Jump to content

kal 22 ammo med tung kule


høggern

Recommended Posts

Har skutt mye med Aquila sss 60 gr kule, kjøpte 5000 tilbake i slutten av 80 da de var å få over disk i Oslo. Gikk selfølgelig tom i løpret av noen år og da var de ikke å oppdrive men fikk tak i noen igjennom en svensk kompis for et par år siden.

Veksler i 10\22`n og er rimelig presise.

Skulle gjerne hatt fler men så lenge ingen tar de inn ser det mørkt ut :(

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

dette er jeg og nyserrig på! hvordan er det forresten å ta av kula på fabrikk 22lr ammo fylle opp med egnet krutt til større kule også presse på en ny en? er dette å leke russisk rullett?

høres ut som risky buisness....

 

var bare en tanke jeg fikk siden det er vanskelig å skaffe ferdig ladd med tung kule. og hjemmelading av randtennings patroner er jo så godt som umulig, men på denne måten kunne man jo kanskje fått til noe. men jeg tenkte som deg at det hørtes litt risky ut ja. ikke noe å leke med.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake i tid, dengang da dinosaurusene og jeg var unge, hadde Withavuori ladedata for .22 long rifle.

Det er ikke verre å lade .22 LR enn andre patroner, 6,35 f. eks. Men tilgangen på ladekomponenter er svært begrenset, og det krever nette små barnehender for å håndtere småtteriet i ladepressen.

Link to comment
Share on other sites

Det var snakk om på Sluttstykket, at det var et Italiensk firma som solgte ferdig prima hylser til .22 LR, men eg trur ikkje det var mulig å få fatt i her i landet. Ein annen ting er, så lenge .22 LR ammo er såpass billig og bra utvalg i utgangspunktet, er vel det liten muligheit at mange vil drive med lading av den..Det hadde neppe blitt ein stor salgs suksess iallefall.

Link to comment
Share on other sites

jeg er hvertfall interesert i lade komponenter til 22lr :P det er godt mulig ammunisjons utvalget er godt, men det har ikke jeg lagt særlig merke til egentlig. syns det er veldig lite ammo å velge i som samler godt, dreper bra, er billig og veksler for ikke å snakke om å brenne så rent som mulig så børsa ikke soter ned. noen som har linker til informasjon om lading av 22lr?

 

om noen ornder med å importere ett parti aguila SSS så er jeg med!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

har ikke lapua en hullspiss med litt tyngde i? har ett par pakker liggende med noe lapua skudd, rosa/lilla eske med bilde av ei kråke på... mener at den er litt tyngre kule, men den er i all fall ikke noe sub, er relativt grei fart på den og er vel ment som ei "jaktkule", vet ikke om disse selges lengre, kjøpte 2 pakker for noen år siden og har liksom "spart" på disse for de hadde så grei efekt i skjærer så ikke vase de bort på morro skyting.

Link to comment
Share on other sites

ja, tror den patronen er å få tak i enda, er ikke så lenge siden jeg kjøpte den og da forsto jeg det som at den var hyllevare...

 

nå har jeg ikke så godt nett har et jeg kan til å sjekke landrø sin katalog, men ser ikke bort fra at den er der, rosa/lilla eske med en svart kråke på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...