Jump to content

Aimpoint Micro


Hundkær

Recommended Posts

Takker :D

Ser litt spennende ut!

Har etterhvert funnet ut at tiden snart er inne for å erstatte jernsiktene med optikk (som tiden flyr :roll: ), uten at denne bygger for mye i høyden. Ser på rødpunkt som beste alternativ i så måte, om ingen skulle klare å overbevise meg om andre løsninger :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte to slike fra Midway for mange år siden, lignende konstruksjon (BSA??), den ene var 30mm den andre 50mm.

 

30mm funka bra både på pistol og kombi. 50mm mindre bra, faktisk svært dårlig på pistol, pga parallakseproblemer som en alltid vil ha med denne typen optikk, samme hva produsenten sier. På 50mm ble det såpass store problemer at den funka mindre bra på kombi'n også, men det var en billigløsning da!

 

Andre problem, selv om det er 1.0X så stjeler den en god del mere lys enn man vil tro, og på jakt ble den raskt underlegen en billig kikkert i skumringen, selv med lyspunktet. Men det var en billigløsning, Aimpoint går vel for å være best på slikt?

Link to comment
Share on other sites

Mener å ha hørt at montasje er integrert i sikte (type weaver)

 

Jeg fiklet med en sånn for et par uker siden, og børsemakeren der sa at nedre del (som kommer standard med Weaver så vidt jeg forsto), kunne byttes ut med div andre løsninger. Og det var tydlig at hvilket som helst børsemaker kan enkelt lage det som ikke leveres.

 

For meg så det ut som et supert sikte for drivjakt på villsvin etc. Eller på trange elgposter.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 3 weeks later...

Et spørsmål. Hvor plasserer dere micro`n? Bakre eller fremre base?

Prøvde fremst på låskassa (pica. skinne) og mener det egner seg godt der. Noen meninger om dette?

Ellers er førsteinntrykket veldig bra.

 

Ellers vil jeg rette en stor takk til Interarms for god og rask levering!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vurderer sterkt og kjøpe meg en Micro til den nye rifla som kommer

da jeg var utrolig fornøyd med Microen jeg hadde før

har kansje tenkt på og montere en T2 muligens? er sikkerpå at det kommer en H2 snart også

hadde i grunn vurdert en Leica magnus i 1x men ikke mye som slår en Micro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...