Jump to content

Kompetent børsemaker i nordland?


Lasse

Recommended Posts

Er det noen som vet om en kompetent børsemaker i bodøområdet i nordland?

Har en tikka t3 med plaststokk som trenger en ordentlig beddejobb med bytting av rekylklakk, gjenging av pipe for lyddemper pluss litt småtteri ellers. har hørt at man ikke skal levere ti hvem som helst.. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Joda, Schølin, men han er ikke flink.

 

 

synes det er rart at Shølin har overlevd som børsemaker siden midten av 80-tallet hvis han ikke er flink..

I nøden spiser fanden fluer.

Jeg skal ikke uttale meg for bastant om hvorvidt Schølin er i stand til pent utført arbeid eller ei, men det jeg har sett utført er ikke pent.

Nå skal det for ordens skyld sies at det jeg har sett dreier seg om pistol/revolver, men det bør ikke være noen grunn til å slurve med utførelsen.

Slikt er ihvertfall nok til at jeg sender våpnene mine lengre vekk om jeg skal ha gjort noe med dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Våpnene er nå levert til Rana jakt og villamark, er lovet ferdig til helgen. virker veldig proffe.

Får se på resultatet men so far so good:) litt dyre syntes jeg men så lenge resultatet blir deretter så...

 

Min erfaring med overnemte er at børsemaker gjør en meget bra jobb , men det tar laaaaang tid med lovnader og atter lovnader. Men har du god tid så blir nok resultatet bra.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da var ENDELIG våpenet kommet hjem igjenn, jeg syntes de var svindyre og gjengene på det rustfriløpet var ikke til og juble av, her er resultatet :

De har gjenget dette løpet samt ett løst .22løp, de har beddet stokken, montert 20moa skinne og byttet en ButlerCreek, dette ble da 5500.- Dyrt?

 

IMG_1535.jpg

IMG_1536.jpg

IMG_1537.jpg

IMG_1538.jpg

IMG_1540.jpg

IMG_1541.jpg

IMG_1545.jpg

Link to comment
Share on other sites

- jeg syntes de var svindyre -

De har gjenget dette løpet samt ett løst .22løp, de har beddet stokken, montert 20moa skinne og byttet en ButlerCreek, dette ble da 5500.- Dyrt?

Børsemakere skal jo leve de også. Og oljepengene, som "folk flest" vil pøse ubegrenset av inn i økonomien, gjør jo sitt med kroneverdien - :roll:

 

Men dette var jo småjobber, som mekanikere med tilgang på litt utstyr burde kunne utføre, så 5.500,- :?: . Jeg tror nok jeg fortsatt vil gjøre slike småting sjøl (har ikke gjenget rustfritt, det skal visst være et litt ugreit materiale).

 

Før man leverer inn våpen, bør man kanskje be om et noenlunde prisoverslag.

 

Edit.: Ole B. Vatland gjorde en jobb for meg før jakta i fjor høst - han tok ikke mange kronene for arbeidet (som var fagmessig utført!). Posten sender (inntil videre!) over hele landet!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Meg bekjent finnes det kun 2 godkjente Børsemakere i Bodø.

 

Sture Schölin og Asbjørn Nicolaisen.

 

Sistnevnte jobbet for Bøckman og Gundersen i alle år.

Han er nå pensjonist og halve verkstedet har jeg i boden. 8)

 

Schölin berger seg på "enkle jobber". Mausere og kolbekammer.

Bedding av Sauere osv.

 

Noen synes han er fantastisk. Babler om Krigen, selger hjemmeladda under bordet og er så sær som børsemakere skal være, eller?

 

Andre synes han er en tulling. Et par kritiske øyne på nettsiden gir meg ikke akkurat lyst til å bruke han.

 

Historier: "overflate som en ambolt" innvedig på opphona choker. Blir sånn når man ikke honer, men bruker en brotsj.

 

Oppshimsing av hakemontasje med papir!?

 

Han driver også en svertekampanje mot alle som forhandler våpen i salten, men velger å ikke bruke han.

 

 

 

 

Forøvrig, den gjengejobben du har fått utført er helt forferdelig!

Link to comment
Share on other sites

unnskyld meg, men nå syns jeg man burde tenke seg litt om før man rakker ned på folk.

 

Etter det jeg har erfart av Schølin's arbeid på min salongrifle og tikka rifle er jobben meget godt utført.

selvfølgelig, etter 30 år i bransjens skulle det bare mangle at noe klager... men jeg er ikke i tvil på hvem jeg velger som får fikse på mine våpen.

 

kjøpte rifla mi på rana jakt og villmark, veldig fornøyd med børsemakeren der å.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Hei.

 

Du må sende børsen din til børsemaker uansett. Da kan du like gjerne velge en annerkjent sådan.

 

Rafdal og Ragnar Hansen er sikre kort.

 

Jag skulle uppskatta att slippa skicka ett vapen jag har svensk licens på i Norge.

Men det är kanske inte så krångligt att skicka vapen här?

Kan gott köra några någon timme om det finns någon duktig.

 

Annars tar jag gärna någon kontaktuppgift till dom!

 

Det var jag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...