Jump to content

Valgets kvaler: 6,5-06 / 6,5-284


osw

Recommended Posts

Det stunder mot enda et pipeskift ,og ber ydmykt om d`herrers meninger om de to nevnte kreasjoner.

(pros\cons) :oops: .

Er meget fornøyd med våpenet( Win. m. 70 ) som det fremstår i dag, ombyggd av Vestfossens blideste,

opprinnelig kammret i 270 win, så det skal ikke noe hokus pokus til, kun pipeskift hvis det blir 6,5-06, noe mer jobb med 6,5-284.

Jeg heller i dag mot 6,5-06, pga. nærmest ubegrenset tilgang på engangskutte Norma hylser, men det bor en liten jevel :twisted: bakerst i hode mitt som gjenntar 6,5- 284, 6.5-284 i det uendelige.

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes man skal høre på stemmer inni hodet sitt. Hver gang jeg hører en liten stemme inni hodet mitt, så lytter jeg til den. Det får av og til litt interessante konsekvenser, men jeg tror stemmene har rett, jeg. Mwuuuahahahahahihihihi!

 

:arrow: Gå for 6.5-284. Rasjonalitet har da ingenting med slike valg å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg valgte 6,5-06. Årsaken var at jeg skulle ha dette i sauer 200STR. Da går patronen rett i magasinet og løpet ret i kassen uten børsemakerarbeid.

 

hastighet på kreasjonen er 910 m/s med 55,3 gr RP 15 og så lange patroner som magasinet aksepterer. Dersom du ser på Streken sin tråd på langholdskyting finner du hans hastigheter i 6,5-284. Vi har i utgangspunktet brukt identiske løp, men forskjellig kaliber.

 

Enkel tilgang til hylser var et viktig moment i valget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er en Win med mauser-utdrager du sitter med, så KAN det bli klundrete med en stutt, "rebatted", og krapp-skuldret patron som 6,5-284. Men les KAN!! Det kan godt gå bra også.

Men jeg satt med samme valget for noen år siden, og falt for -06'n. Det har jeg ikke angret på ( i allefall ikke i denne kassa).

Som Trond sier; Flust med hylser, og balistisk tilnærmet lik -284'n, og mater som smør.....

Legger du ned litt jobb i hylsene, og former den med en snill ladning første gangen og ikke "kjører maks" hele tiden, så kommer du til å kose deg med god presisjon og lang levetid på hylsene.

Jeg kommer til å bygge en 6,5-284 nå, men det er på en "push-feed" kasse. men -06'n får du aldri...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

har 6.5-06 men har kjøpt løps emne og hylser til 6.5x284 leter bare etter en som er god å kamre :D

 

Må ha begge, eneste måten å finne ut hva som er best. Synes ikke jeg fikk di helt store hastighetene i 6.5-06

pipelede 66cm 870ms på 140g scenar

Link to comment
Share on other sites

har 6.5-06 men har kjøpt løps emne og hylser til 6.5x284 leter bare etter en som er god å kamre :D

 

Må ha begge, eneste måten å finne ut hva som er best. Synes ikke jeg fikk di helt store hastighetene i 6.5-06

pipelede 66cm 870ms på 140g scenar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...