Jump to content

CCI 200 TENNERE?


jbmauseren

Recommended Posts

Ja da har jeg reingjort sluttstykketpå guttungens rem 700 adl 6,5x55, det var ikke så ille , men problemet var at i dag hadde vi ca 10- ute og vi dro ut på rådyrjakt,da kom det jo 2 rådyr til guttungen og stoppr på 8-10 m foran han , han sikter og trekker av ingenting skjer , men når han tar ned børsa smeller det , tar ladegrep og skal prøve igjen da skjer det samme men ingen smell og da gjer han opp. dette var hjemmeladet med whitavori krutt og cci200 tennere kule rem core lockt ultra. jeg skjønner ikke dette . har noen noen tips . guttungen er sur på meg :?

Link to comment
Share on other sites

hadde du olje på delene før du satte sluttstykket sammen igjen?

I så fall kan det være årsaken i minus 10 grader. Oljen tykner og blir seig.

Bare som ett tips, tørrpuss alle delene i slutstykket før sammensetning om en skal ut å jakte i skikkelig kaldt vær.

Link to comment
Share on other sites

Skyter mye DFS og lader med CCi200. Dvs har ladet med CCi200 frem til nå. Nå er det nemlig slutt! CCI har hatt en lot som har en del defekte hetter. Dvs hetter som "etterbrenner". Jeg fikk ødelagt flere stevner i sommer før jeg innså realiten og stoppet å bruke de. Problemet var jo selvfølgelig at jeg har flere hundre skudd som ikke kan brukes til annet enn trening. Hovedleverandør(Schou) fraskriver seg alt ansvar og nekter for at hettene kan etterbrenne. Jeg fikk returnert resterende hetter hos leverandør(Landrø).

Problemet ahr vært kjent i DFS både på skytterkontoret og hos leverandører, men det har aldri blitt kunngjort mot skytterene. Før du evt konfronterte de direkte. Da innrømmet de problemet. Men som sagt, hovedleverandør påtok seg ikke ansvaret.

Så dermed er det slutt på CCi hetter i mitt skytterlag.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt akkurat samme erfaring som Origo vedrørende CCI200-hetter. Har skutt flere tusen skudd på bane, men har i sommer hatt ett par tilfeller med etterbrenner. Også andre i vårt skutterlag har opplevd der samme under DFS-skyting og bruker samme tennhette. Det har nok kommet et parti med dårlig kvalitet til landet som er i omløp. Har aldri opplevd dette tidligere med CCI-hetter, men akkurat det partiet jeg fikk sist er ikke helt til å stole på.

Link to comment
Share on other sites

Har jo ikke hatt no stort problem med dette tidliger skudd i 9,3x62 og 30-06. har vel hat ett par klikk uten smell . Men vilke tennere kan annbefales da??

 

Har ladet over 35 000 rifleskudd med Federal tennhetter, og har opplevd 1 klikk. Derfor vil jeg anbefale Federal tennhetter.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt akkurat samme erfaring som Origo vedrørende CCI200-hetter. Har skutt flere tusen skudd på bane, men har i sommer hatt ett par tilfeller med etterbrenner. Også andre i vårt skutterlag har opplevd der samme under DFS-skyting og bruker samme tennhette. Det har nok kommet et parti med dårlig kvalitet til landet som er i omløp. Har aldri opplevd dette tidligere med CCI-hetter, men akkurat det partiet jeg fikk sist er ikke helt til å stole på.

 

 

Jeg kjøpte mine før jul 2005 , så er jo litt rart hvor lenge kan det være dårlige tennere på markede da . men har noen noe bra alternativ tenner og annbefale, remington feks er det ok tennere.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke vært ute for feil på CCI 200 hetter , men har hatt en relativt ubehagelig opplevelse med CCI 250 i en 338 RUM.

Resultatet var akkurat som trådstarter beskriver. Kaldt vær(-8) og etterbrennere.

Klikk.... BANG! er ikke noe jeg anbefaler med 250grs Scenar i 880m/s uten demper eller brems! :)

 

Dette var på nyåret 2006, så mulig de hadde noen dårlige lot'er av både 200 og 250 hettene på den tiden.

 

Har gått over til Federal 215 hetter etter denne opplevelsen.

 

Remington hetter har jeg brukt både i Small Rifle 6 1/2, Large Rifle 9 1/2 og LR Mag 9 1/2 M uten

problemer av noe slag.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har skrevet ned LOT nr på hettene som ikke funka :?: Jeg har ladet opp til toppjakt og bruker CCI 200 hetter. Ikke fått noen klikk enda, men så uheldig som jeg pleier å være, så spørs det om ikke tiuren sitter trygt :evil:

 

Kan dette være lott nr på min pakke tro=50011.. og på selve små eskene står det 0011. kan dette være til noe hjelp.? :wink:

Link to comment
Share on other sites

[quoteKan dette være lott nr på min pakke tro=50011.. og på selve små eskene står det 0011. kan dette være til noe hjelp.? :wink:

 

Tror LOT nr er det som står preget inn på forsiden av esken.

Mine 200 er merket B28M, og 250 er merket M22L.

 

Ingen av disse har gitt klikk/etterbrennere.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har skrevet ned LOT nr på hettene som ikke funka :?: Jeg har ladet opp til toppjakt og bruker CCI 200 hetter. Ikke fått noen klikk enda, men så uheldig som jeg pleier å være, så spørs det om ikke tiuren sitter trygt :evil:

 

Kan dette være lott nr på min pakke tro=50011.. og på selve små eskene står det 0011. kan dette være til noe hjelp.? :wink:

 

SER det nå. lot nr er . G18L og har vel hatt 4klikk og en ettertenner, på 400 stk ca.

 

må vel få en hammer til og ta ut kulene med , så kan jeg lade med nye tennere er jo no fortvila drit. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Har bare brukt federal sine, og aldri hatt klikk i noen av våpenene mine og da har eg nokk skutt over 30000 skudd. Ikke mye i forhold til mange andre, men bra for meg.

 

Espen

 

Jepp jeg vil også prøve federal sine, men har 500 igjen med cci200 litt kjipt. får vel ta ut kulene og lade jaktamon om på nytt. Burde vært garanti på slikt.

Link to comment
Share on other sites

du har ikke vaska hylsene før du lada de om?

lada engang om noen hylser som ikke var tørre enda(merka det etter at 25-30 skudd var ladet) og på de skudda fikk jeg en slik klikk-bang opplevelse. men visste om det så pakka var merka trening.

 

har brukt over 10 000 cci 200 tennhetter uten klikk.

 

hvilke lot nr har folket hatt problemer med?

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som nettopp kjøpte 1000 CCI 200 :( Hvorfor så jeg ikke denne tråden før? Argh! Hvor mye må dere gi for CCI 200? Her kosta det 500,- for 1000 stk. Synes det var dyrt i forhold til CCI 400 som jeg betalte ca. halvparten for.

 

Mener jeg ga 320,-

Kjøpte 1000 stk. for ei uke siden.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som nettopp kjøpte 1000 CCI 200 :( Hvorfor så jeg ikke denne tråden før? Argh! Hvor mye må dere gi for CCI 200? Her kosta det 500,- for 1000 stk. Synes det var dyrt i forhold til CCI 400 som jeg betalte ca. halvparten for.

kjøpte 1000 stk cci 200 i dag til 313kr

Link to comment
Share on other sites

du har ikke vaska hylsene før du lada de om?

lada engang om noen hylser som ikke var tørre enda(merka det etter at 25-30 skudd var ladet) og på de skudda fikk jeg en slik klikk-bang opplevelse. men visste om det så pakka var merka trening.

 

har brukt over 10 000 cci 200 tennhetter uten klikk.

 

hvilke lot nr har folket hatt problemer med?[/quote]

 

F28N brukes kun til trening. Må bare legge til at jeg har skutt nesten 6000 etter forige klikk med CCI. Ved neste handel blir det Fedral

Link to comment
Share on other sites

kjapp oppsummering:

F28N har 1 klikk på 6000, dvs 0,017% klikk....

G18L har 4 klikk på 400 skudd, dvs 1% klikk'

C05N har 5 klikk på 1000 skudd, dvs 0,5% klikk

 

noe jeg ikke har fått med meg?

send meg lot nr på de som klikker så får vi satt det inn her så folk kan sjekke hva de har hjemme....

Link to comment
Share on other sites

Har F28N.. Har skutt noen tusen men har aldri opplevd klikk med rifla mi. Sitter å vurderer å bytte over til federal.. Vil man måtte begynne helt på nytt mtp utvikling av ladninger? Vil ei ladning som samler som f med CCI kanskje spre over det hele med federal hetter?

den klikk % som var på F28N ser jeg på som noe som normalt kan skje. men de to andre var litt mer urovekkende....

Link to comment
Share on other sites

Det eg veit om desse hettene er at når Bjørn Solberg testar børsene våre så vill han ikkje teste ammunisjon som er ladd med CCI 200 tennere. Han har sikkert ein grunn utan at han har fortalt meg kva. Sjølv nyttar eg meg av Fed 210 tennere utan feil av noko slag dei siste 10 åra det vert vell omlag 30.000 stk så eg vil ikkje bytte merke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg slutta med cci-200 for noen år siden. Jeg fikk ujevne hastigheter med cci-200 sammenliknet alt annet jeg testa. Jeg skrev om dette på det gamle forumet, men det virka ikke som om det var noen flere som hadde samme inntrykket da.

Uten at jeg kan dokumentere det føler jeg meg ganske sikker på at Lapua bruker CCI, trolig 200 i blant annet 6,5x55, og 308win, og den ammoen har jo et solid rykte.

CCI er uansett kun en kriseløsning for min del. Til de patronene jeg bruker std hetter går det mest i Federal på grunn av tilgang og pris, men helst bruker jeg WLR. Jeg har ikke noen konkrete bevis for at de er best i forhold til jevn hastighet, men inntrykket er der og de fine å jobbe med.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

100 med 9 sentrum på 200m omgangen på LS i fjor.

med cci200 hetter i ammoen min.

tro om det hadde blitt 10 sentrum om jeg hadde brukt federal hetter i stedenfor ? :roll:

 

 

for å si det sånn, har ikke merket noen forskjell om jeg bruker federal 210 eller cci 200 (bare at det kan virke som federal hettene gir bittelitt høyere hastighet)

Link to comment
Share on other sites

Har hatt 2 etterbrennere på 7500 skudd med cci-200, men var det hettene som svikta. Det kunne også vært fukt i hylsene, hetter ikke presset helt på plass i hettelomma osv. Det er mange muligheter Tipper dette kunne skjedd med federal også (uten å være påståelig) :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Bruttern handlet CCI 200 hetter forrige uke på skytterlagskontoret. Kom hjem fra banen i ettermiddag og hadde fått 4 "ettertendere" på 30 skudd. Usikker på hvilken lot. det er, men skal finne det ut i løpet av kvelden.

Fant du ut no om vilken lott .jeg er litt i tvil om det var tenner , da vi fant den patrona som ikke smalt i det hele tatt og den var det ikke merke i det første smalt når det var gått noen sekunder , luere jo litt på om tennstift kan fryse ,var 10 12 - grader. ps se di første innleggene.

Link to comment
Share on other sites

CCI er de hardeste hettene. Federal de mykeste i godset. Jeg har bøyd tennåla i ei rifle(Ikke spør hvordan), og dermed har jeg etterbrennere og klikk på 2 av 10 skudd med CCI. Federal klikker ikke. Dette i Large Rifle. Når jeg har i 6BR løpet er det ikke problem med CCI i denne rifla heller. Presisjonen er upåklagelig med små hetter, i kalibre med store hetter i er den fraværende pga. dårlig tenning.

Jobber med å få tak i ny tennål.

 

Konklusjon; Har ikke tro på at det er hettene som er problemet, men noe i rifla. (rusk, rust, seig olje etc) Speed-lock kit slår eksempelvis ikke av NATO hetter(berdan), mens en gammel mauser gjør det :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hadde min første etterbrenner i dag.

Klikk fssss BANG :!::!:

CCI200

På jaktfeltstevne :?

Den gikk såvidt inn 8)

Men no blir det skifte til anna leverandør...

CCI kun til trening heretter...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I dag kom etterbrenner nr 2 :?

Junior på DFS trening.

346p med en etterbrenner den vart 7,5 :mrgreen:

Bruker Remington heretter :|

Ikkje fordi desse absolutt er best.

Men fordi dette er einaste eg fikk tak i såpass raskt.

En av V 65 hadde etterbrenner på Stevne CCI

Samme lot som min.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...