Jump to content

Langholdskyting på LYGNA (Hadeland).


Buster

Recommended Posts

passerer gran og jaren i fin stil, mot gjøvik, forbi lygnasæter, og ca 1km til, så står det skiltet til skisenter ned til venstre. svinger du ned der, og holder rett frem til første skuret, skulle du være fryktelig nære

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Hei.

Beklager at det har vært litt stille ang. dette en stund, men det foregår fortsatt en del "lobbyvirksomhet" for å få dette i boks. Og det er indikasjoner på at dette fører frem.

Jeg har meldt overgang fra Tingelstad Skl, til Brandbu Skl. Disse lagene har like mye å si på dette anlegget, i tillegg til Forsvaret. Dette gjorde jeg pga at Tingelstad ikke har lagt to pinner i kors for å legge tilrette, for at jeg har kunnet jobbe videre med dette og har bare trenert saken.

Tingelstad Skl. er kun et lag som tenker DFS, og jegere og andre er egentlig bare til for å suges penger av, slik at de kan være med å betale deres DFS aktiviteter. (min mening!!)

Brandbu Skl. har ingen aktive DFS skyttere, såvidt jeg vet, og er bare jegere og andre skyttere.

Jeg føler, at dette laget kanskje er mere i min/vår ånd, og jeg vil prøve å få et vedtak på at det skal legges tilrette for slik skyting, gjennom dette laget.

Vi har fått et tilbud fra et annet anlegg, om å få komme å skyte der. Dette anlegget har hold helt ut til 600m, og ligger ikke lenger unna Oslo enn det Lygna gjør.

For de som har meldt seg som potensielle medlemmer av "Hadeland (benke)skyte Klubb", vl få en invitasjon på mail, meget snart. :wink:

Dette tilbudet vil selvsagt sikkert også bli åpent for alle andre etterhvert, men det får vedkomne jeg hadde kontakt med ta selv, da jeg kun kan handle på "klubbens" vegne.

 

Her var det visst mulig med faste skytedager, også på helg fremover! :D

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hallo Torstein!

 

Selvsagt skal du få være med. Jeg kunne sikkert, med litt arbeid, ha funnet det ut selv, men det hadde vært fint hvis du hadde sendt meg en PM med navn, adresse, tlf, og mailadresse. Så har jeg alt og legger det inn i lista.

 

Det som skjer, .........eller rettere sagt; skulle ha skjedd, er at det har blitt søkt almenningen om å få hugge ut litt skog inne imot haugen der, på 600m. Slik at vi får litt oversikt til sidene, og plass til selvanvisere og skiver, med kulefang.

Men det går utrooooolig seint. Hadde bare vært fint hvis de lokale skytterne hadde mast og spurt litt også, for å pushe på.

Link to comment
Share on other sites

Du Tjukken,

 

Flere potensielle medlemmer her på huset. Lygna er jo bare en liten svipp oppi dalen.

Legg oss til på Mailinglista for medlemskap i den nye klubben

 

Koselig det, Sauergutt!! :wink:

Skal legge deg inn på lista. Du vet vel at vi allerede skyter noe ute på Blaker?

Det kommer vi til å fortsette med, men vi jobber videre med Lygna.

Det kommer snart en innbydelse til en runde ute på Blaker igjen. Vi har vært litt opptatt med BR-NM i helga. :D

Link to comment
Share on other sites

Sauer 150.

Kan du PM'e til meg hvilken mail-adresse du vil at jeg skal registrere på deg/dere, som jeg kan formidle budskapet på?

 

Jeg trenger en mailadresse, Sauer150!!! Som du/dere leser... :wink:

Ellers kommer ingen melding.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rett som det er nede i Brandbu og flyr litt modellfly.

Er det mulig for en smårar sunnmøring å kanskje ta med børsa neste gang, og evnt da komme innom om dere skal skyte litt? Hadde vært gøy å treffe likesinnede innen denne hobbyen også :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er rett som det er nede i Brandbu og flyr litt modellfly.

Er det mulig for en smårar sunnmøring å kanskje ta med børsa neste gang, og evnt da komme innom om dere skal skyte litt? Hadde vært gøy å treffe likesinnede innen denne hobbyen også

Hvis du reiser så langt for å kjøre modellfly, så kan du helt sikkert få være med å skyte litt også, men vi har ingen avtaler om bane ennå. Unntatt på Blaker, og det er ytterligere snaue to timer til, med bil. :wink:

Og du er hjertelig velkommen til Blaker nå etter fellesferien.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...