Jump to content

erfaringer med porta løp på revolver


Hedmarkingen

Recommended Posts

Utover det at du ikke kan bruke revolveren til noen som helst skyteprogrammer (såvidt jeg har oversikt over), så får du munningsblåst og smellforsterkning som er noe ubehaglig å utsette seg for...

 

Lyddemping av revolvere fungere forsåvidt bare på film pga åpningen mellom sylinder og løp, hvor det slipper ut en hel del gass og lyd... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vel, her i landet er det nesten ingen skytegrener hvor man kan bruke disse med porta løp.

Så det er nok ikke det lureste å kjøpe en med fast sådann.

Om du kan lage en selv og sette på gjengene er det jo bedre, men hva skal du med det?

Har du prøvd det? Smeller som bare juling! :shock:

Jeg mener at om man trenger porting har man kort og godt kjøpt for kraftig revolver!

Derfor jeg, f.eks, ikke kan tenke meg en .460S&W...

Da heller en .357mag, .44.mag eller noe annet gøy med fulle ladninger og skikkelig løp :lol:

 

obs, slått av Flashman med et par minutter der ja...

Vel, han er jo som lynet...

Link to comment
Share on other sites

Utover det at du ikke kan bruke revolveren til noen som helst skyteprogrammer (såvidt jeg har oversikt over),

 

 

 

Praktisk, Open div er vel det eneste.

Selvfølgelig, en 6-8skudds revolver mot 2011 med opp i ca 30sk magasin er jo ikke akkurat ett konkurransedyktig valg... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du har jo selvfølgelig rett, nå har jeg ved flere anledninger hevdet at våpenvalg er en smakssak og kan justeres etter eget ambisjonsnivå, men en revolver i Open har jeg rett å slett aldri sett for meg....

 

Men for all del, det jo lov og skulle det dukke opp en ved neste korsvei, skal jeg jaggu påspandere en øl til filuren som stiller med det, hvis vedkommende rekker å skyte seg ferdig før servingstedene lukker, da...

 

Av en eller annen grunn, fikk jeg ett mentalt bilde av en cowboybehattet trønder som bor oppi lia her nå... :wink::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Av en eller annen grunn, fikk jeg ett mentalt bilde av en cowboybehattet trønder som bor oppi lia her nå... :wink::mrgreen:

 

 

 

ja når du sier det så....

hadde AKKURAT vært så sært at det hadde vært noe for han!!! :mrgreen::mrgreen:

 

 

 

 

Mener jeg har sett en Open revolver på ett stevne, men kan huske feil. Har ellers sett bilder av noen Open revolvere på utenlandske forum, men det er vel fra land hvor våpenlovene er mer fornuftige.

Link to comment
Share on other sites

 

nå setter vi noen griller i hue på'n( :lol: ): finnes det noen 8-skudds utgaver fra ruger?? eller må han få tak i noen som klarer å bygge en te'n?

 

Finnes vel ikke, men det er vel mulig å starte med en stor ramme, og sette inn en custom 8skudds tønne og fikse på mekanismen.

Evt klare seg med 6sk, han har jo en haug med 9mm full moon clips, så en Open revolver i 9mm Major burde jo vært noe for han. :mrgreen:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gøy også å smelle ned poppere med .357 når de vipper, etter 3skudd, med 9mm

:roll:

En Popper skal kalibreres slik at den faller ved treff over diameterlinja på sirkelen med all godkjent ammo!

(fra og med 9mm som holder faktorkravet, altså)

Så om noen bruker 3 skudd med 9mm kan de jo bare lære seg å skyte! :wink::lol:

Link to comment
Share on other sites

ta en titt på kompensatorer på open-pistoler.

 

der er det som oftest huller større enn kaliberdim, eller flater frest ut i godset, i de første kammerene i kompen. i tillegg til å sende gass oppover og motvirke munningsvipp, skyver gassen på flatene i kompen, og trekker forover.

 

vil anta at dette har større effekt på rekylen enn din konstruksjon med barre huller!

Link to comment
Share on other sites

Lyddemping av revolvere fungere forsåvidt bare på film pga åpningen mellom sylinder og løp, hvor det slipper ut en hel del gass og lyd... :wink:

 

Nagant M1895 (M1893 Norsk betegnelse) er iallefall tettere mellom tønne og løp en andre revolvere da den har en gass-tetting ved at tønna beveger seg frem mot løpet, og hylsa stikker ut av tønna og forsegler overgangen ved spenning av hanen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=tSc2rwwh ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=ud_Os0WWpFg

Link to comment
Share on other sites

Nagant M1895 (M1893 Norsk betegnelse) er iallefall tettere mellom tønne og løp en andre revolvere da den har en gass-tetting ved at tønna beveger seg frem mot løpet, og hylsa stikker ut av tønna og forsegler overgangen ved spenning av hanen.

Dette gjelder kun den russiske Naganten. M/1893 brukt av det norske forsvar er en annen revolver, og fungerer ikke slik.

 

mvh,

Cogito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...