Jump to content

Blaser R93 Carbon


Guest 30R Blaser

Recommended Posts

Vi lover å ikke si det til kona :)

 

 

Den er dyr men pris vil jeg ikke ut med. På søndag skal jeg sammenligne den med offroad stokken. Tar med begge på banen. Da lover jeg å skrive mer samt flere bilder. :D:D:D

Link to comment
Share on other sites

Et praktisk spørsmål; hvordan er det og jakte med denne i sterkt sollys? blir det ikke gjenskinn i den blanke stokken?

 

 

Det ærlige svaret er aner ikke. Den kom i dag. Som sagt før kommer jeg til å skrive mer om den på søndag etter at jeg har skutt med den. Den virker ikke blankere enn konas R93 Grand lux når den er ny olja med Shaft öl og klar til bruk. Offroaden er klart mattere.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at 30R Blaser blir en bedre jeger med denne stokken enn han var med sin gamle Offroad.

Men det er nå slik at noen er totalt avhengige av å ha noe ingen andre har for å få oppmerksomhet !

 

Dette blir som å kjøre rundt i en SUV med 20" kromfelger og 2 cm gummi og kalle det jaktbil :lol:

 

Har selv flere Blasere, men det er på grunn av de tekniske løsningene som er Blasers varemerke.

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at 30R Blaser blir en bedre jeger med denne stokken enn han var med sin gamle Offroad.

Men det er nå slik at noen er totalt avhengige av å ha noe ingen andre har for å få oppmerksomhet !

 

Dette blir som å kjøre rundt i en SUV med 20" kromfelger og 2 cm gummi og kalle det jaktbil :lol:

 

Har selv flere Blasere, men det er på grunn av de tekniske løsningene som er Blasers varemerke.

 

 

Lukter janteloven her nå!

 

Dessuten trenger ikke alt på død og liv bare være funksjonelt, design og "feel good" er likte viktig!

Det handler ikke om overlevelse akkurat...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den så kul ut! Det er untenfor min økonomiske rekkevidde å handle en slik m,en jeg håper dukommer på kammersmellen, og at du tar den med 8)

 

til dere andre: La nå Hunter71 slippe mere tyn. Det ble veldig tydelig at det der nok er smålighet som snakker, men han er jo avkledd og pisket i offentlighet nå. Let it go. Denne tråden handler om Blaser R93 Carbon,og ikke H71.

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg skaubjønn! Men det er jo litt morsomt at en slik kommentar kommer fra en som har flere blasere da :lol: Ser du ironien? :wink: Lurer på hvilken av dem han liker best? Skyter best med? eller rette og slett synes er den flotteste?

 

Nei, hadde jeg hatt råd, hadde jeg sikkert kjøpt en jeg også! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jadajada Jørgen. Men det er sånne kommentarere som ALLTID kommer. Og de er jo sanne, på et vis. Jeg mener: Elgen dr...e i om den blir skutt med en carbon blaser med en Swaro SZI på, eller om den bilr skutt med en Blaser Offroad med en Nikon på. Men, den dr---er akkurat like mye i om den sblir skutt med en HV mauser med åpne sikter, eller en Blaser offroad!

 

Det er mere funksjonelt med nyere våpen med kikkertsikte, men jeg mener at man skal ikke langt opp i pris før det økonomisk og bruksmessig sett ikke forsvarer seg. Det er helt klart. Imidlertid er dette et forum for entusiaster, og da har sånt lite å si. Det blir som de som er Hifi entusiaster, og bruker hundretusener på et lydanlegg som har sinnsyke specs som de umulig kan høre forskjellen på i forhold til et annlegg som koster titusener. De vil bare ha det, fordi det er interessen deres.

Eller de som kjører bil til en mill. Den bringer dem ikke noe fortere fra A til B, men den er fet å kjøre i, og for en entusiast er det verdt det. Sånn er det med våpen også: Det er ikke mange skuddsjanser ekstra jeg har fått på grunn av at jeg har drilling og ikke kombi. Det ekstra hagleløpet koster noen titusener. Verdt det? I jaktutbytte: Klart nei. I gleden over å eie, skyte med og jakte med et fantastisk fint våpen: Absolutt!

Så han H71 har jo rett i at det ikke er regningssvarende å investere i Carbonstokk. Men er det verdt det? Vel, hadde jeg hatt grunkene så hadde jeg sagt: Absolutt!

Link to comment
Share on other sites

Steike. Nå ble jeg misunnelig! Eller, det vil si, jeg ble ikke misunnelig; jeg unner trådstarter børsa av hele mitt hjerte, men også jeg vil ha en sånn en. Jeg tar en Carbon any day framfor en like dyr (eller dyrere) modell med stokk og repeterarmkule (heter det det når det ikke er ei hevarmskule?) i luksustre og med utsøkt kitch-gravyre på låskasse og treverk.

 

 

---

EDIT: Det der med kitch var en freudiansk glipp; jeg beklager selvfølgelig på det aller sterkeste. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Her blir jeg beskyldt for å komme med kommentarer som er "helt bak mål", og for å være være frekk.

Jeg er slett ikke missunnelig på 30R Blaser sin nyanskaffede carbonstokk.

Jeg er ikke redd for å bli tynet, avkledd eller pisket i offentlighet. Slikt biter ikke på meg !

 

Jeg kan rett og slett ikke fordra slike som tråder som "endelig er drillingen i hus", eller argumenter som

"jeg syns denne carbonstokken min fortjente en egen tråd", etter først ha blitt vist fram på en sakelig måte på Blaser-tråden.

Jeg blir rett og slett Kvalm :!:

Gratulerer meg her, og gratulerer meg bak der.

Jeg ser ikke opp til jegere med pene børser, men jeg forguder de som hadde mot til å skyte bjørn med munnlader :!:

 

Og @Jørgen ....jeg skyter helt greit med begge børsene, jeg ville ikke vært foruten noen av dem, de er begge "verktøy"

som blir brukt flittig. Jeg har dem verken ikke i senga om natta, eller drar dem fram ved leirbålet i Tanzania og skryter av dem.

normal_R93BBF95.jpg

 

PS:

@30R Blaser ...om den gamle Offroadstokken en dag skulle bli til overs så send meg en PM, jeg trenger en til 9,3 pipa mi.

Link to comment
Share on other sites

Hunter71, hvorfor går du inn på slike tråder? Hva forventer du med tittelen "Blaser R93 Carbon"?

Og hvorfor i tilegg går du inn og skriver at du blir kvalm?!

 

Du tabber deg ut, blir helt dumt.

Helt greit du ikke liker det, men ikke gå inn på tråden og klag.

 

Trur heller du ikke forstår at dette er entusiasme og ikke om et verktøy for å få gjort jobben..

 

Men flotte våpen du også har.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har dem verken ikke i senga om natta, eller drar dem fram ved leirbålet i Tanzania og skryter av dem.

normal_R93BBF95.jpg

 

.

 

Fint du fikk skryte litt av de her da :wink:

PS! God glans i parketten din. Hva vasker du med?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen ting imot verken dem som kjøper seg slike våpen,

eller såkalt entusiansme.

Men folk må tåle å høre andres mening om hvordan ting blir lagt fram på.

 

Blaser skaper hele tiden nyheter, og de lager fantasisk gode våpen. Det er ikke uten grunn at det er lang leveringstid !

Men ikke alt de produserer er like nyttig, men slik er det blitt med det meste i dag.

Carbon er lekkert å se på, men kanskje ikke så praktisk på ei jaktbørse.

Entusiastene blir fornøyde, og Blaser tjener gode penger. Enkelt.

 

Jørgen kjøpte seg sikkert en R93 Offroad Tracking fordi han viste at den modellen er ei kort og praktisk anvendelig rifle med god presisjon, mens han kjøper seg en mer "fancy" utgave med carbonstokk.

 

PS: Bildet av mine egne våpen ble kun lagt ut for at Jørgen ikke skulle tro at jeg bløffet.

@Solheimen: -Parketten er en 2.sortering, og er ikke vasket de siste fjorten dagene da kona er på ferie. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Men det er nå slik at noen er totalt avhengige av å ha noe ingen andre har for å få oppmerksomhet !

 

Du H71, nå synes jeg du skal legge inn årene. Det du har skrevet over her er HELT din egen tolkning. Du ser bilder og tråd over Carbone'en, og antar at det handler utelukket om å skaffe seg oppmerksomhet. Vel, det vet du ingenting om. Rett og slett. Det å poste slike Jante-antakelser er en stygg ting, synes jeg. Dette er et forum for jakt og skytesport entusiaster, og når han poster bilder av sin nye Carbon er det på helt riktig forum. Når du velger å tolke det som et uttrykk for oppmerksomhetstrang så dummer du deg ut. At du har pene Blaser våpen selv gjør ikke din tolkning mere sann. Stopp her, synes jeg. Tråden har en overskrift som forteller helt nøyaktig hva den handler om. Dersom du blir kvalm over innholdet vil jeg foreslå at du leser andre tråder, så unngår du kvalmen... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hunter71!

 

For det første, jeg har ingen grunn til å tvile å det du skriver, men for meg hørtes det ut som du hadde flere R93, "jeg har flere Blasere" er i mine ører iallefall mere enn to, og da hadde det egentlig vært rart om du kritisert en annen manns kjøp av ny stokk hvis du hadde flere selv. Ikke snat? :wink:

 

Her handler det om å ha en antydning til sosiale antenner! Du aner jo ikke grunnen til at han kjøpte seg en carbon stokk! Tviler på at han eller noen andre ville ha brukt 30 tusen på den for å få oppmerksomhet på kammeret.no eller skytebanen. Og hvis han har lyst til å lage en egen tråd, noe som jeg synes den fortjener, er helt på sin plass. Jeg vil gjerne høre mer om erfaringene med denne stokken etterhvert. Ikke fordi jeg kommer til å kjøpe en slik noen gang, men fordi jeg er nyskjerrig på nye ting og er entusiast. Det er jo derfor vi har et slikt forum, så vi kan dele erfaringer med hverandre. Det er ikke normal folkeskikk å snakke slik om folk.

Det er vel ingen tråder jeg har blitt kvalm av enda, men det er mange som har 0 interesse for meg, og de hopper jeg glatt over. Det synes jeg du også burde gjøre, istedet for å spre eder og galle!

 

PS! Skjønner du kanskje er litt gretten hvis kona har vært på ferie i 14 dager, og du har vært alene hjemme med barna.. pust ut, det går sikkert mye bedre når hun kommer hjem! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tja som erklært Blaser tviler, burde jeg vel ikke uttale meg i slike tråder. Men rent visuelt så likte jeg den øverste og den nederste stokken best (ut med offroaden med andre ord).

 

Jeg undres litt på hva som er fordelen med en Karbonfiberstokk, og lurer da på om den er at man enten kan lage en lettere stokk, eller om Blaser her har utnyttet materialet til å lage en fyldigere stokk men med samme vekt som de andre?

 

I fall det siste er tilfellet (virker slik etter trådstareters beskrivelse), så synes jeg Blaser har gått en fornuftig vei med bruk av karbonfiber. Og da synes jeg det har noe for seg, om bruk av karbonfiber kan gi deg en stokk fasong som normalt ville ha gitt deg brokk om du skulle bære den. Til vekten av en normalt rifle, ja da er jeg med (men lommeboka sier nei så det rister i takbjelkene). :lol:

 

Grattis med ett sjefs våpen av en manuell halvauto. :wink: Knegg (klarte ikke å la være). :D

Link to comment
Share on other sites

Hei 30R blaser

 

Er ny her på forumet, men gratulerer med karbonstokken. Er selv en ivrig Blaser bruker og gleder meg til nye rapporter om nyervervelsen. Har selv anskaffet en ny pipe i i 30-06 i semiweight utførelse og gleder meg til å prøve denne når den lokale banen åpner. Har stor tro på at 30-06 (første gangen jeg har dette kaliberet) kan gi god presisjon og gode jaktopplevelser.

Link to comment
Share on other sites

:D:D Regn og overskya dritt vær, så den beste dagen for presisjons skyting var det ikke. Planen var først å prøve kule bane kompesatoren på "kullfiber " børsa.

Deretter mengde trening med "rørlegger" banebørsa. ( ombygd Remington i 308 med HS Stokk). Den får jeg skrive mer om en annen gang.

 

Hvordan ville det nye BT tårnet til Swarovskien fungere?.

Satte opp skiver på 200 ( 250 meter ble for mye pes i søleværet ). Rigga opp skive kikkerten , Swarovski 20-60x85 . Godt anlegg. Termos og varm kaffe.

Den eneste kule bane kompesatoren jeg har erfaring med er den gamle modellen til Zeiss . Modellen før den nye ASV. Den var litt plundrete å skyte inn ,men ferdig skutt inn var den grei i bruk. ( Er nå montert på Schienen drillingen).

Innskytningen på de forskjellige avstander med Swarovskien er langt enklere. Kun en høyde skrue ,deretter klask på riktig "ring " . Låse systemet med medfølgende nøkkel og jobben var gjort. Lettere å skyte inn enn den gamle Zeiss´en ( 5-15x42)

Ulempen med den nye tårnet til Swarovski er alle disse løse delene når en skrur tårnet ( BT turret) fra hverandre.( Bør ha med kopp til å putte alle bitene i ).

Systemet virka stabilt og presist

Rent optisk var den nye 2,5-15 x 56 omtrent likeverrdig med min gamle Swarovski 4-16x50. (Montert på K95 ,30R løpet )

Meget kant skarp og ingen vignetering. Ett klikk på 2.5-15 x 56 sikte er en cm på 100 meter mens 4-16 x 50 siktet har 0.5 cm pr klikk. Alt i alt et meget godt kikkert sikte. Hvilket en velger av de to er smak og behag. Pr dag vil jeg si at de beste Swarovskiene er bedre enn de beste siktene til Zeiss.

 

Skutt liggende var den nye Carbon stokken meget god å skyte med. Stivere bedre og holde i ,og mer stabil enn offroaden. Mye bedre. Det eneste jeg ikke likte ( men det er forhåpentligvis en vane) var avtrekket . Samme avtrekket som på konas trestokk. Offroaden min har det gamle avtrekket, før Blaser bygde det om. Det har mindre etterslep.

 

Så kommer det ekle spøsmålet hvilken av børsene var best å skyte med liggende , felt messig anlegg. Ryggsekk. K95 eller kullfiber. Ikke sikker ,men jeg tror K95 vinner.

 

 

Rent presisjonsmessig på 200 meter vant K95´en i 30R Blaser med hjemme sydd Sierra 165 grains SBT ( 64 grain Norma 204) over Carbon børsa med fabrikk ladda trophy bonded. Litt urettferdig kanskje. Sierra går mye berdre enn Trophy bonded. Får prøve en annen gang med Sierra mot Sierra.

 

Favoritt børsa på Bukkejakt ( i fin vær) blir nok forsatt K95 i 30R Blaser med 165 grains Sierra. Swarovski 4-16x50 . I dårlig vær kullfiber børsa. Hjortejakt blir kullfiber og drillingen lilleherman. :D:D

3300560574_f6a61700b9_b.jpg

3300876966_f2703ed9ba_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...