(slik mange er kjent med på godt og vondt(uten å gå dypere inn på det nå)). Jeg har ett våpenkort på Mauser'n og ett våpenkort på det andre løpet. Løpet er registret som det det er, ett løp og er dermed en våpendel og ikke ett våpen, slik at det ikke tar opp plass i våpengarderoben på 6 våpen. Akuratt samme måte som ved registrering av ekstra løp til Sauer, Blaser m.fl.

 

Børsa har foreløpig fungert glimrende!! Jeg har enda ikke hatt tid til å gjennomføre en storstilt presisjons test, men det kommer. Dette er ikke noen langholds børse, men en god jaktrifle.

Planen er å skyte noen serier med det ene løpet, bytte løp og skyte noen serier med det andre løpet, for så bytte tilbake å se om det er noen treffpunkt endring. Det eneste jeg har hatt tid til foreløpig er å skyte med det ene løpet, skru det ut og inn av børs og forstette å skyte, resultatet var hull i hull med den første serien.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da har jeg endelig somlet meg til å få tatt noen duganes bilder.

Har bare 6,5 løpet for hånden. Det er det orginal KV løpet som stod i børsa. Det andre løpet ser helt likt ut (bare annen profil og kortere).

Ja, løpet er laaaangt og tungt, men presist. Det er tenkt til bane og postering/glugge jakt.

 

iqakc3.jpg

Her er herligheten demontert

 

2k1m9.jpg

Nær bilde av løpet skrudd fast i hylsa/kassa

 

nmc58g.jpg

Anna vinkel

 

2d0dfs2.jpg

Her er hylsa. Inne i hylsa(der gjengene slutter) ser man en kant som løpet bryster i mot, i tillegg at løpet bryster i mot selv selve hylsa(ble det forståelig??)

 

x4nj4o.jpg

Her ser man hva jeg mener: kanten på gjengene bryster i mot kantene inne i hylsa og kanten på pipa bryster i mot ytre del av hylsa

 

21mi7hf.jpg

 

Det som gjenstår er å blånere kassa og sluttstykket, samt sirkelpolere sluttstykket.

Flere løp skal også på plass(noen som har et 270/280 løp de ønsker å bli kvitt (helst i AI utgave) så er det bare å sende PM.

Link to comment
Share on other sites

Takker :D Det har vært/er et artig prosjekt. Til tider har ting tad litt lang tid, men den som ventre på noe godt....

 

2wef7kj.jpg

Legger ved et bilde der ho er skrudd sammen. Tar meg meg ca 10 sekunder å skru ut løpet, 10 sekunder å ta av kikkerten, og tilsvarende å sette på, mao ferdig byttet kaliber med innskutt kikkert på under 1 minutt.

 

Kikkerten sitter i ett par Leupold QRW ringer, type medium. Skal bytte til low ringer, da det er nok plass å gå på.

Har enda ikke fått tid til å teste presisjonen skikkelig etter løpsbyttet, men foreløpig testeing har satt pene samlinger. Planlegger å teste litt hardt når det blir varmere i været.

 

Raudnakke: Du får trøste deg med at det ikke er plaststokk. Har du foresten sett den Take down Mauser'n Rafdal har laget i 7x57, der har du mer din stil(min også hadde jeg hatt råd).

Noen som forresten vet om det er en slik Heen hylse han har brukt der? Ligner farlig mye

 

PS: KKC stokken er stygg deilig å skyte med

Link to comment
Share on other sites

Raudnakke: Du får trøste deg med at det ikke er plaststokk. Har du foresten sett den Take down Mauser'n Rafdal har laget i 7x57, der har du mer din stil(min også hadde jeg hatt råd).

Noen som forresten vet om det er en slik Heen hylse han har brukt der? Ligner farlig mye

PS: KKC stokken er stygg deilig å skyte med

 

Det er akkurat at det er treverk som gjer at den er absolutt godkjent.. Og eg synst tidligere at KKC stokkene var stygge, men i det siste, så har eg begynt å få sansen for dei...

Håper at rifla di går så godt som den ser ut til å gjere. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat at det er treverk som gjer at den er absolutt godkjent.. Og eg synst tidligere at KKC stokkene var stygge, men i det siste, så har eg begynt å få sansen for dei...

Håper at rifla di går så godt som den ser ut til å gjere. :)

 

10 fadervår...og 10 Ave Maria....Nåååå 8)

 

Og at rifla går godt hjelper ikke deg Mauser68, kun trådstarter... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er bare en gummikule du trer utenpå den gamle kula.

 

Mener jeg var med på den monteringen, det ga i grunn trangt ny mening. Så tror ikke den faller av med det første.

Draageel har montert samme kula på en remington, og jeg på en sauer med spadearm(forbanna drit arm forresten). De sitter godt, og har i hvertfall gitt meg et sikrere og kanskje et litt raskere ladegrep.

 

Jeg kjøpte min her.( fant den ikke på jakt og friluft sin side nå.)

http://www.pnjakt.se/se/art/slutstycksknopp-snabbknopp.php

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...