Jump to content

Langholds rifle til dame


Andyy

Recommended Posts

+1 på 22lr

 

Skal godt gjøres å skyte like mye med 6,5 som du kan med 22lr.

Skyter ti ganger mer med 22lr i løpet av en dag på banen, og mye lettere å plukke bort feil.

Ville kjøpt separat salongrifle, da kan du bytte mellom i løpet av en dag på banen.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

48 minutter siden, nhd skrev:

Du trenger noen (ti)tusen skudd før du har automatisert rimelig gode avtrekk, og dette er tross alt enklere å lære enn å beregne vind.

Når du er ferdig med "grunnkurset" i DFS etter 2-3 år, kjøper du bare en skikkelig kikkert og en tofot til Saueren, så er du klar for langhold. Etter 4-5 år med dette, er du kanskje så kompetent at du er klar for de riktig lange avstander med .338 Lapua Magnum.  Det finnes dessverre ingen snarveier. 

Får håpe han ikke mister motivasjonen i løpet av alle disse "nødvendige" årene med trening før han kan gjøre det han egentlig har lyst til... Er det ingen enklere vei til målet? Hva gjør man i andre land der DFS ikke eksisterer? Skulle tro det var mulig å oppnå ferdigheter med god forståelse av teorien (f.eks. M67- TH - Knut Erik), tilgang på god bane, og masse trening. Da driver man jo tross alt med det man egentlig har lyst til med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Det skal ikke så mye til for å treffe en stålplate på litt avstand. Det som er vanskelig er å treffe den på første skudd på forskjellige avstander under forskjellige forhold. 

DFS er vel den letteste måten for å få inn grunnleggende trening samt mengdetrening.

Link to comment
Share on other sites

30 minutter siden, Cruiser skrev:

Får håpe han ikke mister motivasjonen i løpet av alle disse "nødvendige" årene med trening før han kan gjøre det han egentlig har lyst til... Er det ingen enklere vei til målet? Hva gjør man i andre land der DFS ikke eksisterer? Skulle tro det var mulig å oppnå ferdigheter med god forståelse av teorien (f.eks. M67- TH - Knut Erik), tilgang på god bane, og masse trening. Da driver man jo tross alt med det man egentlig har lyst til med en gang.

1. Masse trening? Har inntrykk av at tilgang til langholdsbaner er vanskelig rundt om i landet. Men om du vet om et sted med god tilgang i nærheten av Skedsmo, blir TS sikkert glad for å høre om det.

2. Kostnader. Jeg har egentlig ganske god råd, men synes det blir dyrt om jeg skal bruke ammo for 6-800 kroner x 2-3 per uke. Femti skudd x 15 kroner per trening. (45 kroner for .338 LM).

3. Antall faktorer. Hvis jeg er nybegynner på "alt". Hvordan vet jeg da hva årsaken var til et dårlig treff? Stilling, siktebilde, avtrekk, avstandsbedømming, vind?

Men for all del, om noen har oppskriften på en kvikkfix, så kom med den.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

3. Antall faktorer. Hvis jeg er nybegynner på "alt". Hvordan vet jeg da hva årsaken var til et dårlig treff? Stilling, siktebilde, avtrekk, avstandsbedømming, vind?

Du må ha "kontroll" på siktebilde, stilling og avtrekk dersom du skal ha noen som helst glede av langholdsskyting. Med støtte/tofot og kikkert er dette heldigvis nokså enkelt å få til - så enkelt at mange langholdsskyttere ikke har kontroll på atrekk i det hele tatt, og følgelig "ikke kan treffe en drit" om de ikke har magen i bakken og rifla på ei støtte. Likevel fungerer det greit slik. Men det minimumet MÅ du ha.

Det er uansett ikke snakk om mye trening, men jeg anbefaler å skaffe den med 22LR. Både fordi det er billigere, og fordi det er mer effektivt læringsmessig. Veldig mye mer effektivt!

 

Avstandsbedømming kan man bare drite i til å begynne med - det er en ekstraferdighet for speielt interesserte. Det er jo kanskje nettopp at denne biten har blitt totalt overflødig som har gjort langholdsskyting så populært i de siste 10-20 årene.

Før visst vi jo ikke hvor langt det var - man måtte bedømme, triangulere, mille, låne landmålingsutstyr, wtf. Og så måtte man ha tabeller, slike som stod bakerst i ladebøker. Apper for å beregne kulebane..., No Such Thing.

Nå kan du kjøpe en god "PLRF" for prisen av et par hundre skudd. og du vet alle avstander du vil, på meteren.

 

Lader  man slev som nybegynner, så hender det at ammoen ikke er på topp til å begynne med, så jeg anbefaler å begynne med kjøpeammo - ei kvalitetssikra, vanlig rifle (200STR) og ta det derfra. Har en de to så har en egne ferdigheter innen avtrekk og sikting og stiling + vind å stri med. Å klare å måle avstand med laser og knotte den inn i en telefon, og vri på rattet på kikkerten regner jeg ikkehelt som en ferdighet man bruker tid på å lære seg . Det er bare å gjøre et par ganger.

Det store er, igjen, stilling, avtrekk, og vind - jeg kommer rett fra 24 timers stevne, og bommene der, hos de viderkomne, er fremdeles pga. stilling, avtrekk, og vind. På slutten ble det noen pga. at hjernen hadd slått seg av og man ikke huska hva en skulle skyte på eller hvor langt det var, eller bare ble så treg at en ikke rakk det på skytetida - men det var nå ekstremt også. Bommer de 18 første timene var til basic-faktorene.

 

Nybegynneren må komme seg til et nivå der han kan skille med sikkerhet bom pga. vind og bom pga. "skytterfeil" i nullstress betingelser. Kan han ikke det før du kombinerer dem, så vil læringa være veldig begrenset.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Tradisjonell" langhold der en ligger på magen med tofot og baksekk og skyter i eget tempo på stålmål og stein langt vekke er ikke hokus pokus. Handler stort sett om å tro på Bryan Litz(eventuellt Thomas Haugland) i stedet for Gud. Regelmessige ofringer til anemoiene Boreas, Zefyros, Notos og Euros har også vist seg å være nyttig :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

langhold der en ligger på magen med tofot og baksekk og skyter i eget tempo på stålmål og stein langt vekke er ikke hokus pokus. Handler stort sett om å tro på

Sa en meget god skytter... Du har rett, i de fleste tilfeller, men hvor mange voksne har du sett begynne med langhold komplett uten skyttererfaring? Eller type "5 forsøk på prøven", begynne med langhold? Jeg har etterhvert sett noen av disse, og noen kommer fort opp på nivå, mens andre sliter.

Jeg har tatt flere ferske skyttere "som ikke skjønner vinden" (og lignende, for spotteren uforklarlige problemer) med på 15m-banen - inne, i 20°C og "relativt" vindstille. Når du ikke holder DFS-10er inne, da ER langhold hokus-pokus...

 

Dette er ikke til trådstarter, men til de som skal prøve å rekruttere folk. Sjekk at basic er på plass, og legg instruksjon der den trengs. Begynner vedkommende med fingeren dirrende 1cm foran avtrekkeren, og så røsker til, så er det der en må jobbe. I rekylen fra en 308 så er ikke alltid slikt lett å se, men med 22LR blir det åpenbart for den vordende skytteren selv, og man kan arbeide mot en bedre teknikk.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Tar for gitt at folk skyter sånn ca <30mm / 1MOA  samlinger før en begynner å strekke holdet ja om en skal treffe noe annet en låvedøra til naboen.

Dette (tror jeg) er oppnåelig for de fleste om de klarer å ligge noenlunde rett bak børsa, leser litt om "natural point of aim", og tar et forsiktig avtrekk om de skyter med godt anlegg. Det er selvsagt en stor fordel å faktisk kunne skyte slik som de lærer i DFS, men for jonny-bondeknøl så går det også an å lære seg å skyte på et vis bak løa om en legger vekk egoet og tar til seg tips og triks fra Litz og Haugland.

 

Poenget mitt er vel egentlig at en ikke trenger å være en dreven DFS-skytter for å kunne ha glede av langholdsskyting da det i stor grad handler om å ha kontroll på variabler som den jevne DFS-skytter ikke bryr seg så mye om. V0, bc, værforhold og vind ute i terrenget. Vinden er den store utfordringen og for å forstå seg på den så må en ut og skyte langhold.

 

Til PRS-aktig skyting så er det nok et stort handicap å ikke ha grunnleggende DFS-ferdigheter i bunn.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Dette (tror jeg) er oppnåelig for de fleste om de klarer å ligge noenlunde rett bak børsa, leser litt om "natural point of aim", og tar et forsiktig avtrekk om de skyter med godt anlegg.

Det er klart det er oppnåelig. Men mange er ikke der, når de kommer og skal begynne med langhold. Man blir ikke født der. Det du sier om npa, avtrekk og rett bak børsa er vel og bra og selvsagt for deg og meg - noen har aldri hørt om det, selv om de "vet alt" om hva som er best av Krieger og Bartlein og 7mm fuck all. Eller faktisk ikke vet NOE, utover at lanhgold ser gøy ut. MAnge ANER ikke at det fins noe som heter avtrekksteknikk, eller "korrekt avtrekk" - de røsker til.

Det er faktisk en nokså stor andel som gir opp ettersom de ikke har basic i bunn og bare ikke treffer, og ofte, siden skytterlagene kan være litt skeptiske til disse "wannbesniperene" som de mener vi er, så har man dårlig tilgang til kortholdsbaner, og blir treft av boomerangen når en skal lære seg avtrekk i halv storm på 600m...

Alt dette er grunnen til at jeg tror vi få rmed oss flere som faktisk blir langholdsskyttere, om vi passer på at de får med seg grunnleggende teknikk.

 

Sitat

Til PRS-aktig skyting så er det nok et stort handicap å ikke ha grunnleggende DFS-ferdigheter i bunn.

Det er klart det er en kjempefordel. De gode (si øvre halvdel av kl. 5) skytterene ville ha kostet banen med alle de "gode" PRS-skytterene. Iallefall i alt annet enn de mer kompliserte "mille/målvekslings-stagene". Det aller første PRS stevnet vi hadde ble vunnet av en DFS skytter - med diopter på børsa ;) Og med en hel... margin også.

 

 

K

Edited by M67
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja, her var det veldig mye som jeg ikke helt forstår om er til meg eller ikke, men virker mer som en intern kammer diskusjon. 

 

Noen får det til å virke som vi er på noen som helst måte er negative til å starte fra bunnen, det sa jeg i første innlegget at vi forsto vi burde gjøre. Det jeg mer lurer på er HVOR man finner disse nybegynnertreningene? Om det er nybegynnertrening/kurs med kikkert eller ikke er egentlig det samme, så lenge vi får lært det grunnleggende vi trenger for å en dag begynne å skyte på lengre holdt. Jeg skal være ærlig å si at 15m innebane høres litt tørt ut da jeg skyter på lengre hold med pistol og det er omvendt av grunnen til at vi ønsker å skyte med rifle, men om det må til så har vi ikke noe problem med å gjøre det. Dette forandringer ikke at målet vårt er å en dag skyte på lange hold, men tror ikke vi hadde hatt noe problem å trene på 100m i en lang lang stund før vi begynte med langhold, da gjerne med kikkertsikte dog. 

 

Må si igjen siden noen ser ut til å ikke forstå det, vi er ikke ute etter en snarvei, bare hjelp til å komme oss på riktig vei. Når jeg søker på diverse dfs skytterlag i området finner jeg ingen informasjon om treninger, hva slags trening osv. Som m67 sa tidligere er det stor kvalitetsforskjell på lagene og vi aner ikke hva vi skal se etter. Vi er bare ivrige på å starte :)

 

PS: Mener ikke å fornærme noen med at vi ikke ønsker å drive med dfs skytting (Kanskje unntak jegerfelt, men det er jo litt uglesett uansett om jeg forsto riktig), jeg har masse respekt for sporten og det er meget imponerende. Første gangen jeg så stangskyting på youtube satt jeg meg ganske store øyne da folk traff 15 treff på 240m på 20s(?), vi bare ønsker å gå en annen vei. Dette skal jo bli en morsom hobby, ikke blodsæriøst fra dag 1.

 

Link to comment
Share on other sites

Mitt inntrykk her jeg skyter DFS er motsatt av at skyttere i jegerklassen blir uglesett. Og personlig synes jeg det er flott at jegere tar steget og skyter sammen med oss som skyter med reim og diopter. Det er få deltakere i denne klassen, så her kan man hente motivasjon av å komme høyt på resultatlistene :)

Link to comment
Share on other sites

Sitat

men virker mer som en intern kammer diskusjon. 

Ja det er nå egentlig stort sett jeg som sutrer... Skal slutte nå. Bare EN ting til - det er alt for mange som bare skal skyte, uten å yte. Alt, både skytterlag, langholdsklubber, skytebaner, alt, trenger folk som jobber, som fikser, som ordner og arrangerer. Slik det er mange steder faller disse oppgavene på alt for få.

Vær en som hjelper til, og du vil bli populær.

 

Sitat

litt uglesett uansett om jeg forsto riktig

Alt er nå igrunnen uglesett hos noen. Langholdsskyting er kraftig uglesett hos noen i DFS, og tilogmed innen BR), på det nivå at de går langt for å forhindre at LH-skyttere får skutt på banen (eks. forbud mot å skyte med "typiske langholdsrifler" i baneinstruksen for den aktuelle banen) til at BR/LH skyttere ugleser og latterliggjør DFS - det er i det hele tatt mye nag og gnag mellom skyttermiljøene i Norge, og det er viktig å gjøre det en kan for å løse opp i det. Pistolskytter ugleser rifleskyttere, og motsatt, og DSSN skyttere ugleser NSF skyttere, og motsatt - for ikke å snakke om hagleskyttere.... osv. Og noen ugleser alt de ikke brenner for selv.

Jegerklassen som den er nå er uansett ny, ikke helt etablert, og det er en del misfortåelser ute og går, både om regler og intensjon.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til Kammeret, der diskusjonen går fortere off-topic enn Moxnes ønsker å ta livet av alt som heter privat næring ;) 

Selv om diskusjonen er nærmere topic nå enn det ofte blir...

 

Det er ganske stor forskjell på de forskjellige skytterlagene i forhold til hvor mye de legger ut av informasjon offentlig.

 

Av nybegynnerkurs finnes det ikke veldig stort utvalg for de som ikke driver med DFS skyting, i USA har man feks Appleseed kurs over en helg til en rimelig penge som gir en veldig god intro til skyting med rifle. Før dere blir helt avskrekket av alle kurs og x antall år man må trene DFS før man kan begynne å skyte på lengre hold, ville jeg kjøpt meg en bra salongrifle, en kikkert passende til formålet og en stor boks ammunisjon. Ta den med på skytebanen en rolig dag, og dere vil helt sikkert finne noen som kan gi litt tips, ikke umulig at den personen er tilknyttet DFS og kan gi litt råd om hva som skjer lokalt som en bonus. Litt enklere å få hjelp når de er på banen enn på nett eller telefon som oftest.

 

Salongriflen blir sjelden overflødig, og er en billig og enkel inngangsbillett i forhold til en LH rifle med dertil grom optikk.

Finner du en pent brukt Anschutz har du et våpen som skyter bedre enn deg i mange år :) 

Edited by msteiro
Link to comment
Share on other sites

Finn et skytterlag som arrangerer skyteskole. Der lærer en det helt grunnleggende på 5 kvelder og får kontakt med andre skyttere. Alt en selv trenger er hørselvern, tiden det tar og vilje til å læreise. 

Sannsynligvis vill de andre deltagerene være under konfirmasjonsalder, ikke noe å bry seg om.

 

NJFF arrangerer noen kurs i rifleskyting på senteret sitt, men vurdert ut fra jeg er blitt fortalt er det ikke verdt å betale for.

 

Finnes det interesse i verden for DFS skyteskole for voksne tro? 

 

Link to comment
Share on other sites

@1983 Det var godt å høre :) 

 

@m67 Ikke noe problem, jeg sleit litt med å vite hva jeg skulle svare på og ikke bare :) Det er en ganske ny og forvirrende verden vi prøver å delta i, så var ikke alltid like lett å skille hva som var rettet til oss og hva som var en mer generell diskusjon. Forstår hva du mener med jegerklassen, så jo det samme når jeg startet å skyte pistol. Det var noen som kun finfelt og presisjon med pardini gjaldt, andre syntes .22 var noe pysete tull. Meningene kommer kanskje sterkere frem på nett enn det ville gjort på en skytebane. 

 

@msteiro Ja, jeg la merke til at det var svært lite informasjon på de fleste nettsidene når jeg gikk igjennom de lokale skytterlagene på dfs.no. Sendte mail til en som hadde god informasjon nå, så får vi se hva jeg får til svar. Vi har tittet litt på salongrifler nå og, er dette noe som kan være bra å starte med? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98499265

 

@Chiefen.v-2 Det skal vi prøve på, håper vi finner noe snart :) Egoet legger vi fra oss hjemme, går helt fint om 12 åringer skyter bedre en meg, det regner jeg med du ikke skal leite langt etter i en skytterklubb heller ;) Hadde dog vært litt mer koselig å trene med voksne etter kurset.

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutter siden, Andyy skrev:

Vi har tittet litt på salongrifler nå og, er dette noe som kan være bra å starte med? https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98499265

 

Har selv sett på den, og tror ikke det er noe dårlig kjøp. Merk at det er enkeltskudd, kan være fordel med magasin i forhold til stilling etc, spesielt når man ligger kan det være litt knotete å ladd enkeltskudd før man er vant til det.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95195431

 

Denne er ikke dum, og litt mer normal stokk. Det er fler som kan mer om disse enn meg, men etter å ha prøvd en sånn og forsåvidt et ordentlig luftgevær, angret jeg litt på at jeg gikk for en CZ, selv om den også trolig skyter bedre enn meg (foreløpig).

Link to comment
Share on other sites

Prut denne Anschutz skiskytteren til 6000.-. Denne er bygd på en eldre M54 mekanisme med 5020 avtrekk. Den ser ut til å være lite brukt og i meget god stand

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=98541080

 

Her får du ei rifle  som vil sette standarden for dere i resten av skytekarrieren. Tilsvarende med retrekkermekanisme koster 26000.- mer. Avtrekk, løp, etc er identisk.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Blir fort at prisene eskalerer litt her, men skal det kun brukes på bane og med tofot/bag som langholdstrening, vil jeg si at supermatchen med enkeltskudd er mer enn bra nok.

Dette er tross alt salongrifler som nærmer seg det som er brukt i OL ;)

Bruker selv en CZ455, og den holder tier/innertier på 100 meter om jeg gjør jobben, men hadde ikke den blitt brukt på litt jakt, hadde jeg kjøpt en match istedenfor.

 

Ellers er dette et veldig godt kjøp: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=100080161

Hvis du finner en brukt kikkert til 2000-2500 kr har du en komplett treningsrifle til 5000 kr.

 

Fordelen, som jeg ser det, med å ha forskjellig salong og 6.5 er

1) man kan veksle lettere mellom de to på bane, type 10 skudd med 6,5, så 100 med salong e.l.

2) dere kan bruke en hver

 

Link to comment
Share on other sites

Det er ett godt poeng. Med tanke på at jeg ikke får råd til egen rifle på en liten stund kan det være kjekt å ha en salongrifle ved siden av. Venter ett par uker på lønn så får vi se om det fortsatt ligger noen fine salongrifler på finn. Mulig jeg spør her om litt ekspertise da jeg ikke ser forskjell på en bra og dårlig en :) 

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Mulig jeg spør her om litt ekspertise da jeg ikke ser forskjell på en bra og dårlig en

Salongrifler du skal ha problemfri livet ut, og til seriøs trening - er det enkelt å velge. Det skal stå "Anschütz" på dem ;) Skal du plinke, mekke på dem og bytte ut undermåls deler, så er det litt mer komplisert...

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da blir det en anschutz :) Fattern har en cz salong med bolt, kikkert og demper som jeg kan låne om jeg vil plinke bare, han bruker den aldri. Målet med kjøp av salongrifle blir vell mengdetrening for oss begge :) 

Link to comment
Share on other sites

Vi driver å leser litt om rifleskyting nå, men vi finner ikke noe på dfs om jaktfelt. Mulig jeg har missforstått, men i følge wikipedia er det NJFF som arrangerer jaktfelt. Om jeg har riktig er det da ingen skytegrener i DFS uten diopter sikter? 

 

 

EDIT: Fant ut nå at det var en undergren av feltskyting i DFS som heter jegerklassen, jeg som blandet de to. 

Edited by Andyy
Link to comment
Share on other sites

Driver litt små utålmodig å venter på svar fra dfs klubbene, men det er fellsferie så det er forståelig :) 

 

Så da sitter vi å tenker på diverse ting da. Ett par raske spørsmål angående Sauer 200 str. 

 

Er det store ulemper med å kjøpe junior modellen? Tenker på at man maksimalt kan få 670mm løp om jeg leste riktig på den, og etter hva jeg har forstått er det bedre med lengre løp til langhold senere (til en viss lengde selvfølgelig). 


Kan junior modellen bruke samme stokker som vanlige? Spørsmålet er vell om det bare er stokken som er annerledes eller om noe av det interne også er annerledes på junior utgaven. 

Link to comment
Share on other sites

Det er BARE stokken som er forskjellig. En 200STR med Jr. stokk og 67cm pipe kalles Jr. utgave virker det som. Det er ingen annen forskjell enn at kolben er 1cm kortere. Du kan ha 74cm pipe eller 50cm helt uavhengig av hvilken stokk.

Jeg har 4-5 70 og 74cm piper, 308 og 6.5x55, ei 50 og ei 40 - og ei 67 tror jeg, McMillan stokk (til SSG 3000) en Jr. og en "voksen" stokk, og passende med mellomstykker for å få stokkene til å passe meg, lett avtrekk og tungt avtrekk, og 22-ombyggingssett. Alt passer om hverandre - alle låskassene kan ta alle løpene, alle sluttstykkene, alle magasinene (nei, det er ikke forskjell på 308 og 6.5x55 magasiner). ALT passer om hverandre.

Er du under 170cm eller så, så ville jeg kjøpt Jr. stokken. Egentlig kommer det litt mer an på armlengden, korte armer - liten stokk.

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som M67 skrev så er det AKKURAT samme rifle men med en annen stokk. Det er ingenting som stopper deg fra å bytte piper og kalibre. 

 

67 cm er uansett en "lang" pipe, alt er relativt. 70/74 er lengre, men når vanlige jaktrifler har piper 55 cm og kortere, og enkelte "ihjelkapper" til 40-42-45 cm er 67 et mye bedre utgangspunkt. 70/74 er først og fremst nyttig for skyting med diopter og reim. Skal du skyte med tofot og kikkert er det ikke SÅ utrolig stor forskjell.

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

På 7/11/2017 den 10.02, jonnyvang skrev:

"Tradisjonell" langhold der en ligger på magen med tofot og baksekk og skyter i eget tempo på stålmål og stein langt vekke er ikke hokus pokus. Handler stort sett om å tro på Bryan Litz(eventuellt Thomas Haugland) i stedet for Gud. Regelmessige ofringer til anemoiene Boreas, Zefyros, Notos og Euros har også vist seg å være nyttig :)

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

På 19.7.2017 den 18.22, Andyy skrev:

Får omformulere spørsmålet mitt. 

Stemmer det at man kan bytte til hva slags pipe man vil selv i jr stokken? Dvs lengre pipe, .308 osv.

 

Prøver bare å lære, sier ikke at vi skal bytte ut noe :) 

Piper er uansett som dekk på en bil omtrent. Man sliter de ut og kjøper en ny. Mye enklere er det å bytte også. Lik den forrige, eller man prøver noe annet. Du er ikke låst til noe. 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk svar fra selger nå og var for treig dessverre.


Har ett annet våpen jeg lurer på  her: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=95195431

 

Noen ide om hvor mye det kan prutes? Kan ikke noe om verdi så jeg håper noen her kan hjelpe litt.
Om jeg en gang i fremtiden ønsker å montere kikkertsikte på denne vil det koste mye? 

 


PS: Noen som har erfaring med hvor lang tid dfs klubber pleier å bruke på å svare på epost? Kontaktet 6 klubber for litt over en måned siden og ikke noe svar enda. Kan ha noe med fellesferien + landsskytterstevne, men vil høre om det generelt pleier å være håpløst å få svar på epost :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...